Veronica Rossi, Sustainability Manager of Lavazza Group: Sustenabilitatea și CSR-ul sunt principalele obiective-cheie ale brand-ului nostru Veronica Rossi, Sustainability Manager of Lavazza Group: Sustenabilitatea și CSR-ul sunt principalele obiective-cheie ale brand-ului nostru
Veronica Rossi, Sustainability Manager of Lavazza Group, vorbește într-un interviu acordat echipei TheTrends despre sustenabilitate și CSR. Două din principalele obiective-cheie ale brand-ului Lavazza.... Veronica Rossi, Sustainability Manager of Lavazza Group: Sustenabilitatea și CSR-ul sunt principalele obiective-cheie ale brand-ului nostru

Veronica Rossi, Sustainability Manager of Lavazza Group, vorbește într-un interviu acordat echipei TheTrends despre sustenabilitate și CSR. Două din principalele obiective-cheie ale brand-ului Lavazza. Și nu se oprește aici…

  1. Care sunt proiectele de sustenabilitate și CSR în care brandul italian Lavazza crede și le sprijină, în prezent?

Sustenabilitatea reprezintă unul dintre obiectivele-cheie ale grupului Lavazza. Putem spune că 2017 a fost un an crucial pentru noi, fiind momentul în care am decis oficial să ne asumăm provocarea lansată de Organizația Națiunilor Unite, urmărind cele 17 obiective globale privind dezvoltarea durabilă, stabilite în Agenda lor pentru 2030.

La cele 17 obiective, Lavazza a decis să adauge propriul obiectiv suplimentar, și anume “Obiectivul Zero”, care reprezintă angajamentul nostru de a promova mesajul Agendei ONU. Am început apoi să analizăm scenariul având diverse conversații cu părțile interne și externe interesate, cu scopul de a defini obiectivele și țintele aplicabile business-ului nostru, dar și misiunii fundației non-profit Giuseppe & Pericle: dintre cele 17 obiective, 14 au fost considerate aplicabile.

În 2019, după finalizarea etapei de analiză și implicare a tuturor părților interesate, Lavazza a identificat cele 4 obiective principale, care sunt prioritare pentru grupul nostru:

  • Obiectivul 8: “Condiții decente de muncă și creștere economică”;
  • Obiectivul 5: “Egalitatea de gen”;
  • Obiectivul 12: “Consum și producție responsabile”;
  • Obiectivul 13: “Acțiuni privind condițiile climatice”.

Cele patru obiective, asumate de companie, au fost selectate pentru a promova un echilibru între angajamentele sociale (8 și 5) și cele de mediu (12 și 13), care ar putea fi integrate cu business-ul nostru și, totodată, aplicate tuturor etapelor lanțului valoric al Lavazza.

În ceea ce privește proiectele noastre, este important să menționăm că toate activitățile pe care le desfășurăm se bazează pe abordarea parteneriatelor public-private și implică organizații internaționale, ONG-uri și instituții naționale, dar și entități private. Astăzi, susținem peste 24 de proiecte în 17 țări din America, Africa și Asia, concentrându-ne atât pe aspectele sociale care vizează tinerii (de pildă, împreună cu organizația “Salvați Copiii”, în India), cât și pe provocările de mediu, precum schimbările climatice.

De asemenea, pentru noi este important să implicăm consumatorii în activitățile noastre sustenabile. Pentru a face acest lucru, am dezvoltat câteva produse digitale, printre care:

  • un raport complet de sustenabilitate, disponibil pe site-ul nostru global;
  • o sesiune dedicată pe site privind obiectivele și proiectele fundației Lavazza.

Totodată, am lansat mai multe inițiative locale și globale pentru a promova conștientizarea durabilității și angajamentul luat de Lavazza privind sustenabilitatea. De exemplu, în 2020, Lavazza a ales Ziua Mondială a Mediului (5 iunie) pentru a lansa filmul documentar „Coffee Defenders, a Path from Coca to Coffee”, în regia lui Oscar Ruiz Navia, pe platforma de streaming Amazon Prime Video, disponibil în primă fază în Italia, SUA și Marea Britanie.

Documentarul relatează povestea de viață a Johanei, o tânără columbiană care a pierdut totul în timpul conflictului armat cu gherilele FARC, dar care a reușit să preia controlul asupra propriei vieți și a celor șase copii ai săi.

Fundația Lavazza a fost foarte activă în regiunea Meta, patria Johanei, încă din 2015, printr-un program de dezvoltare durabilă, care a îmbunătățit condițiile sociale și economice a peste 100 de familii de fermieri din zona respectivă, inclusiv a protagonistei documentarului nostru. În acest mod, am readus la viață plantațiile de cafea, plantând peste un milion de arbuști de cafea și instruind oamenii din comunitate să pună în aplicare bunele practici agricole.

  1. Care este motivul pentru care compania a decis să investească în sustenabilitate în ultimii ani?

Lavazza s-a lăsat, întotdeauna, ghidată de o profundă responsabilitate față de părțile implicate, teritoriile și comunitățile în care compania activează.

Încă de la începuturile companiei, fondatorul Luigi Lavazza și-a stabilit un set de valori după care ne ghidăm chiar și în ziua de azi și ne determină să avem în vedere, în permanență, sustenabilitatea afacerii noastre, în ceea ce privește protecția mediului, bunăstarea oamenilor, satisfacția consumatorilor și, nu în ultimul rând, sprijinul acordat comunităților de cafea.

Fundația Giuseppe & Pericle Lavazza a fost înființată tocmai pentru a lucra îndeaproape cu comunitățile locale de cafea, active încă din 2004, iar astăzi fundația are în desfășurare 24 de proiecte de care beneficiază 97.000 de persoane din 17 țări de pe trei continente.

  1. Lavazza sprijină proiecte derulate alături de organizații precum Salvați Copiii, „Oxfam” etc. Care sunt misiunile și obiectivele acestor proiecte? Cum se implică compania alături de aceste mari organizații în comunitățile din diverse zone ale lumii și, mai ales, de ce?

Compania este implicată în mai multe proiecte orientate spre probleme precum dezvoltarea socială, protecția mediului și promovarea drepturilor omului. Cele mai multe dintre aceste proiecte sunt dezvoltate împreună cu ONG-uri.

Parteneriatul cu organizația “Salvați Copiii Italia” a început chiar înainte de înființarea Fundației Lavazza. Cele două entități lucrează împreună din 2001. În primii ani ai colaborării, parteneriatul s-a concentrat pe situațiile de urgență interne și internaționale, precum cutremurele din Italia și Nepal, dar și pe programe educaționale, de asistență medicală și nutriție pentru persoanele sărace și vulnerabile din țări precum Coasta de Fildeș, Etiopia sau India.

De-a lungul anilor, Grupul Lavazza și “Salvați Copiii Italia” și-au consolidat relația urmând un model de co-planificare, ce are drept scop crearea unei valori comune. În acest fel, împreună am conceput și implementat diverse programe de dezvoltare durabilă care abordează probleme cheie și vizează stakeholderi de-ai companiei. Un exemplu elocvent îl reprezintă adoptarea obiectivelor și principiilor de afaceri ale UNICEF privind drepturile copiilor – care ne ghidează în promovarea respectului copiiilor, precum și a drepturilor acestora.

“Salvați Copiii Italia” colaborează cu Lavazza la dezvoltarea unor proiecte ad-hoc, menite să integreze principiile menționate anterior în operațiunile zilnice de afaceri ale Grupului. De altfel, proiecte punctuale privind furnizorii Lavazza în Vietnam (pentru cafea) și China (pentru echipamente de cafea) au fost organizate alături de organizația “Salvați Copiii”, în ultimii doi ani.

În ceea ce privește Organizația “Oxfam”, Fundația Lavazza lucrează cu aceasta din 2013. Colaborarea a rezultat într-un proiect regional care vizează Cuba, Haiti și Republica Dominicană și care a impactat aproape 4.000 de producători de cafea din cele trei țări. În cadrul acestor proiecte am sprijinit plantarea a 10 milioane de plante de cafea și am promovat adoptarea unor practici agricole durabile, dar și îmbunătățirea calității, accesul producătorilor la piețele de desfacere și, nu în ultimul rând, promovarea femeilor și a tinerilor. Schimburi între cele 3 state producătoare de cafea au fost susținute, de asemenea, pe parcursul ultimilor ani.

Împreună cu Organizația Oxfam, am lansat, totodată, un proiect de evaluare a impactului drepturilor omului, chiar la sediul unui furnizor de cafea din America Latină, cu scopul de a  monitoriza respectarea drepturilor omului pe tot parcursul lanțului valoric.

Colaborarea noastră cu ONG-urile a continuat și în timpul pandemiei de Coronavirus: prin intermediul Fondului de Urgență destinat COVID-19, Fundația Lavazza a sprijinit peste 13 organizații non-guvernamentale din tot atâtea țări, ajungând la mai mult de 85.000 de beneficiari și oferindu-le acestora acces la echipamente de protecție medicală, dar și alimente.

  1. Ce planuri de sustenabilitate și CSR are compania pentru anul următor? Cum arată agenda pentru 2021, ce fel de proiecte și campanii își propune să sprijine și unde anume – în ce țări?

Sustenabilitatea și CSR-ul sunt principalele obiective-cheie ale brand-ului nostru, motiv pentru care vom continua să lucrăm activ și în 2021, astfel încât să concepem proiecte și să demarăm colaborări în concordanță cu cele patru obiective majore, prioritare pentru grup, și care includ noi țări în perimetrul nostru de acțiune.

Mai mult decât atât, vom continua să sprijinim comunitățile din țările afectate de criza COVID-19. Vom aloca, așa cum am făcut și în 2020, resurse suplimentare pentru demararea unor proiecte speciale dedicate siguranței medicale și accesului la alimente.

  1. Cum ar descrie Lavazza anul 2020 din punct de vedere al sustenabilității? Care au fost lecțiile acestui an, ce fel de schimbări a generat în liniile de business ale companiei, cum și-a adaptat brandul proiectele la pandemie?

Prin natura sa, anul 2020 a reprezentat o provocare pentru întreaga lume. Noi am încercat să ne adaptăm cât mai bine la acest nou scenariu, continuând să maximizăm valorile sustenabilității și responsabilității sociale ale brandului Lavazza.

Ne-am asumat responsabilitatea de a sprijini comunitățile locale cele mai puternic afectate de pandemie prin diverse acțiuni adaptate și depunând eforturi speciale anti-COVID, care să vină în sprijinirea țărilor din întreaga lume. De pildă, în Italia am alocat 10 milioane de euro pentru proiecte care au sprijinit unităților medicale, școlilor și nevoiașilor din Regiunea Piedmont.

Totodată, am donat cafea în întreaga lume: în SUA, de exemplu, am donat peste 50.000 de pungi de cafea spitalelor, departamentelor de pompieri și departamentelor de poliție din zonele de metrou ale New York-ului și orașului Los Angeles (California).

În Polonia, împreună cu distribuitorul nostru oficial Orbico, am sprijinit șase secții de urgență și spitale infecțioase din țară oferindu-le șase tone de cafea.

Mai mult, pentru a sprijini persoanele cel mai puțin protejate din regiunile Rusiei, Lavazza a donat două tone de cafea Fundației de caritate Foodbank Rus, precum și Fundației Инносоциум.

Nu în ultimul rând, am dedicat un fond suplimentar de 500.000 de euro comunităților producătoare de cafea afectate de COVID-19, concentrându-ne, în special, pe furnizarea de dispozitive medicale, precum și pe oferirea unor truse de securitate alimentară – activități care au impactat aproximativ 85.000 de persoane din 14 țări.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: