Stockholm – 5 lucruri pe care le-am descoperit si ne-au placut enorm! Stockholm – 5 lucruri pe care le-am descoperit si ne-au placut enorm!
Nu era primul nostru trip catre tarile nordice, dar era vacanta pe care ne-o doream de ceva vreme. Citisem multe povesti frumoase despre Stockholm... Stockholm – 5 lucruri pe care le-am descoperit si ne-au placut enorm!

Nu era primul nostru trip catre tarile nordice, dar era vacanta pe care ne-o doream de ceva vreme. Citisem multe povesti frumoase despre Stockholm si am zis ca merita sa avem si noi povestea noastra cu acest oras minunat. Si asa a fost. Unde mai pui ca am avut o vacanta #faragriji datorita asigurarii de calatorie fara de care nu mai plecam la drum. Ce ne-a placut aici? Totul!

Am incheiat seria calatoriilor din 2019 cu Stokcholm. Eu una stiam prea putine despre acest oras, insa Marian mi-a dat cateva detalii care m-au intrigat si pe care urma sa le descoperim si impreuna la fata locului. Initial am ales aceasta destinatie pentru targul de Craciun. Si cu gandul ca vom vizita si alte doua – trei orasele din vecinatate. Cum facem de obicei. Dar, de data aceasta, am ramas aici. In Stockholm. Si, patru zile nu au fost suficiente pentru a-l exploata la adevarata lui valoare. De ce?

Pentru ca, desi ziua este relativ scurta (In tarile nordice, cea mai intunecata perioada a anului este cea cuprinsa intre noiembrie şi aprilie. La Oslo, Helsinki sau Stockholm, soarele rasare abia la noua dimineata, iar la ora 15.00 domneste deja intunericul), orasul este foarte ofertant din punct de vedere al atractiilor turistice si al frumusetii date de cladirile impodobite, arhitectura, lumini, momentele FIKA si multe altele. Si da, este unul din acele orase in care este cea mai frumoasa perioada a anului. Din punctul meu de vedere.

Pentru inceput am fost intrigati de faptul ca la ora 15.00 lumina zilei se cam stingea. Semintunericul isi facea deja simtita prezenta intrun oras vibrant si cu o atmosfera calda si primitoare data de luminile stradale, de arhitectura, de mix-ul de vechi, dar si de cel futuristic. In scurtul periplu pe care l-am facut in Stockholm ne-am bucurat, printre altele, si de casa Ikea, casa H&M – un concept inedit de magazin cu haine, produse home&deco, florarii, cosmetica, de un targ de Craciun minunat cu traditii locale aflat intr-un parc natural cu case vechi si animale in mediul lor, dar si de FIKA – acel moment cand te opresti din tot ceea ce faci, din agitatia cotidiana si ti-l dedici tie.

Fie ca savurezi o cafea calda si aromata, alaturi de un desert traditional, sau pur si simplu te retragi intr-un loc cozy si savurezi bautura ta preferata. Tot aici am observat din partea localnicilor o atentie mare fata de mediu, au cel mai curat aer si cea mai curata apa. Unde mai pui ca apa este la discretie si din partea casei peste tot pe unde te duci, fie ca este vorba de restaurant, cafenea, hotel, samd. Dar sa detaliem.

Chiar daca pentru Stockholm nu am avut prea mult timp de research, ne-am lasat purtati de val si l-am descoperit la pas. Din prima zi in care am ajuns, ne-am aruncat bagajele in camera de hotel si am plecat sa exploram. Primul popas, Gamla Stan – Centrul Vechi al orasului Stockolm si locul unde se pot vizita multe obiective turistice si istorice din Stockholm. Este un loc foarte popular pentru turisti, datorita farmecului strazilor medievale si abundentei de obiective turistice. Totodata, multe din stradutele intortocheate din Gamla Stan sunt pietonale, marginite de o multime de cafenele, restaurante, terase, dar si de magazine cu suveniruri care fac ca zona sa fie animata tot timpul zilei pana seara tarziu. In Stortorget, piata centrala din Gamla Stan am gasit si primul targ de Craciun organizat in Stockholm. Plin de turistii si localnicii care degustau bunatati locale la un pahar de vin fiert.

Ziua urmatoare am ales sa cautam acele locuri din care poti sa surprinzi poze minunate cu orasul. Am trecut din nou podul catre Gamla Stan, dar nu ne-am oprit aici. Am traversat centrul vechi si am ajuns in Södermalm district, locul din care am facut cele mai frumoase poze. Unde mai pui ca ninsese peste noapte, iar locul era de un alb imaculat. Tot aici am facut si prima pauza de FIKA, intr-o cafenea oarecare, dar cu o cafea de milioane. Cand picioarele au inceput sa nu ne mai tina am decis sa ne oprim in magazinele din centrul orasului. Si cum aici este mama H&M-ului si am nimerit si de Black Friday… nu ne-am putut opri din cumparaturi. Pranzul l-am luat intr-un local cu specific spaniol destul de laudat. Mancare buna, preturi acceptabile. Ziua ne-am incheiat-o la pas pe stradutele din oras dupa 24 de km parcursi pe jos, fara sa folosim deloc vreun mijloc de transport in comun.

Seara, in camera de hotel, ne-am dat seama ca Stockholm este “locul de nastere” al mai multor branduri internationale: Ikea, WorldClass, H&M. Iar magazine H&M gasesti la fiecare colt de cladire. Cum sunt la noi Mega Image. Unde mai pui ca sunt ca un labirint. Intri la haine, treci prin home& deco si ajungi la florarie. Dupa cum va spuneam, am petrecut ore intregi in H&M Home si ne-am intors de aici cu foarte multe lumari parfumate, lenjerie, dar si decoratiuni. Pentru ca totul este atat de frumos aranjat si decorat, incat iti insufla instant “pofta” de a-ti amenaja casa in acest stil. Si nu numai H&M.

Sunt mall-uri si magazine intregi care au astfel de concept, dus la nivel de arta si frumos. Dar nu am terminat cu H&M. Am fost foarte placut surprinsa sa constat ca au servicii de inchiriat rochii de colectie sau “de ocazie”, serviciu de manichiura si make-up, dar si de retus pentru hainele luate de la ei. Si nu in ultimul rand, florarie in cadrul H&M home. Wow! Mi-a parut tare rau in acel moment ca nu ne-am luat un bagaj mai mare pentru mai multe “suveniruri”.

O noua zi, noi locuri faine de vazut. Chiar daca nu am avut suficient timp pentru a vizita toate obiectivele turistice de top din Stockholm, le-am aprofundat pe cele pe care le-am vazut. Si uite asa ne-am petrecut jumatate de zi in Skansen, primul muzeu in aer liber, ce cuprinde un muzeu al satului de alta data, zoo cu animale nordice, dar si traditionalele samivillage-uri. Aici s-a desfasurat un alt targul de Craciun, in care te puteai bucura de specatcol in aer liber, dar si de bucate specifice locului.

De remarcat este ca fiecare din cele 150 case din muzeul satului are cate o poveste, iar in unele chiar se desfasoara ateliere de creatie interactive. De exemplu, puteai sa asisti si chiar sa participi la un atelier de pictat manual, la un atelier de sculptura, tipografie, etc.. Tot in Skansen, renii, elanii si lupii au facut deliciul zoo-ului din aer liber, mai ales ca, pentru mine, a fost prima data cand le-am vazut in habitatul lor (aproape) natural. Si, cum suntem gurmanzi de fel, in aceasta zi am dat peste celebrul Eataly unde am luat un pranz de poveste. Seara ne-am petrecut-o vizitand portul si admirand luminile stradale care fac deliciul zonei.

Dupa atata mers si explorat, a venit din nou timpul pentru FIKA. Ciocolata calda si desertul traditional cu scortisoara au incheiat ziua. Daca ma intrebati ce reprezinta fika, este simplu. Este un concept specific suedez, dedicat tie. Acel moment cand te opresti din ceea ce faci si iti dedici un moment tie. Iar acel moment este perfect de savurat o bautura calda si un dulce, intr-o cafenea. Iar suedezii stau foarte bine la capitotul cafenele. Dar si mancare.

De la mancare traditionala, street food, pana la raw vegan. Imi aduc aminte ca la fiecare 2-3 ore de vizitat, ne opream in cate o cafenea sau un restaurant si ne luam o cafea aromata, cu frisca, alaturi de un produs de patiserie. Chiar iti da o stare de bine. De relaxare. Sa fie oare si de la zahar? 😛

Pe scurt, cu toate ca este impartit in 14 insule, Stockholm este un oras compact si foarte usor de strabatut. Chiar si la pas, cum am facut-o noi. Poti traversa foarte usor podurile marete ce interconecteaza insulele. Sau poti lua metroul. Nu degeaba este este numit de suedezi si “frumusetea de pe apa”. Noi am decis sa revenim si in vara la Stockholm. Atunci vom beneficia de un avantaj in plus: noptile albe. Am pus deja pe lista o serie de muzee, dar si statiile de metrou care au o poveste aparte.

Iar ca incheiere va mai spun ca, de ceva vreme, noi nu mai plecam intr-o calatorie fara Trifoi. De ce? Simplu! Cu Trifoi ai alaturi pachetele de asigurari de calatorie Eurolife, care iti trimit pâna si grijile-n vacanta. Noi am ales o asigurare de travel din cateva motive: asistenta medicala pentru accidente si imbolnaviri, tratament dentar de urgenta, asistenta rutiera, dar si asigurarea bagajelor si reducerea fransizei la masina inchiriata.

Exista, totusi, in buzunarul lui Trifoi si varianta cu anularea calatoriei, asa ca stim cu siguranta ca cei de la Eurolife si-au concentrat atentia asupra unor pachete care sa se potriveasca perfect cu dorintele noastre si ale voastre.

Si, pentru ca vrem ca si tu sa calatoresti linistit, e bine de stiut ca poti sa iti faci asigurare pana in ultimul moment, chiar si cand te pregatesti de plecare. In oferta Eurolife ERB Asigurari exista 3 pachete: relaxat, echilibrat si zen, in functie de nevoile clientilor.

No comments so far.

Be first to leave comment below.