BusinessCompanii

STIHL România a ajuns la 300 de magazine în 2013

Ioan Mezei_STIHL RomaniaCompania STIHL România, subsidiara grupului german cu acelaşi nume, a ajuns în 2013 la 300 de magazine, deținute de cei peste 200 de dealeri ai companiei.

“Am reușit o consolidare puternică a rețelei, ca urmare a unei strategii care s-a derulat în ultimii doi ani. Cea mai mare parte a strategiei s-a axat pe consolidarea calitativă a rețelei de dealeri, focusul nostru fiind performanța și ridicarea standardelor de operare a magazinelor și service-urilor adiacente”, declară Ioan Mezei, director general STIHL România.

”Astfel, chiar dacă numărul dealerilor noștri a rămas constant în ultimii ani, a crescut numărul magazinelor cu standard foarte ridicat de servire a clienților. Ne propunem în acest an o creștere a rețelei de dealeri cu 10-15 procente, concentrându-ne în continuare și pe dezvoltarea calitativă a nucleului de parteneri tradiționali”, precizează Ioan Mezei.

Dealerii STIHL sunt societăți distincte, care operează sub franciza brandului german, atât magazine cât și service-uri. Suprafețele pe care se desfășoară activitatea unui dealer STIHL diferă. Minimul de spațiu este de 40 mp, iar în unele cazuri atinge și 2.000 mp. “În general, dezvoltarea unui astfel de business se produce în jurul unei persoane cu abilități tehnice, care poate opera și un service. Din acest motiv suntem foarte atenți în selectarea partenerilor care vor arbora drapelul STIHL la intrarea în magazine. Pe lângă cunoștințele tehnice, un partener STIHL trebuie să dovedească și o înclinație antreprenorială, pe care să se bazeze atunci când pleacă la drum alături de noi”, spune Ioan Mezei.

”Această forumulă nu a dat greș și iată că în cadrul rețelei s-au putut dezvolta afaceri consistente, unele dintre ele atingând o cifră de afaceri și de 2-3 milioane de euro pe an. În plus potențialul de creștere este ridicat mai ales că STIHL este numărul 1 în piață” completează Ioan Mezei.

Tendințele pieței în 2013

 “La nivelul lui 2013 s-a produs o scădere a pieței de motunelte, pe care am aprecia-o în jurul a 5-10 procente. La nivelul clienților STIHL am observat o creștere a preferințelor pentru utiliajele din gama hobby, clasa compactă superioară”, precizează Ioan Mezei.

Utilizatorii de motounelte au început să fie mult mai atenți la echipamentele achiziționate și la proveniența lor. Odată cu scăderea importurilor de motounelte din China s-a diminuat și incidența produselor contrafăcute, față de alți ani.

“Din informațiile colectate din piață, s-a putut observa o trecere de la achiziția de produse ieftine no-brand, la utilaje fabricate de firme ≪serioase≫  și asta pentru că acele produse ieftine achiziționate în urmă cu 2-3 ani au început să-și atingă limita de viață. Confruntați cu astfel de probleme, utilizatorii se îndreaptă către producători consacrați care pot garanta calitatea acestor produse care sunt de folosință îndelungată, nu pentru câțiva ani” precizează Ioan Mezei.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button