Home & DecoLife&Style

Cum arată birourile viitorului – Galerie FOTO

Birourile viitorului vor arăta foarte diferit de cele în care lucrăm în ziua de azi: fără cabluri, fără un program fix de lucru, fără spații de birouri clar definite ierarhic și fără ședințe interminabile. Interacțiunea dintre arhitectură și tehnologie este principalul motor al schimbărilor din spațiile de lucru, spun reprezentanții Kinnarps România, unul din cei mai importanți jucători pe segmentul de mobilier și soluții de amenajare pentru spații de birouri.

“Schimbările în modul în care interacționăm unii cu alții prin intermediul noilor tehnologii, telefoanelor smart sau tabletelor, afectează în mod direct modul în care noi muncim. În noua eră, munca, așa cum spune arhitectul Frank Duffy, unul din fondatorii DEWG, este ceea ce faci și nu un loc în care te duci. Granița dintre timpul consacrat muncii și timpul liber a dispărut și este obligatoriu ca spațiile în care ne desfașurăm munca să se adapteze acestor condiții. Birourile vor fi mai complexe, mai bine adaptate diverselor tipuri de activități, mai personalizate. Se va trece de la metri pătrați per angajat la metri pătrați per activitate, iar aspectul va fi din ce in ce mai apropiat de căldura unui camin și mai puțin de un spațiu rece, formal. Nu se mai pune acum problema daca organizațiile vor adopta această schimbare, ci doar aceea legată de momentul în care o vor face. Indiferent de acest moment, noi suntem aici să le ajutăm sa facă acest pas și să beneficieze în modul cel mai rapid de avantajele acestei noi abordări”, explică Daniel Florescu, director general Kinnarps România.

kinnarps-3

Kinnarps este o companie suedeză de mobilier de birou și design interior, care oferă soluții inovatoare și inspiraționale pentru spații de lucru. Înființată în 1942 în Suedia, de către Jarl și Evy Andersson, Kinnarps este astăzi lider de piață în Europa, fiind activă în 40 de țări din lume. Compania, o afacere de familie și în prezent, are circa 2.300 de angajați și o cifră de afaceri de 402 milioane euro.

Kinnarps România a început să activeze pe piața locală în 2006 și a devenit membru al Asociației Clubul Român de Mobilă din anul 2011. Compania a debutat ca distribuitor de mobilier de birou, dezvoltându-se în timp într-un integrator de produse românești și suedeze, ce livrează proiecte originale și eficiente de spațiu și ambient. Pentru 2016, Kinnarps România estimează o cifră de afaceri de 3 milioane euro.

kinnarps-4

Iată care sunt cele mai importante tendințe ce vor influența mediul de lucru și spațiile de birouri din România în următorii ani, conform studiilor efectuate de Kinnarps:

  1. De la cabluri la wireless – Pe măsură ce tehnologia se integrează tot mai mult în viața noastră, totul va deveni mobil: de la felul în care muncim, până la felul în care facem cumpărături. Programul de lucru de la 9.00 la 17.00 este din ce în ce mai rar, iar munca își face loc în viața noastră seara, în week-end sau în vacanță. Evoluția tehnologiei are drept rezultat o revoluție în spațiile de lucru, rupând firele prin care angajatul este legat de un program fix sau de un birou fix. În următorii cinci ani, întregul spațiu de lucru va deveni wireless, iar companiile vor trebui să se adapteze conceptului de „angajat mobil”. Munca este activitatea pe care o faci, nu locul în care te duci. Iar conceptul de „hub”, unde profesioniști din diverse industrii vin să lucreze, este din ce în ce mai des întâlnit.
  2. De la generația de bronz la cea de argint – Pentru prima dată, întâlnim în același spațiu de lucru patru generații și toată lumea trebuie să înțeleagă că la birou, un angajat de 20 de ani are nevoi diferite în comparație cu un angajat de 60 de ani. Se spune că „60 is the new 40”, mai ales în contextul îmbătrânirii populației din Europa. Experiența unor angajați cu părul alb este neprețuită, la fel ca și entuziasmul generației tinere. Companiile au nevoie de soluții de design interior care să încurajeze generațiile diferite să interacționeze.
  3. De la concedii medicale la bucuria de a munci – Din ce în ce mai mulți angajați se îmbolnăvesc din cauza stresului, iar concediile medicale sunt o problemă majoră pentru companii. Dacă ne simțim bine la birou, lucrăm bine, iar productivitatea companiei crește. Soluțiile de amenajare a unor spații de lucru care să țină cont de sănătatea și starea de bine a angajaților vor fi cele mai căutate de către companii. Pe de altă parte, designul și atmosfera spațiului de lucru devin o parte importantă din brandul companiei.
  4. De la individualism la echipă – Mediul de lucru se schimbă: dintr-un mediu în care fiecare are de executat anumite task-uri, la un mediu în care fiecare colaborează cu colegii pentru realizarea unor proiecte de echipă. Locul de muncă va deveni un spațiu important pentru interacțiunea socială, în contextul în care comunicarea electronică sau prin intermediul social media este din ce în ce mai răspândită. Mediul profesional ideal va fi acela unde ideile și proiectele vor fi realizate prin colaborare.
  5. De la neatenție la concentrare – În ziua de azi, mulți angajați preferă să lucreze de acasă sau dintr-o cafenea, nu de la birou, pentru a se putea concentra mai bine. Birourile de tip open-space nu sunt bune pentru toate task-urile sau pentru toți angajații. Cei mai mulți dintre noi suntem afectați de gălăgia din birou, de colegii care vorbesc la telefon sau între ei, de aceea 28% din cei care vor să se concentreze la birou ascultă muzică în căști. În viitor, spațiul de lucru trebuie adaptat nevoilor tuturor.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button