TravelTrends

Turiștii români, apetit mai mare pentru circuite turistice. Fie ele și exotice

Cerința românilor pentru circuitele turistice a crescut cu aproximativ 15% în 2015 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, conform statisticilor agenției de turism Paralela 45, unul dintre principalii jucători de pe piața locală de profil.

Din informațiile agenției reiese faptul că turiștii români aleg acest gen de vacanțe în detrimentul sejururilor, având astfel întreaga vacanță planificată. În topul circuitelor cumpărate se află în primul rând țări din Europa, însă cerința este în creștere pentru America de Sud, Africa și Asia.

„În 2014, românii au cumpărat circuite în valoare de peste 6 milioane de euro, însumând o pondere de circa 15% din cifra de afaceri Paralela 45. Nivelul de informare al turiștilor români cu privire la opțiunile pe care le au pentru vacanțe este din ce în ce mai crescut, iar românii care aleg circuitele sunt persoane cu o educație peste medie. Pe lângă circuitele deja consacrate din Europa, am observat o creștere a vânzărilor de circuite care nu credeam că se vor vinde acum cinci-șase ani. Includ aici vacanțele inedite, exotice, precum Mongolia, Ghana-Togo-Benin și Kenya”, declară Alin Burcea, președinte Paralela 45.

Un top al circuitelor preferate de turiștii români clasează pe poziții fruntașe vacanțele în Italia de Nord, Franța și Portugalia. Alte circuite alese de români sunt cele din Istanbul, Spania, Rusia, dar și Elveția.

Varietatea circuitelor preferate de turiștii români arată un interes în creștere a circuitelor tematice sau cu specific cultural.

Vara anului 2015 a adus o creștere a cerinței pentru destinații precum Toscana, Țările Baltice, cât și pentru circuite exotice. Unele dintre destinațiile exotice căutate de români în vara acestui an se găsesc în exclusivitate în portofoliul Paralela 45, precum Uzbekistan și Togo – Benin.

Conform studiului realizat de către agenție, principalele motive pentru care turiștii români aleg circuitele sunt confortul pe care îl oferă, componența socială și eficiența punctării atracțiilor importante din fiecare zonă. În cazul circuitelor, agenția de turism își asumă rolul de organizator, facilitând accesul turiștilor la elementele culturale specifice destinației vizitate și oferind în același timp o experiență socială, de grup.

Vara anului 2015 debutează cu circuite în Italia de Nord și Portugalia, urmate de Istanbul, Franța și Mongolia în luna iulie.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button