AppsStartup

România are două proiecte câștigătoare la Intel RealSense App Challenge

“Drill Sergeant Simulator” și “MoodFlux” sunt proiectele românești câștigătoare a 10.000 de dolari fiecare, la competiția internațională Intel RealSense App Challenge. Intel RealSense App Challenge a oferit premii totale în valoare de 1 milion de dolari.

România are două proiecte câștigătoare la Intel® RealSense™ App Challenge, competiție mondială din domeniul computingului perceptual, menită să schimbe modul în care oamenii și computerele interacționează.

Cele două proiecte românești câștigătoare sunt “Drill Sergeant Simulator”, aplicație prin care utilizatorul are posibilitatea să antreneze soldații virtuali din subordine prin interacțiune naturală, și “MoodFlux”, un player audio prin care poate fi controlat playlistul cu ajutorul gesturilor mâinii. Ambele echipe au obținut locul doi și premii în valoare de 10.000 de dolari fiecare.

7.000 de proiecte au fost înscrise în competiția globală, din 37 de țări. Din Europa, alături de  România au mai câștigat doar echipe din Germania, Marea Britanie și Ucraina.

Suntem foarte mândri de premiile echipelor românești obținute la Intel® RealSense App Challenge, care confirmă din nou valoarea tinerelor talente software din țara noastră și importanța pregătirii lor tehnice, în contextul global. Intel România i-a premiat pe toți cei șapte câștigători cu câte o tabletă super performantă, cu procesor Intel. Le dorim mult succes pe viitor

Bogdan Georgescu, Channel Account Manager, Intel România și Bulgaria

Anunțată anul trecut la Computex Taiwan de președintele Intel, Renee James, Intel® RealSense™ App Challenge a pus în concurs premii totale în valoare de 1 milion de dolari. Concursul a fost structurat pe cinci categorii: Gaming & play; Aplicații de tip edutainment; Interacțiune naturală; Colaborare/creație; Open innovation.

Cu ajutorul camerei 3D Intel RealSense, participanții la Intel® RealSense™ App Challenge au dezvoltat aplicații pentru recunoaștere facială, urmărirea mâinii și a degetului, recunoaștere verbală, realitate augmentată.

“Drill Sergeant Simulator” – redefinește granițele interacțiunii dintre om și computer

Creată de echipa Badrobot, formată din Silviu-Tudor Șerban și Andrei Nistor, aplicația interactivă Drill Sergeant Simulator a fost dezvoltată de cei doi de la zero pentru Intel® RealSense™ App Challenge și s-a materializat în forma unui joc imersiv. Este un concept original, care le aparține în totalitate.

Silviu și Andrei sunt câștigători la categoria Gaming, luând premiul al doilea în valoare de 10.000 de dolari. Au vârsta de 27 de ani și sunt originari din Hunedoara, locuind acum în București, respectiv în Timișoara. Cei doi manifestă un puternic entuziasm pentru inovația în industria software și sunt specialiști în Computer Vision, Software Design, Artificial Intelligence și Digital Entertainment.

Scopul proiectului a fost să redefinească granițele interacțiunii dintre om și computer. Cu ajutorul camerei 3D Intel RealSense, au creat un mediu virtual reactiv, în care subiecții de pe ecran răspund la comenzile vocale ale jucătorului și pot percepe starea de spirit sau gesturile acestuia.

“Am fost încântați să aflăm că suntem câștigători la Intel® RealSense™ App Challenge. Este o confirmare a calității muncii noastre. Pasul următor este să publicăm această aplicație în piață și să continuăm inovația în acest sector al aplicațiilor imersive”, a spus Silviu-Tudor Șerban.

“Jocurile video au fost dintotdeauna pasiunea mea. Să am ocazia să pot dezvolta un astfel de joc este un vis devenit realitate”, a declarat Andrei Nistor.

Echipa Badrobot si Bogdan Georgescu, Intel

Drill Sergeant Simulator combină mai multe tipuri de input, pe care le proiectează în mediul virtual: gesturile mâinii jucătorului, comenzile vocale (de tip interogativ sau imperativ), gesturile și emoțiile feței (bucurie, supărare etc).

Acțiunea jocului se desfășoară într-o cazarmă, unde este cantonat avatarul jucătorului, sergentul, care are misiunea de a-și pregăti trupele pentru luptă. În viitorul apropiat, spațiul virtual va cuprinde o întreagă bază militară.

Interfața jocului este de tip “1st person”, asta însemnând că jucătorul vede lumea prin ochii sergentului, iar în funcție de gesturile făcute de jucător, sergentul reacționează în aplicație. Gesturile mâinii permit interacțiunea atât cu obiecte din joc, cum ar fi paturile, întrerupătoarele, radio-ul, cât și cu soldații, într-o manieră disciplinară. Sergentul poate da comenzi soldaților care au un efect benefic în pregătirea acestora. Comenzi precum “execută 30 de flotări”, “fă paturile tuturor” duc la o creștere a nivelului de pregătire fizică și disciplină.

Fiecare membru al plutonului este înzestrat cu inteligență artificială, având personalitate, nume și propriul mod de a răspunde la întrebări, cum ar fi “care este porecla ta?”. Complementar, a fost implementată și o inteligență de grup care permite soldaților să cânte, alături de sergentul lor, o serie de cântece militărești. Soldații percep și reacționează la starea emoțională a jucătorului, stare transmisă prin expresia feței. De exemplu, dacă sergentul are o stare de spirit bună, aceasta se reflectă și în atitudinea soldatului. Un demo poate fi urmărit aici.

“MoodFlux”, aplicația care schimbă modul prin care oamenii interacționează cu muzica

Aplicație câștigătoare la categoria “Natural interaction”, MoodFlux a fost dezvoltată de Claudiu Crețu (37 de ani), Călin Mihălceanu (27 ani), Alex Marinescu (25 ani), David Lapşanschi (23 ani) și Miklós Albert (24 ani). Toți membrii echipei Evozon MoodFlux sunt din Cluj și lucrează ca ingineri software, patru dintre ei având background de programator și unul de designer grafic.

Aplicația MoodFlux reprezintă următorul pas în evoluția modului în care oamenii interacționează cu muzica lor, fie ea de pe PC sau orice alt dispozitiv. În forma cea mai simplă, MoodFlux, are toate caracteristicile unui player audio, dar se deosebeşte de restul prin felul în care utilizatorul interacționează cu aplicaţia şi prin felul în care işi poate gestiona colecţia de melodii.

”Intel® RealSense™ App Challenge a fost oportunitatea perfectă de a pune împreună o echipă de oameni cu o pasiune comună pentru dispozitive de ultimă generaţie. Am făcut sesiuni de brainstorming şi rezultatul perfect, din perspectiva noastră, a fost MoodFlux. Am lucrat toți în fiecare noapte în ultimele două săptămâni ale concursului, făcând abstracție de oboseală şi de alți factori externi. Am putut face asta fără nici un regret pentru că ne-am implicat trup şi suflet în proiect şi tot ceea ce făceam era pentru că ne place. Ne-am aruncat fiecare câte o bucată din personalitate în MoodFlux şi nu puteam face asta fără această competiție”, spune David Lapşanschi.

Navigarea prin interfaţa, controlul şi gestionarea pieselor din colecţie, se pot realiza foarte uşor folosind gesturi simple, în aer, fără mouse sau tastatură. Cu ajutorul camerei 3D Intel RealSense, MoodFlux interpretează dacă starea de spirit a utilizatorului e pozitivă sau nu, în timp ce ascultă muzică, şi generează secvenţa de melodii în funcţie de datele colectate. Astfel, dacă MoodFlux “simte” că piesa cântată nu e pe gustul tău sau eşti trist, o va schimba cu ceva mai corespunzător care să te binedispună.

“Acest premiu reprezintă pentru noi o validare importantă atât pe plan personal cât și profesional. Ne-am demonstrat nouă înșine, dar și celor din jur, faptul că se pot realiza lucruri frumoase pornind de la idei trăznite și îndrăznețe atâta timp cât suntem toți pe aceeași lungime de undă și lucrăm din plăcere. Ne-am atașat mult de idee şi vrem să creem ceva pentru oamenii care iubesc ceea ce iubim şi noi”, a declarat Călin Mihălceanu.

Următorul pas pentru cei cinci dezvoltatori români este să continue dezvoltarea aplicației, adăugând noi funcționalități. Un demo cu Mood Flux poate fi vizionat aici.

Câștigătorii ediției din acest an ai Intel® RealSense™ App sunt dezvoltatorul brazilian Alexandre Ribeiro da Silva – a obținut 100.000 de dolari cu aplicația sa “Seed” -, și canadianul David Schnare – a câștigat 50.000 de dolari pentru “OrthoSense”, aplicație medical profesională pentru a monitoriza de la distanță recuperarea pacienților.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button