Going Out

O nouă tendință: se lansează prima campanie de crowdfunding dedicată festivalurilor culturale

Afis We Are Here_miniMyKey iniţiază prima campanie majoră de crowdfunding de pe piaţa românească, prin lansarea platformei www.we-are-here.ro. Decizia vine pe fondul reducerii bugetelor de către organizatorii festivalurilor culturale. Astfel, prin We Are Here, publicul poate susţine acum concret proiectele pe care le-a urmărit și aplaudat, finanţând ediţiile din acest an ale festivalurilor participante.

de Oana Coșman

Potrivit inițiatorilor acestui proiect, We Are Here este o gală de fundraising virtuală: festivalurile ies la scenă deschisă, pentru prima dată, în faţa publicului, într-o acţiune menită să creeze un precedent puternic. Rezultatele vor fi unele palpabile, și anume ediţiile din 2013 ale evenimentelor, iar susţinătorii vor fi recunoscuţi public.

Acţiunea de crowdfunding este una cu potenţial viral, bazată pe idea că fiecare dintre noi poate participa la un proiect în care crede și nicio contribuţie financiară nu este prea mică pentru un mare succes. În România, acest gen de acţiune este una în afara hărţii, încă, publicul nefiind obișnuit să obţină rezultate reale prin donaţii.

Toate cele 8 evenimente care vor deschide drumul acestui tip de finanţare sunt repere pentru cultura urbană și educaţia alternativă prin artă în România. Este vorba despre Anim’est – Festivalul internaţional de film de animaţie, ediţia 8, NexT – Festivalul internaţional de film, ediţia 7, Ideo Ideis – Festivalul naţional de teatru tânăr, ediţia 8, SoNoRo – Festivalul internaţional de muzică de cameră, ediţia 8, KINOdiseea – Festivalul internaţional de film pentru copii, ediţia 5, Green Hours International Jazz – Festivalul internaţional de jazz, ediţia 5, Street Delivery – Convertirea peisajului urban în peisaj cultural, ediţia 8 și Temps D’images – Festivalul de teatru, dans și imagine foto/video, ediţia 6.

Proiectele propuse vin cu cifre impresionante, care dau o viziune de ansamblu asupra impactului pe care acestea îl au în peisajul cultural românesc: peste 500.000 de spectatori care i-au aplaudat, peste 9.500 de proiecţii de film, 200 de spectacolo de teatru, 200 de concerte, peste 500 de invitaţi străini. Fiecare dintre aceste proiecte este unic și vine cu o abordare curajoasă și inedită în aria sa de interes, inspiră an de an și adună o adevarată comunitate în jurul său.

“MyKey este un serviciu tânăr și neconvenţional: livrăm chei de rezervă de la casă, mașină sau birou. Suntem urbani, venim cu soluţii noi, pentru oameni moderni și activi. În acest spirit, ne-am hotărât să ne implicăm activ în industria creativă, lansând platforma We Are Here. Energia publicului este generatoare de idei, iar forţa cu care acesta contribuie la succesul unui proiect poate fi cuantificată acum și financiar. Suntem aici, cu toţii, pregătiţi să îi aplaudăm din nou. Anul acesta, aplauzele sunt și pentru tine”, a declarat Delia Marcu, PR Manager MyKey.

Campania de crowdfunding We Are Here pentru festivaluri culturale se va desfășura pe o perioadă de 3 săptămâni, în care implicarea publicului să nu se dilueze. Impactul pe care această mișcare îl va avea asupra domeniului cultural românesc sperăm să fie unul major, iar contribuţia publicului în finanţarea acestor evenimente să devină de acum înainte un gest firesc.

Pe platforma We Are Here, fiecare spectator poate dona o sumă care începe de la 5 euro, sau poate achiziţiona afișul campaniei prin SMS, pentru o sumă de 6,2 euro. Fondurile obţinute prin donaţie sau prin cumpărarea afișelor intră direct în contul organizatorilor festivalurilor listate. Susţinătorii vor fi nominalizaţi în cadrul evenimentelor și vor primi afișul campaniei, personalizat cu numele lor.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button