Going OutLife&Style

Cum arată clientul de leasing operațional din România

profil 1ALD Automotive și Nielsen anunță finalizarea primului studiu din România care explorează atitudinile și părerile managerilor în legătură cu serviciile de leasing operațional. Studiul include mai mult de 400 de companii care operează pe piața din România și a fost realizat în prima jumătate a anului 2014.

Rezultatele studiului arată că mobilitatea completă este cel mai atractiv beneficiu perceput al leasingului operațional, unic pentru această formă de finanțare. Alte motive pentru care companiile aleg leasingul operațional sunt economisirea și reducerea costurilor, predictibilitatea și posibilitatea bugetării unor costuri lunare fixe, faptul că nu trebuie să achite un avans sau eliminarea riscului de revânzare a mașinii la terminarea contractului, preluat de către compania de leasing operațional. În plus, regulile internaționale ale companiilor multinaționale se aplică și filialelor din România, impunând contractarea serviciilor de leasing operațional.

Cu toate acestea, doar 5% dintre autovehiculele din flotele actuale au fost achiziționate prin leasing operațional, în comparație cu peste 45% din întreaga flotă, procurate prin achiziție directă. Datele arată că leasingul operațional este preferat de clienții cu peste 50 de mașini și este utilizat în general pentru automobile cu vechime între 1 și 3 ani. De asemenea, 10% dintre respondenți și-au exprimat intenția clară și au menționat că este probabil să achiziționeze mașini prin leasing operațional în următoarele 12 luni, în timp ce 27% dintre respondenți nu luaseră încă o decizie în acest sens.

Cercetarea a evidențiat și sursele de informație utilizate de clienți atunci când se documentează cu privire la serviciile de leasing operațional. 53% dintre aceștia declară că se informează direct de la furnizorii de leasing operațional, 34% folosesc internetul, iar 27% urmează recomandările partenerilor de afaceri. Pe locurile următoare se află recomandările de la prieteni și cunoștințe și informațiile de la televizor și din reviste.

Participanții la studiu au răspuns de asemenea la întrebări referitoare la tipul și vechimea mașinilor pe care le au în flotă. Astfel, 33% dintre companii dețin mașini de peste 6 ani, în timp ce 32% folosesc mașini de 3 până la 6 ani. 24% dintre companii au autovehicule cu vechimi cuprinse între 1 și 3 ani și doar 11% dintre companii au cumpărat mașini noi cu mai puțin de un an în urmă. Mărcile preferate, sunt, în ordinea distribuirii lor în flotele auto: Dacia, Renault, Ford, Opel, Volkswagen, Skoda și altele.

Cercetarea a presupus două etape și a fost centrată pe trei arii de interes: nevoile clienților, comportamenul clienților și valoarea percepută a clientului. Etapa calitativă a inclus 12 interviuri în profunzime cu manageri de companii care folosesc serviciile de leasing operațional sau sunt interesați de acestea. Secțiunea cantitativă a constat în 400 de interviuri cu responsabilii de achizițiile sau managementul flotelor auto din cadrul companiilor în care lucrează. În studiu au fost incluse numai companiile cu cel puțin 15 autovehicule cu masa sub 3.5 tone.

Cea mai mare parte a companiilor intervievate lucrează în transport (29%), distribuție și retail (18%), industria alimentară (8%), industria lemnului și mobilei (5%) și construcții (4%). 73% dintre cei intervievați reprezintă companii locale fără birouri în alte orașe și 23% sunt companii locale care au birouri și în alte orașe. 4% dintre participanții la studiu sunt subsidiare ale unor companii internaționale. Mai mult de 65% dintre companii au mai puțin de 50 de angajați în România, iar 64% dintre companii au înregistrat o cifră de afaceri de mai puțin de 50 mil Euro.

profil 1

profil 2

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button