BusinessCompanii

Cu ce rezultate se laudă Orange România pe 2015: consum de date 4G de 6 ori mai mare, mai mulți clienți pe telefoane și tablete și boom pe abonamentele TV

Orange, unul dintre cei mai mari operatori din industria telecom, a prezentat recent rezultatele financiare ale grupului aferente anului 2015. Astfel, veniturile consolidate ale Orange au ajuns la 40,236 miliarde de euro la finalul lui 2015, un nivel asemănător celui cu care operatorul a încheiat anul 2014.

Venitul net al grupului a atins nivelul de 2,958 miliarde de euro, mai mult decât dublu comparativ cu anul 2014 – 1,225 miliarde de euro. Potrivit oficialilor companiei, această creștere se datorează, printre altele, sumelor care au venit din vânzarea sau întreruperea unor operațiuni, reducerii fiscalității în Spania, dar și impactului pe care l-a avut vânzarea Orange Dominicana (divizia din Republica Dominicană a fost vândută către Altice).

În ceea ce privește țara noastră, anul trecut, veniturile Orange România au ajuns la 947 milioane de euro, din care 250 milioane de euro în ultimul trimestru. Veniturile totale au înregistrat o creștere cu 7,4% faţă de același trimestru al lui 2014.

La finalul anului 2015, Orange avea 10,17 milioane de clienți,  numărul abonaților fiind în creștere cu 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Serviciul Orange TV a înregistrat peste 275.000 de abonați, cu o creștere de 75,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În 2015 Orange a continuat să inoveze și să aducă noi servicii și produse pe piață, precum Wi-Fi on board, conceptul Orange smart shop, stick-ul Orange TV, platforma M2M Control pentru corporații, în ultimul trimestru, serviciul apel 4G și, în teste cu utilizatorii, apelul Wi-Fi și soluția Orange Smart Home.

Orange_smart_shop (1)Serviciul apel 4G, lansat în 14 septembrie 2015, a fost bine primit de către clienții Orange, numărul de apeluri zilnice fiind în creștere constantă față de finalul lunii septembrie, la final de an, unul din trei clienți cu terminale compatibile folosind noul serviciu zilnic.

De asemenea, odată cu noua promisiune de brand, luna septembrie a adus un portofoliu simplificat de abonamente individuale ce a avut succes încă de la lansare. De exemplu, în cele 3 luni care au urmat, 40% din clienții care au ales un abonament Orange Net au optat și pentru beneficiile oferite în cadrul ofertei Orange Share. În plus, din totalul clienților care au ales sau au prelungit un abonament în ultimul trimestru, 10% beneficiază de avantajele Family, alegând să utilizeze simultan mai multe servicii.

Consumul de date mobile 4G și-a continuat trendul ascendent, fiind de șase ori mai mare în anul 2015 față de 2014, această evoluție fiind susținută și de dublarea numărului de terminale 4G din rețea pe o bază comparabilă. La sfârșitul anului, Orange continua să ofere cea mai extinsă acoperire pentru serviciile 4G, pentru 96% din populația urbană și 72% din totalul populației.

În 2015, Orange a avut, potrivit ANCOM, cele mai mari viteze medii reale de download din România, atât în interiorul, cât şi în exteriorul clădirilor, iar un studiu realizat cu ajutorul agenției Millward Brown în intervalul iunie-septembrie a arătat că 97% din utilizatori sunt mulțumiți de rețeaua 4G Orange.

Aproape 75% din telefoanele vândute la finalul lui 2015 au fost smartphone-uri, înregistrând astfel un vârf al numărului de dispozitive de acest fel vândute, cu 50% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut și cu 70% mai multe telefoane 4G decât la începutul anului. În 2015, au fost vândute de 4 ori mai multe tablete 4G față de 2014, iar, pe segmentul de wearable, vânzarile s-au dublat comparativ cu anul trecut.

„Pentru Orange România, 2015 a fost un an plin de succese, printre care s-au numărat premiere pe piața locală, dar și la nivel de Grup. Anul 2016 se prefigurează a fi la fel de dinamic, tendințele de pe piață arătând un apetit crescut pentru 4G, pentru acces la divertisment pe toate tipurile de ecrane, interesul crescut pentru serviciile convergente, și trecerea la abonament a utilizatorilor de cartele reîncărcabile. Experiența clienților în toate punctele de interacțiune cu Orange este în centrul atenției noastre, iar pentru acest lucru vom continua să extindem și să îmbunătățim rețeaua 4G, vom aduce şi mai multe inovații și vom lansa device-uri de ultimă generație împreună cu oferte atractive, care să fie un răspuns la ceea ce este important pentru români”, a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button