City BreakDestinatia saptamaniiTravel

Travel Trends: Weekend în Moldova!

Ne doream de ceva vreme să ajungem să vizităm Republica Moldova. Unde mai pui că avem câțiva prieteni care ne-au încurajat mereu când aduceam vorba de acest trip. Și, într-un final, am reușit să organizăm un city break acolo. Puțin, mult? Ne-a plăcut? Recomandăm? Asta o să aflați din următoarele rânduri.

Am legat acest trip din Republica Moldova de festivalul Afterhills de la Iași, și am trecut imediat la detaliile practice. Am stabilit traseul și am rezolvat destul de repede problema cazării. Am ales, fără să stăm pe gânduri, Hotelul Berd’s, cunoscut ca primul și singurul design hotel din Republica Moldova. Un hotel modern care ne-a atras din primul moment când am văzut că îmbină în mod inedit rafinamentul italian și tradițiile moldovenești. (Puteți ușor să îl găsiți, fiind amplasat chiar în inima Chișinăului, bulevardul Dimitrie Cantemir 12.)

Dar, până să ajungem la hotel, vreau să vă povestesc despre traseu. Noi am ales ca prim popas Iași, pentru că eram nerăbdători să asistăm la câteva concerte din cadrul festivalului Afterhills. Drumul până la Iași ne-a luat aproape o zi întreagă. Am ales să mergem prin Buzău, Focșani, Bârlad, Vaslui. Am făcut popasuri pentru câtva ședințe foto, iar în jur de ora 17 ne-am cazat la Iași.

Am avut norocul să dăm peste niște buni prieteni, iar, timp de câteva ore, am fost acasă la vinurile GRAMMA. Am aflat aici că un vin bun este ca o poveste captivantă. Prin savoarea și echilibrul pe care i le dă via veche, cu rădăcini adânc înfipte în sol, prin boabele atent selecționate și grija pentru fiecare etapă a procesului de creare, vinurile sunt un adevărat festin pentru papilele gustative, îndemnând la conversații memorabile și pline de tâlc. Și, exact, asta am făcut noi înainte de Festival. Ne-am pregătit, astfel, și pentru cramele de peste graniță, din Republica Moldova, unde urma să ajungem a doua zi, vineri – 1 iunie.

Dar, ca să ajungem peste graniță, am ales să închiriem o mașină din Iași și să traversăm vama pe la Albița. Ne-au speriat mulți că urmează să pierdem ceva vreme prin vamă și am fost matinali. Am poposit pentru un scurt pit stop la Cuptorul Moldovencei și, apoi, spre norocul nostru, toate procedurile din vamă nu au durat mai mult de 10 minute. În circa 3 ore, de când am plecat din Iași, eram în mijlocul Chișinăului, un oraș care nu impresionează la prima vedere, dar nici nu îți lasă un gust amar. Mai ales că de aici am plecat cu 2 pungi pline de bomboane Bucuria!

În prima zi,am ales să luăm orașul la pas și apoi să ne relaxăm la hotel. Am pierdut timpul cu folos la SPA by BERD’S, un loc care practic vă deshide ușa spre o lume a armoniei și odihnei active, frumuseții și bunei dispoziții. Puteți alege dintr-o gamă amplă de proceduri faciale și corporale, bazate pe tehnici orientale și occidentale, terapie Kneipp și Wave Relax Bed, precum și masaj terapeutic Vichy.

Iar pentru o experiență inedită și recreativă, aveți la dispoziție Jacuzzi, Hammam, Saună finlandeză și o Saună cu sare cu un perete magnific de sare din Himalaya. Toate procedurile sunt realizate de specialiști înalt calificați din Bali.

Cina am ales să o servim la Restaurantul MEZZO – o nouă interpretare a tradițiilor italiene, cu bucătărie excelentă și interior elegant, ultramodern și minimalist din cadrul hotelului. Meniul cuprinde o gamă variată de preparate inspirate de bucătăria europeană, italiană și tradițională moldovenească, iar vinul este selectat minuțios și definește experiențe culinare perfecte.

Una dintre particularitățile restaurantului este barul executat din piatra naturală, ce surprinde prin designul său neobișnuit, și oferta generoasă de cocktailuri. Altfel spus, MEZZO reprezintă pentru oaspeții hotelului, și nu numai, un răsfăț culinar și estetic. Totul este împachetat cu artă de un chef cunoscut peste graniță. Prețurile sunt bune, iar mâncarea… delicioasă!

Sâmbătă dimineața, după un mic dejun copios, am ale să vizităm câteva locuri recomandate de amicii noștri. Altfel spus, cine se trezește de dimineață ajunge în Butuceni și în Orheiul Vechi… Butuceni a fost menționat documentar în anul 1616, iar astăzi este un sat din cadrul comunei Trebujeni, raionul Orhei cu care se mândrește toată Moldova.

Localitatea este vizitat de sute de turiști zilnic și se află la o distanță de 35 km de oraşul Orhei şi la doar 45 km de Chișinău. Impresionează prin tradiție și prin casele păastrate ca adevărate muzee. Pe ulițele satului poți să întâlnești, la orice oră, turiști din Japonia, Germania sau Franța. Pe noi ne-a impresionat în cele 2 ore cât am poposit aici.

Planul nostru viza și o vizită la Crama Cricova, dar cum toate locurile erau ocupate, am ales să vizităm Mileştii Mici. Tradiția și autenticitatea de la Mileştii Mici se resimt chiar de la intrarea în combinat. Spiritul vremurilor de odinioară se resimte în acest oraș vinicol subteran, crescut din tunelurile largi.

Galeriile calcaroase naturale numără în total o lungime totală de peste 200 km, pe care le puteți parcurge cu un mijloc de transport. Unde mai pui că străzile acestui mini oraș vinicol subteran sunt amplasate pe o suprafață de 55 km, fiind pline cu budane de stejar. Aici veți vedea cel mai vechi butoi din colecție, butoiul împietrit ce servea pentru maturizarea vigurosului vin Cabernet. Totodată, vinurile păstrate aici, sunt produse între anii 1986 și 1991. Bine de știut că aici au fost aduse vinurile anilor cu cea mai buna recoltă și au fost stocate pentru învechire.

Nu trebuie să ratați Colecția de Aur MILEŞTII MICI, înscrisă în cartea Recordurilor Guinness, pentru cea mai mare colecție de vin, care înglobează circa 2 milioane de butelii de vinuri savuroase, ce datează din perioada de înflorire a vinificației moldovenești. Soiurile de elită găsite sunt pe toate gusturile: Pinot, Traminer, Muscat, Riesling, Feteasca, Dnestrovskoe, Milestskoe, Codru, Trandafirul Moldovei, Auriu, Cahor-Ciumai, Marsala, Utreneaia Rosa, Nejnosti etc. Toate sunt fabricate în spiritul tradițiilor vechi moldovenești, iar pentru maturare sunt lăsate într-o atmosferă de liniște și tihnă.

În plus, există și posibilitatea unui tur cu degustare, crama oferind posibilitatea de a degusta vinurile aflate în galerie.

După ce am cumpărat câteva sticle de vin din magazinul de prezentare, ne-am îndreptat atenția către un alt punct de referință din Republica Moldova: Castelul Mimi. Acesta a fost inclus în top 15 ale celor mai frumoase capodopere arhitecturale ale vinului. Are o experiență bogată în lumea vinului, activând pe această piață încă din 1893. După ce în anul 2011 a fost inițiat un proiect de restaurare a castelului, acesta a devenit una din cele mai frumoase atracții turistice din Republica Moldova, adunând oaspeți din peste 100 de state ale lumii.

Castelul se întinde pe o suprafața de peste 10 hectare, ceea ce îi permite să dețină locații pentru evenimente și conferințe, restaurant, săli de degustare, camere pentru cazare și SPA.

Colecția vinăriei include vinuri tradiționale precum Feteasca Albă, Feteasca Neagră, vinuri clasice ca Sauvignon Blanc, Cabernet Sauvignon sau Merlot, dar și ediții de valoare, conservate în beciurile castelului pentru mai bine de 70 de ani. Aici, vinul și arhitectura reușesc să îmbină armonios elementele noi, moderne și trecutul valoros, plin de farmec. Este un loc de bifat, iar meniul restaurantului este unul… aparte. Bine de știut că nu puteți intra decât dacă serviți masa la restaurant sau dacă alegeți să faceți un tur cu degustare.

De aici, amețiți de licoarea lui Bachus ne-am întors spre Chișinău, unde am poposit la fabrica de bomboane Bucuria. Ne-am umplut bagajul cu aceste delicii și, înainte de a ne întoarce la hotel, am mai dat o tură printr-un mall local.

Seara ne-am petrecut, din nou, la SPA-ul hotelului Berd’s, iar cina am luat-o la același restaurant Mezzo. A doua zi urma să plecăm imediat după micul dejun pentru a nu prinde vama aglomerată și pentru că era musai să ajungem din nou la Iași.

Drumul prin vamă a fost la fel de lejer ca la dus, iar masa de prânz am ales să o savurăm la Vivid Bistraw, unde Loredana Filip ne-a tratat regește. Am mai dat o tură pe la Cuptorul Moldovencei și, apoi, am reluat traseul spre casă. Așa că, dacă aveți drum prin Iași, e musai să le treceți pragul. Sigur vă pregătesc ceva bun-bun.

După acest scurt trip, ne-am dat seama cât de mult ne-a plăcut. Da, mai sunt multe de văzut în Republica Moldova și ne-am promis că o să revenim curând! Și, da.. vom sta tot la Berd’s Hotel. Pentru că ne-am simțit excelent!