POM – Port Originea cu Mine: un produs de îmbrăcăminte sănătos care vorbește despre identitatea ta POM – Port Originea cu Mine: un produs de îmbrăcăminte sănătos care vorbește despre identitatea ta
POM – Port Originea cu Mine își propune să fie primul brand din România gândit să dea viață unui demers identitar printr-un produs de... POM – Port Originea cu Mine: un produs de îmbrăcăminte sănătos care vorbește despre identitatea ta

POM – Port Originea cu Mine își propune să fie primul brand din România gândit să dea viață unui demers identitar printr-un produs de îmbrăcăminte sănătos. Prima manifestare POM este sub forma unor tricouri cu certificări de sustenabilitate, produse etic, peste care este aplicat un design românesc original.  

Tricoul POM e certificat după cele mai înalte standarde de mediu, sociale și etice din lume

Din cauza unei industrii a bumbacului aproape inexistentă în România, POM colaborează pentru producerea tricourilor cu o echipă cu valori similare din Copenhaga. Paralel lucrează cu oameni din industria textilă din țară pentru a începe construirea lanțului valoric aici – planul e ca produsele POM să ajungă să fie realizate în totalitate în România.

În parteneriat cu Neutral, tricourile POM vor veni cu certificări GOTS Sustainable Textile, EU ECOLABEL label for Greener Products, FairTrade, SA8000 (cel mai înalt standard internațional de muncă) și Oeko-Tex. Mai mult decât atât, materia prima și produsul finit vor fi create folosind energie regenerabilă.

POM a pornit din ideea de a viață unui brand de îmbrăcăminte care să aibă ca focus binele omului și al planetei, concept local, dar cu viziune globală, creat etic și sustenabil. Toată această viziune urma să se întâmplă într-o industrie care a ajuns să genereze 8% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global – aproape cât toată Europa – și cu o prognoză de creștere de 49% până în 2030 (conform Fashion Transparency Index, 2019).

În demersul nostru de a crea un produs responsabil și sustenabil, am urmărit două dimensiuni. Una care ține de întregul lanț valoric ce implică faptul că am înțeles importanța fiecărei etape din procesul de producție al produsului POM – de la cultivarea bumbacului (materia primă), la oamenii implicați în producție, la cum a fost produs, la eficientizarea resurselor, până la produsul final. Puse toate cap la cap urmau să formeze acel fir al sustenabilității produsului POM.

A doua dimensiune ține direct de consumator și ce ajunge să poarte. Partea și mai complexă vine în momentul în care realizăm că îmbrăcămintea ne acoperă 80-90% din corp și e în contact cu pielea noastră 24/7. Se produce implicit un transfer continuu de substanțe chimice între corp și piele. Dacă aceste substanțe sunt evitate în procesul de producție, ne asigurăm că produsul e sănătos pentru piele”, declară Alexandra Urcan, co-fondator și CEO POM.

Lansare printr-o campanie de crowdfunding

Misiunea POM e să creeze haine sănătos gândite și creativ exprimate care să-l conecteze pe om cu originea și poveștile culturilor din care provine. Astfel, creația de pe tricouri va fi realizată de o echipă mixtă (oameni creativi alături de istorici, antropologi, sociologi). Această abordare vine tocmai pentru a susține și genera concepte de creație autentice care abordează teme precum Omul și Planeta, (P)OMUL, Femeia și Viața sau D-ale noastre, mici filosofii românești contemporane.

„Cred că e important pentru fiecare dintre noi să înțelegem ce suntem și de unde venim. Tricourile noastre sunt tricouri de cauză care vorbesc despre identitate la două nivele, unul individual – ce înseamnă să fii om cu bune şi rele și unul colectiv – suntem parte dintr-o comunitate cu valori similare: neamul din care ne tragem sau omenirea în ansamblul ei. Conceptele noastre de creație (e.g. ilustrații, design graphic)  au un scop foarte bine definit și nu sunt alese doar să dea bine estetic.

Ne doream o modalitate rapidă și eficientă să vedem dacă și clienții noștri simt același lucru, iar crowdfunding-ul e o metodă excelentă pentru a testa piața. În esență, noi suntem despre oameni, doar cu ei putem crește”, declară Oana Man-Kesselheim, co-fondator POM.

Campania de crowdfunding (strângerea de contribuții financiare de la oameni în schimbul unor recompense) se desfășoară până pe 15 decembrie pe Startarium. Obiectivul financiar este de 7000 euro, bani necesari pentru a finanța creația autentică de pe tricouri – ilustrații care vor fi create pe baza unei documentări despre ce înseamnă identitate și demers identitar.

Pentru a sprijini campania e nevoie de logarea pe platformă (se face ușor cu profilul de Facebook sau Linkedin) și alegerea unui pachet de recompense potrivit. Recompensele sunt pachete de produse și experiențe special gândite pentru această campanie care se găsesc la diverse praguri de preț (prețurile mai mici decât dacă ele ar fi cumpărate în afara campaniei).

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: