Potrivit rezultatelor celui mai recent studiu Interbrand Brand Valuation, publicate pe 30 septembrie 2013, producătorul de electronice sud-coreean Samsung a avut cea de-a treia rată de creștere în rezultatele Interbrand, de 20,4%, fiind clasată pe locul 8 în top, cu o valoare a brandului de 39,6 miliarde de dolari.
Creșterea Samsung poate fi pusă pe seama obținerii poziției de lider pe piața mondială a smartphone-urilor, consolidării poziției de lider pe segmentul TV și a îmbunătățirii continue a poziționării pe alte categorii de produse.
Valoarea brandului Samsung este de 39,6 miliarde de dolari, iar compania este clasată pe locul 8 la nivel mondial (pe locul 4 în industria IT). Valoarea brandului a crescut cu 20%, iar compania cu un loc, de pe locul 9 în 2012.
An | ‘04 | ‘05 | ‘06 | ‘07 | ‘08 | ‘09 | ‘10 | ‘11 | ‘12 | ‘13 |
Valoare | 12,6 | 15 | 16,1 | 16,9 | 17,7 | 17,5 | 19,5 | 23,4 | 32,9 | 39,6 |
Loc | 21 | 20 | 20 | 21 | 21 | 19 | 19 | 17 | 9 | 8 |
%CHG | 16% | 19% | 8% | 4% | 5% | -1% | 11% | 20% | 40% | 20,4% |
Factori cheie în creșterea valorii brandului
- Îmbunătățirea semnificativă a rezultatelor financiare pe segmente importante:
- Creșterea substanțială a cotei de piață în categoria de mobile, la 25,1% (locul 1) în 2012, respectiv 30.4% (locul 1) pe segmentul smartphone. În anul precedent, Samsung avea o cotă de 21,2% din piața mobile (locul 2).
- 7 ani consecutiv pe prima poziția la nivel global în cota de piață a segmentului TV
- Aspirația clară a brandului și activitățile de marketing aferente au dus la o îmbunătățire generală a punctajului final
- Creșterea puterii brandului (BSS) în categoriile de produs:
- TV: consolidarea poziției de lider a categoriei prin introducerea produselor inovatoare
- Mobile: au fost desfășurate activități de marketing și produs bazate pe nevoile consumatorilor și înțelegerea acestora.
- Memorii: Îmbunătățirea înțelegerii brandului prin comunicări clare și puternice către consumatori