BusinessMarketing & AdvertisingOpinii

Sfaturi: cum să îți promovezi rapid produsele și serviciile înaintea Crăciunului

Agenția de marketing online Today’s prezintă un plan simplu, prin care magazinele și prestatorii de servicii își pot promova ofertele înaintea sărbătorilor de iarnă. Astfel, în doar trei zile poate fi derulată o campanie care să aibă o rată de succes foarte bună.

Trebuie să se ia în calcul, totuși, că luna decembrie este precedată de Black Friday, preluat și adaptat în ultimii ani pieței din România, și este foarte posibil ca atenția îndreptată către acest eveniment să contribuie la scăderea, cel puțin în aparență, a importanței sărbătorilor de iarnă ca perioadă destinată cumpărăturilor. Chiar și într-un așa caz în care Black Friday atrage interesul oamenilor şi cele mai mari bugete de marketing, trebuie ținut cont că înaintea sărbătorilor clienții au mai mult timp liber și sunt mai receptivi la mesaje.

Echipa Today’s a realizat un plan ușor de urmărit pentru promovarea unei campanii last minute în această perioadă. Totul începe de la stabilirea obiectivelor și a promoțiilor, apoi a canalelor de comunicare. Prin parcurgerea acestui pas esențial îți poți da seama și de volumul de muncă și de cum pot fi împărțite cât mai eficient sarcinile de-a lungul celor trei zile. La rândul său, acest punct are două subpuncte și în câteva ore sunt ușor de parcurs.

Trebuie să stabilești promoția principală pe care vrei să o comunici și unde se realizează comunicarea. Recomandarea Today’s este orientarea spre campanii de display, remarketing, deoarece procesul de setup durează mult mai puțin comparativ cu o campanie de search. Pe cea din urmă se poate veni cu adaptări specifice mesajelor: spre exemplu, în Google pot fi create extensii speciale de reclame care menționează promoțiile.

În ceea ce privește tipurile de campanii, pot fi bazate pe: remarketing, prin care comunici cu audiența care a interacționat deja cu brandul tău (au vizitat site-ul sau sunt clienți existenți), interese, context sau campanii social media prin Facebook.

Pasul doi în acest proces este dezvoltarea conceptului vizual care va servi drept interfață cu clientul atât pentru promovare, cât și pentru interacțiune. De regulă, în creație se investește cel mai mult timp, așa că o scurtătură în acest caz este să te bazezi pe materiale create deja și să te asiguri că ai un proces eficient de feedback cu echipa de creație. Acesta este compus din: mesaje, bannere, landing page.

În cazul mesajelor, trebuie să te gândești la ce contează cel mai mult pentru potențialii clienți, astfel încât să comunici eficient. În cazul bannerelor, pentru a porni cât mai rapid campaniile, Today’s recomandă ca principalele dimensiuni să fie cele care au generat cele mai multe vânzări sau cel mai des întâlnite spații publicitare. În final, când vine vorba de un landing page, este mult mai simplu să personalizezi pagina de reduceri, decât să începi lucrul la o pagină de la zero.

După acești doi pași, urmează un setup al campaniei, care presupune că designerul lucrează la concepte și programatorul se ocupă de elementele site-ului, iar specialiștii în online marketing configurează campaniile în platformele utilizate în funcție de obiectivele business-ului.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button