Life&Style

Piața auto, plus 25% după trei trimestre din 2014

autoPotrivit unei analize platformei online Autovit.ro, în primele nouă luni ale anului 2014, piața auto din România a crescut cu 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Din analiza Autovit.ro reiese faptul că motoarele creşterii segmentului auto  sunt Programul Rabla și reducerile semnificative de prețuri făcute de câțiva dealeri de pe piaţă.

Piața mașinilor noi a crescut cu 25% în lunile ianuarie – septembrie ale anului 2014, chiar dacă în aceeași perioadă a ultimilor șase ani aceasta a înregistrat scăderi considerabile. Revigorarea din acest an s-a observat cel mai bine începând cu iunie, iar iulie a fost luna cu cele mai multe tranzacții ale anului curent.

Cu privire la înmatriculările de mașini second-hand din import, în primele nouă luni ale anului 2014, acestea sunt la un nivel cu 4% mai mic decât în 2013. Trimestrul trecut a fost singura perioada în care s-a depășit pragul de 20.000 unități tranzacționate lunar.

În privința reînmatriculărilor, în primele trei trimestre ale anului curent, tranzacțiile pe plan intern cu mașini second hand au crescut cu 6%, iar iulie a fost luna cu cele mai mari cifre. Acest tip de tranzacții este unul relativ stabil, variațiile fiind în intervalul de 16.000-20.000 unități tranzacționate lunar.

“Piața auto din România a trecut de mai multe ori prin perioade de incertitudine, la fel cum nici lunile următoare nu se anunță a fi liniștite. Programul Rabla este în centrul unei dispute între susținătorii și oponenții săi, în timp ce programul Prima Mașină este prezentat ca fiind revoluționar. Se speră la un număr de 20.000 de mașini noi ce vor fi vândute anual, dar e foarte posibil ca rezultatele să fie sub așteptări. În plus, efectele nefaste cauzate de introducerea timbrului de mediu vor persista, fiindcă nu există vreo intenție de a fi schimbat”, a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.

Pe site-ul Autovit.ro, cel mai mare site de anunțuri auto din România, sunt în orice moment peste 50.000 de anunțuri, dintre care jumătate pentru autoturisme. Volkswagen, BMW și Opel sunt mărcile cu cea mai puternică prezență pe piață.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button