FashionTrends

Fashion shopping: cu pași mici de la căutare la cumpărare

De ce, cum și de unde cumpărăm articole și accesorii vestimentare, dar, la fel de important, cum le căutăm și le alegem. Acestea sunt cele mai importante întrebări la care a încercat să răspundă studiul “Fashion shoppers” al Google, realizat de MillwardBrown, care și-a propus să analizeze comportamentul cumpărătorilor de produse vestimentare și cum folosesc mediul online în acest proces.  

Principalul motiv pentru cumpărarea de  produse și accesorii vestimentare/fashion este reînnoirea garderobei – înlocuim un articol pe care nu-l mai folosim sau nu ne mai place. Două treimi dintre respondenți au indicat acest lucru. Nu doar nevoia este determinantă: o treime cumpără pentru diferite ocazii, 1 din 5 pentru a urma tendințele modei, iar 14% sunt motivați de promoții.

Marea majoritate (80%) dintre cumpărătorii de produse de tip fashion sunt indeciși în privința brandului când încep să caute. Principalele sursele de informare sunt, în ordine, magazinele de haine (78%), internetul (68%), familia și prietenii (52%). În general, internetul și magazinele merg mână în mână: 3 din 5 cumpărători se informează atât online, cât și în magazine, online-ul fiind utilizat în principal pentru informații despre produse și comparare de prețuri. Dintre participanții la studiu, 41% caută online, iar apoi cumpără offline.

Jumătate dintre căutările online, de pe mobil

Site-urile de articole vestimentare și fashion o destinație predilectă pentru cei care vor să cumpere astfel de produse. Cât timp petrec online cei interesați de articole fashion pe astfel de pagini? Aproape jumătate (45%) vizitează între 2 și 4 astfel de site-uri, iar o treime intră pe mai mult de 5 site-uri. În medie, cumpărătorii intră de 3 ori pe un site înainte de a se decide asupra a ceea ce vor să cumpere. Ca timp, majoritatea cumpărătorilor (6 din 10) au nevoie de până la o săptămână de la prima căutare până realizează achiziția.

Pentru căutare sunt utilizate tot mai mult dispozitivele mobile: una din două  persoane care caută online informații despre produsele fashion o fac de pe mobil. Ce caută: compară prețuri (60%) și citesc informații despre produse (51%). De asemenea, o treime dintre cei interesați de articole vestimentare și accesorii fashion urmăresc video-uri online, în general pentru a obține informații generale despre produs, a vedea caracteristicile și comparație.

Studiul a fost realizat de MillwardBrown România pentru Google la finalul anului 2014, pe un eșantion de 800 persoane, bărbați și femei, cu vârste între 18 si 54 ani, din zona urbană, utilizatori de internet, care au căutat/cumpărat produse vestimentare și accesorii de modă în ultimele 6 luni (90% au cumpărat, 10% doar au căutat). Majoritatea (77%) au cumpărat în magazin, iar 23% au cumpărat online.

Studiul este parte a proiectului „Fashionable by Google”, prin care Google România sprijină comercianții online din zona fashion în imbunătățirea prezenței online. În cadrul proiectului au fost organizate sesiuni de training și workshop-uri, prin Hangouts-on-Air, pe teme precum: tips&trick pentru creșterea vânzărilor online, cursuri de AdWords, Google Analytics sau YouTube. În program s-au inscris în jur de 100 de magazine online din zona produselor fashion.

90% dintre cei intervievați au achizitionat un articol sau accesoriu vestimentar în ultimele 6 luni. Cum?

– 77% au cumpărat direct din magazin

– 23% au cumpărat online, dintre care:

  • 18% de pe laptop/desktop
  • 3% de pe mobil
  • 2% de pe tabletă

De ce se cumpără articole sau accesorii vestimentare?

  • 67% pentru înnoirea garderobei
  • 33% pentru un eveniment/ocazie
  • 20% să fie în trend / să urmeze cele mai recente tendințe de fashion
  • 18% pentru a se recompensa
  • 14% pentru promoții

Cumpărătorii online sunt mai atenți la trenduri și promoții: 30% cumpără pentru a urma tendințele și 24% cumpără motivaţi de promoții

Peste 80% dintre cumpărătorii de articole sau accesorii vestimentare sunt indeciși în privința brandului pe care îl vor alege atunci când se apucă de cumpărături.

Top surse de informare ale cumpărătorilor de produse și accesorii vestimentare:

  • 78% magazinele de haine
  • 68% internet (60% pentru offline shoppers și 94% pentru online shoppers)
  • 52% familie, prieteni, colegi

3 din 5 cumpărători de articole fashion caută atât informații online, cât și vizitează magazinele

  • 83% caută online înainte de a merge la magazin
  • 18% caută online în timp ce sunt în magazin
  • 58% caută online după ce au fost în magazin

8 din 10 cumpărători de articole fashion vizitează site-uri de articole vestimentare atunci când vor să cumpere:

  • 45% intră pe 2-4 site-uri
  • 31% intră pe mai multe de 5 site-uri
  • 7% intră pe un site
  • 17% nu vizitează site-uri

În medie, cumpărătorii intră de 3 ori pe un site înainte de a decide ce să cumpere. Numărul de vizite pe site-uri:

  • 23% o vizită
  • 32% 2 vizite
  • 39% 3-4 vizite
  • 7% mai mult de 5 vizite

6 din 10 cumpărători au nevoie de până la o săptămână de la prima căutare până realizează achiziția

  • 26% mai puțin de o zi
  • 40% între o zi și o săptămână
  • 17% 1 – 2 săptămâni
  • 16% mai mult de 2 săptămâni

Motivele care determină cumpărătorii de fashion să achiziționeze online:

  • 57% livrare la domiciliu
  • 54% rapiditate
  • 53% prețuri mai bune
  • 50% disponibilitate oricând
  • 50% experiență pozitivă
  • 41% evită aglomerația

41% caută online și cumpără offline. De ce:

  • 61% vor să probeze produsul înainte de a-l cumpăra
  • 38% nu erau siguri de material
  • 28% Nu știau ce măsura să aleagă
  • 32% Prețuri mai bune în magazin
  • 40% Online e mai ușor să compari prețurile

Jumătate dintre cei care caută informații online despre articole vestimentare o fac de pe mobil. Cel mai des dispozitivele mobile sunt utilizate după-amiază, după ora 5. Ce se caută de pe mobil:

  • informații despre caracteristicile produsului (51%)
  • compară prețuri (60%)

1 din 3 cumpărători (34%) se uita la video-uri online pentru a se informa. Cum descoperă aceste clipuri:

  • Motoare de căutare (23%)
  • Social media (22%)
  • Paginile magazinelor (11%)
  • Paginile brandurilor (11%)

SURSA: Google România (studiu MillwardBrown România)

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button