BusinessCompanii

Piața de consultanță imobiliară, estimată la circa 80 de milioane de euro, prezintă perspective de dublare pe termen mediu

RE/MAX România, parte a liderului mondial în real-estate şi franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment, estimează că piața de consultanță imobiliară din România a ajuns la o valoare de circa 80 de milioane de euro. Totodată, având în vedere ascensiunea cifrelor din industrie la nivel european, care influențează și trendurile locale, alături de semnalele de creștere înregistrate constant în ultimii ani, specialiștii RE/MAX estimează că acest segment are un potențial de dublare a valorii în aproximativ 5 ani.

Potrivit reprezentanților RE/MAX România, piața de consultanță imobiliară s-a schimbat considerabil în ultimii ani. La nivelul lui 2014, domeniul era caracterizat de instabilitate, dar și de un potențial mare de creștere, atât ca prețuri, cât și în ceea ce ține de serviciile de consultanță. Influențată de așteptările din ce în ce mai mari ale clienților, cât și de tendințele externe care și-au dovedit succesul, în ultimii ani industria a făcut mari progrese raportat la gradul de profesionalizare și încredere acordată de publicul țintă. Așadar, în anul 2019, industria se concentrează pe o nouă etapă a serviciilor de consultanță, care vizează modelul și nivelul piețelor europene.

„Piața de consultanță imobiliară a cunoscut o evoluție accelerată în ultimii ani, semn că apetitul dezvoltat al românilor pentru tranzacții imobiliare necesită recomandări specializate, respectiv o îndrumare profesională constantă, axată pe nevoile și preferințele clientului. Pe de altă parte, la o scurtă analiză comparativă cu piețele dezvoltate, observăm că există încă pe plan local un mare potențial de creștere al domeniului, care necesită eforturi comune ale jucătorilor pentru a ajunge la apogeu. Investițiile constante în educare și necesitatea profesionalizării agenților la standardele occidentale vor aduce cu sine o schimbare de percepție a publicului român în legătură cu industria în care activăm, oferindu-i clientului încrederea de care are nevoie în serviciile calitative ale consultantului imobiliar”, a declarat Răzvan Cuc, Președintele RE/MAX România.

Conform unei analize realizate de RE/MAX România, în prezent, pe piața autohtonă, activează circa 8.000 de agenți, respectiv 1 agent/2.500 de locuitori, o proporție destul de mică raportată la necesitățile pieței. Comparativ, în statele europene cu o industrie dezvoltată, raportul este de patru ori mai mare, iar în statele Americii de Nord, ce reprezintă etalonul în domeniu, acest raport este de 1 agent/ 300 de locuitori.

Potrivit reprezentantului RE/MAX, pentru atingerea acestui prag este nevoie de reglementarea unor norme profesionale ale industriei, un model de lucru axat pe reprezentare exclusivă, precum și crearea unor rețele și asociații puternice. Acest context reprezintă, deopotrivă, o oportunitate și o responsabilitate pentru brandurile puternice care activează în domeniu, ce trebuie să mizeze în primul rând pe un sistem integrat, prin dezvoltarea și susținerea constantă a unor rețele de birouri, cât și pe implicarea activă în educarea breslei și a publicului.

RE/MAX România, creștere de 10 ori a cifrei de afaceri în ultimii 5 ani

Subsidiara autohtonă a master francizei RE/MAX a fost preluată de actualul management în urmă cu cinci ani, când RE/MAX România cuprindea o rețea de trei birouri și circa 30 de agenți. Până la finele anului 2014, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 430.000 de euro – cumulată pe toate francizele, respectiv 400 de tranzacții. Pentru anul 2019, RE/MAX estimează o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ 10 ori față de perioada de comparație, până la 4,2 milioane de euro. Totodată, parcursul pozitiv al companiei s-a reflectat în toate direcțiile de dezvoltare, până la finele anului curent reprezentanții acesteia estimând atingerea unui număr de circa 55 de birouri francizate, 500 de membri și aproximativ 3700 de tranzacții încheiate.

„Aceste creșteri spectaculoase reprezintă, în primul rând, reflexia încrederii pe care brandul RE/MAX o inspiră atât clientului final, cât și investitorului în franciză. Bineînțeles, ultimii cinci au fost plini de oportunități pentru întreaga piață imobiliară, lucru care ne-a ghidat direct proporțional și ascendent activitatea, însă cifrele care fac diferența se datorează capacității unui brand mondial de a crea standarde într-o piață în formare, precum și de a atrage și forma oameni pasionați”, a completat Răzvan Cuc.

Potrivit reprezentanților companiei, planurile pe termen mediu vizează atingerea unui număr de 110 francize până în 2023, cu circa 1000 de agenți afiliați, în paralel cu activitățile deja consacrate de educare și formare a celor care activează în branșă.

42% dintre proprietarii de francize RE/MAX au până în 30 de ani

Potrivit datelor RE/MAX România, 42% dintre francizații companiei au vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, urmați de categoria de vârstă 30 – 40 de ani, în proporție de 33%. Pe de altă parte, doar 25% dintre antreprenorii care au deschis un birou RE/MAX au între 45 – 55 de ani. Majoritatea – de circa 67% – sunt bărbați.

De asemenea, doar 20% dintre cei care și-au deschis un birou RE/MAX au experiență anterioară în domeniul imobiliarelor. În topul orașelor cu cei mai mulți francizați se numără București, Cluj, Timișoara și Sibiu, acolo unde au fost înregistrate, de asemenea, cele mai rapide creșteri raportat la numărul de agenți și tranzacții.

Peste 80% dintre tranzacțiile intermediate aparțin segmentului rezidențial

Potrivit reprezentanților RE/MAX România, segmentul rezidențial a cunoscut în ultimii ani cea mai mare creștere raportat la tipul de proprietăți tranzacționate. Dacă în urmă cu cinci ani, circa 59% dintre intermedieri erau locuințe, la nivelul lui 2018 segmentul rezidențial a ajuns la aproximativ 81% din totalul tranzacțiilor realizate de agenții RE/MAX. Restul de 19% cuprinde: 7% terenuri, 5% office, 4% comercial și 3% industrial.

Cea mai mare proprietate tranzacționată în ultimii ani este un spațiu industrial din Sibiu, care a fost vândut cu 2.530.000 euro. În topul celor mai mari intermedieri se numără, de asemenea, două terenuri din Cluj-Napoca, unul de 2.500.000 milioane de euro și altul de 1.960.000 euro, un spațiu industrial din Cluj (1,6 milioane de euro) și un apartament în București (1,5 milioane de euro).

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button