BusinessHR & Jobs

Cursuri de calificare oferite gratuit de Grupul City Grill

Grupul City Grill, cea mai mare companie din industria ospitalității cu capital 100% românesc și cel mai important jucător de pe piața restaurantelor, oferă unele dintre cele mai atractive programe de pregătire și motivare pentru angajații săi, de pe piața din România. 

Grupul City Grill le oferă tinerilor angajați un mediu în care să se dezvolte, care le permite să fie creativi, să se poată exprima, să simtă că își aduc contribuția la progres și rezultate. Permanent, grupul se adaptează la nevoile angajaților săi, creându-le toate condițiile să evolueze.

Un post de ospătar în cadrul unuia dintre restaurantele City Grill poate fi începutul unei cariere în industria ospitalității, care se va concretiza mai târziu în director de restaurant.

În manualul de training al grupului se specifică faptul că orice nou angajat trece printr-o perioadă de pregătire, conform unei matrice structurate pe fiecare post, urmând ca la final să fie evaluat. Toate aceste proceduri și informații pe care le primește fiecare angajat, în prima zi de lucru în cadrul companiei, sunt parte din Manualul de Training al grupului.

City Grill a demarat în 2013 cursul de vânzări, ca parte esențială din procesul de instruire obligatoriu pentru fiecare angajat care are o vechime mai mică de șase luni în cadrul grupului. La acest curs, angajații învață tehnici de vânzare specifice din industria ospitalității, în conformitate cu noua viziune a companiei: consolidarea printr-o creștere sănătoasă și durabilă a poziției de cel mai important operator de restaurante din România. Plecând de aici, cea mai importantă modificare este că orice persoană care trece pragul Grupului City Grill este tratată ca OASPETE, nu ca și CLIENT.

Un alt proiect început în anul 2015 a fost organizarea cursurilor de Limba engleză pentru angajații care interacționează cu oaspeții străini, prezenți în număr din ce în ce mai mare în locațiile grupului. Cursurile sunt structurate pe niveluri diferite, în funcție de postul pe care îl deține angajatul în cadrul locației și de nivelul de interacțiune cu oaspeții străini.

 “ÎNCREDEREA este una dintre valorile companiei, de aceea noi nu punem niciun angajat să semneze un acord de confidențialitate pentru faptul că îi asigurăm training. Ne dorim ca toți angajații care trec prin aceste sesiuni de pregătire să rămână la noi, dar chiar dacă unii pleacă, ei vor rămâne tot în industrie și, automat, nivelul serviciilor va crește”, a declarat Dragoș Petrescu, CEO al Grupului City Grill.

Potrivit lui Dragoș Petrescu, procentul celor care pleacă la un alt loc de muncă, în această industrie, se situează între 25% și 30%, însă în cadrul Grupului City Grill procentul a scăzut în ultimii trei ani la 20%.

Ca mecanisme de retenție, există câteva programe de motivare a angajaților. “Angajatul lunii” este un concurs intern, pe fiecare locație care are 100-150 de angajați. Aceștia desemnează la nivelul echipei lor cel mai bun angajat al lunii, care primește un bonus financiar. Fotografia acestuia este postată pe contul de Facebook al Grupului, iar el va purta timp de o lună o insignă cu “Angajatul Nr. 1”. Insigna este un motiv de mândrie pentru angajat, deoarece clienții pun întrebări referitoare la semnificația acestei embleme.

Pentru că se dorește ca angajații care au ajuns “Numărul 1” să rămână la același nivel de performanță, fiecare “câștigător al lunii” intră în concursul semestrial “Fii cel mai bun dintre cei buni”. Departamentul de Training dispune de câteva pârghii care monitorizează activitatea lor și îi evaluează. Astfel, o dată pe semestru, un angajat din Bucătărie și unul de pe Salon sunt trimiși un weekend la munte sau la mare, împreună cu familia, toate costurile fiind suportate de companie.

De asemenea, pentru nivelul Middle Management (șef de tură și asistent manager) există concursul “Angajatul Anului”, care oferă, pentru câștigător și partenerul său, un sejur de trei zile la Viena.

Tinerii care doresc să învețe tainele bucătăriei pot urma gratuit cursurile Academiei City Grill

 Academia City Grill, unul dintre cele mai importante proiecte ale grupului, se află la a treia generație de “Chef’s” care au parcurs cursurile sub îndrumarea lui Dan Tonescu, Training & Development Chef.

Durata de pregătire este de patru luni și indiferent de nivelul de pregătire al cursanților, aceștia încep cu “abecedarul” gastronomic – de la modul de tăiere și preparare a legumelor, până la prepararea cărnurilor, a peștelui, a fructelor de mare sau a unui desert care să complimenteze o masă.

 “Bucătarul de la Hanu’ Berarilor, de exemplu, a luat prea puțin contact cu creveții sau fructele de mare, dar niciodată nu se știe când se va reloca pe un alt brand. De aceea este necesară această pregătire completă, în cadrul Academiei City Grill. Dacă cineva dorește să aibă o carieră, la noi poate să înceapă o carieră”, a declarat Cristian Cristea, Training Manager.

 Anul acesta, Grupul City Grill a obținut acreditarea de la Autoritatea Națională pentru Calificări sub tutela M.E.N.C.S și de la Ministerul Muncii pentru formarea profesională în meseriile de Ospătar și Bucătar, fiind singura companie ce activează în industria ospitalității care are academie proprie. Diplomele emise în urma cursurilor și evaluărilor sunt recunoscute în UE.

 “Cele mai solicitate locații de către tinerii care doresc să se angajeze la noi sunt Caru’ cu bere, Hanu’ Berarilor, Restaurantul Pescăruș și Hanu’ lui Manuc”, a precizat Cristian Cristea.

Un alt proiect interesant la nivel de grup este City Grill Internship Program, care este la a doua ediție, în cadrul căruia tinerii pot să vină să vadă ce înseamnă să lucrezi într-un restaurant și care este specificul fiecărui post din Salon  Bucătărie. Anul trecut, în acest program s-au înscris 12 tineri care au trecut, succesiv, pe fiecare post, începând de la “Legume” la “Bar”, iar feedback-ul părinților  fost pozitiv.

Colaborări cu liceele de profil

Grupul City Grill se adaptează permanent la programele de angajare și training pentru generația tânără, care are alte valori și alte așteptări în privința carierei față de generațiile mai vechi. În acest fel, City Grill încearcă să asigure viitorul companiei și al angajaților săi, venind totodată în întâmpinarea nevoilor și dorințelor clienților de azi și de mâine.

În ultimii trei ani, Grupul City Grill a dezvoltat  parteneriate cu liceele de profil din București, respectiv Colegiul Economic “Viilor”, Școala Superioară Comercială “Nicolae Krețulescu”, Liceul Tehnologic “Mircea Vulcănescu”, care formează tehnicieni în industria alimentară, și Școala UCECOM “Spiru Haret”, care oferă cursuri de calificare pentru ospătari și bucătari. În cadrul acestor parteneriate, elevii fac practică în restaurantele Grupului City Grill. Unii dintre aceștia se angajează part-time în perioada vacanțelor, iar o bună parte vin să lucreze aici și după finalizarea studiilor.

“Următorul nostru pas este să avem o clasă specială, în colaborare cu unul dintre liceele de profil din București, Clasa City Grill. Elevii din această clasă vor beneficia de burse de studiu și de rechizite oferite de compania noastră. Condiția este ca acești elevi, când termină liceul, să fie angajații noștri. În acest fel, ne asigurăm un grup de profesioniști în restaurantele noastre, pe care îi pregătim din timp”, a mai declarat Dragoș Petrescu.

Fondat în 2004 de către Dragoș Petrescu, Grupul City Grill deține în portofoliu șapte branduri – restaurantele City Grill,  TrattoriaBuongiorno,  Hanu’ Berarilor, Caru’ cu Bere , Pescarus, Hanu’ lui Manuc și Cafenelele City Cafe  – și 16 locații.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button