BusinessMarketing & Advertising

Franciza Mail Boxes Etc, soluția potrivită românilor din diaspora care vor să revină acasă și românilor cu apetit antreprenorial

MBE România, furnizor de soluții integrate de ambalare, curierat, logistică, fullfilment, invită românii din diaspora, interesați să revină în țară, să analizeze beneficiile oferite de  Mail Boxes Etc (MBE), care la nivel international a raportat venituri  de 1 miliard USD în 2020,  în perspectiva dezvoltării lor ca antreprenori în România.

Lansată în România în 2019, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor companiilor mici și medii dar și persoanelor fizice, MBE România își propune să dubleze numărul agențiilor în 2022 și să atingă o cifră de afaceri de 10 milioane de euro, în primii zece ani.

În 2021, rețeaua MBE în România a crescut la 5 agenții, două în București și câte una în Cluj, Bacău și Negrești-Oaș, în ciuda contextului economic provocator. Omul de afaceri Adrian Minea, master-francizorul Mail Boxes Etc. în România, spune că MBE are ca obiectiv local dezvoltarea a încă cel puțin 5 agenții până la finalul anului viitor.

MBE este soluția potrivită pentru acei români care vor să demareze propria afacere dar nu dispun de un capital mare sau vor să învețe să facă business și să devină antreprenori, fără riscurile inerente oricărui început în afaceri. MBE oferă viitorului francizat asistență și suport nu doar din perspectiva amenajării spațiului ci și a realizării unui plan de business viabil. Marea noastră bucurie a fost să descoperim că există români plecați la muncă în străinătate care au ales să se întoarcă definitiv în România pentru că au descoperit MBE România. MBE România are toate premisele pentru succes, așa cum este în toată lumea, mai ales în contextul în care tot mai mulți oameni caută idei și soluții pentru a se dezvolta pe cont propriu”, a declarat Adrian Minea, master-francizorul MBE România, antreprenor de peste 30 de ani.

Înapoi în România, după 21 de ani, au investit în MBE la Cluj

Olivia și Vasile Spătăcean sunt doi români din Mediaș, plecați să muncească în străinătate acum 21 de ani, care au revenit definitiv în România, devenind antreprenori. Cei doi soți au ales să se alăture rețelei MBE România și să deschidă prima agenție MBE la Cluj-Napoca.

Am plecat în străinătate în anul 2000, cu gândul să muncim 1-2 ani, timp în care să strângem bani pentru a ne întoarce în țară cu finanțele necesare pentru a face ceva pe cont propriu. În ultimii 20 de ani, ne-am făcut, în fiecare an, planul de a ne întoarce acasă, însă abia în 2021 am găsit afacerea care ni se potrivește și în care nu ești nevoit să o iei de la zero, de unul singur. Acum, prin MBE România am reușit să ne îndeplinim acest vis, iar faptul că avem suportul necesar ca antreprenori din partea Francizorului, contează foarte mult pentru noi”, au povestit cei doi soți. Drumul în străinătate a însemnat o viză de lucru de câteva luni în Germania, muncă și dezvoltare profesională timp de 15 ani în Spania. ”Din 2015 până anul trecut, am lucrat în Republica Panama,  un stat din America Centrală, unde am fost detașați de compania spaniolă la care lucram pentru a dezvolta business-ul. În Panama, ne-am intersectat pentru prima oară cu conceptul One-Stop-Shop dezvoltat de Mail Boxes Etc. și tot acolo am înțeles forța pe care MBE o are la nivel global, prin rețea, logistică și clienți la nivel internațional”, a povestit Vasile Spătăcean.

În 2021, familia Spătăcean s-a întors în România, în urma unui complex favorabil de factori: se termina contractul în Panama, a început pandemia și au aflat că MBE a intrat și în România.

Cunoscând foarte bine conceptul, am decis să ne alăturăm rețelei din România. Am ales să deschidem o agenție în Cluj, datorită oportunităților de dezvoltare economică pe care le are municipiul Cluj Napoca dar și a specificului MBE și a viziunii noastre. Ne-am propus să deschidem un business prin care să ajutăm oameni și companii care au nevoie nu doar de servicii ci și de suport iar planul nostru este să nu ne oprim la o singură agenție. Pentru prima agenție, obiectivul este de a ajunge pe break-even în primele șase luni și pe profit în primul an de funcționare”, a adăugat Olivia Spătăcean.

Primul francizat MBE în București

La cei 32 ani, Artur Jalbă este un antreprenor care privește viața diferit și pentru care ”Nu” înseamnă „a găsi o cale mai bună”. Fan al conceptului de franciză, după câțiva ani în care a lucrat ca ”Brand Manager” pentru mai mulți retaileri din zona de tehnologie, a decis să-și testeze abilitățile de antreprenor, prin intermediul unei francize Mega Image Shop&GO. Alături de ceilalți doi parteneri, a ajuns în câteva luni să administreze 2 magazine Shop&GO și a început să studieze noi oportunități pentru a dezvolta un business în domeniul serviciilor. Arthur Jalbă este al doilea român care a accesat franciza MBE în România și a deschis prima agenție din cele două funcționale în București.

Un prieten care știa că vreau să mă dezvolt și era în contact cu MBE pentru niște colete speciale, mi-a spus despre această afacere. Inițial, nu știam despre ce este vorba și nu înțelegeam cum funcționează conceptul MBE. Ce m-a convins a fost că pot oferi foarte multe servicii, ceea ce mă protejează din perspectiva veniturilor chiar luând în calcul riscul unei crize. Un alt aspect decisiv pentru mine în accesarea francizei MBE a fost posibilitatea de automatizare și integrarea cu magazinele online, ceea ce îmi asigură un flux operațional ușor de gestionat și posibilitatea de a fi pro-activ cu fiecare colet și client în parte prin opțiuni de track&trace avansate. Este foarte important faptul că prin franciză, ai acces la know-how-ul necesar, altfel decât dacă începi un business de la zero și faptul că în MBE ai libertatea de a te dezvolta, prin comparație cu alte francize. Anul viitor, îmi propun să includ în lista serviciilor și opțiunea de transporturi speciale – pentru industrii precum automotive sau medical”, explică Artur Jalbă.

După 7 luni în care a învățat și s-a familiarizat cu conceptul MBE, Arthur a deschis prima agenție MBE în centrul Capitalei și spune că, deocamdată, majoritatea celor care apelează la serviciile agenției sunt străini – expați care cunosc conceptul din țările de unde provin.  ”Pentru mine, MBE România înseamnă oportunitatea de a învăța să devin antreprenor în timp ce muncesc și câștig bani dar și ocazia de a ajuta oameni și companii care au nevoie de servicii specifice pe care doar MBE le oferă. În viitorul apropiat, ne propunem să accesăm casele de licitații, cărora le oferim servicii de ambalare profesională și livrare către clientul final precum și firme de cercetare care livrează probe biologice peste tot în lume”, spune tânărul antreprenor.

Mail Boxes Etc. oferă servicii integrate de ambalare și curierat, logistică și fulfillment, poștă și management poștal, secretariat și customer service, atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice. Totodată, compania prestează și servicii de graphic design, print și de marketing, oferind pachete personalizate în funcție de nevoile și preferințele fiecărui client. Astfel, într-o agenție MBE se găsesc trei domenii principale de business în același loc: ambalare și curierat, grafic design și print, micrologostică și fulfillment  cărora, datorită terminației ETC, le pot fi adăugate numeroase alte servicii personalizabile, în funcție de nevoile clienților.

Adrian Minea, master-francizorul MBE în România, are o experiență antreprenorială de peste 30 de ani. Omul de afaceri deține Bipmobile, companie de transport internațional de mărfuri, cu o cifră de afaceri anuală de peste 15 milioane de euro.

Fondată în San Diego, California, în 1980, Mail Boxes Etc. a fost adusă pe piața din Italia în 1993 de Graziano Fiorelli și, de la deschiderea centrului pilot, rețeaua italiană MBE a crescut la peste 570 de centre.

MBE Italia a achiziționat ulterior drepturi de licență master MBE pentru Spania, Germania și Austria, iar în 2009 a devenit singurul proprietar al mărcii Mail Boxes Etc. și francizor al sistemului de franciză MBE.

În prezent, compania are peste 2.800 de agenții operaționale în 53 de țări și a încheiat anul 2020 cu vânzări de peste 1 mld. de dolari, la nivel de rețea.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button