Complice: Vânzările către companii au crescut cu 20% pe fondul muncii de acasă Complice: Vânzările către companii au crescut cu 20% pe fondul muncii de acasă
Valoarea medie a initiativelor de reward si recognition specifice segmentului B2B s-a dublat in primele noua luni ale anului, arata datele Complice.ro, magazin online... Complice: Vânzările către companii au crescut cu 20% pe fondul muncii de acasă

Valoarea medie a initiativelor de reward si recognition specifice segmentului B2B s-a dublat in primele noua luni ale anului, arata datele Complice.ro, magazin online de cadouri experientiale. Vanzarile pe acest segment au crescut cu peste 20% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la o pondere de 65% din vanzarile totale. Majoritatea instrumentelor accesate de companii au fost online, la distanta (evenimente, premii si cadouri), ca urmare a noului context de munca remote. 

Evolutia contextului pandemic a confirmat tendinta inregistrata in prima jumatate a anului, de a muta cea mai mare parte dintre initiativele dedicate angajatilor, clientilor si partenerilor in zona online. Astfel, segmentul B2B al Complice.ro reprezinta la finalul lunii septembrie 65% din vanzarile inregistrate in aceasta perioada. Urmare a implementarii unor solutii tot mai creative      pentru conectarea echipelor care functioneaza remote si pentru mentinerea legaturilor cu partenerii de afaceri, valoarea medie a comenzii s-a dublat fata de perioada similara din 2019, desi numarul acestora a scazut cu 22% fata de acelasi interval.

Anul acesta am remarcat un interes crescut incepand cu luna iulie. Companiile orientate catre angajati mizeaza pe evenimente experientiale online de grup pentru conectarea echipelor si mentinerea engagementului acestora, pe premii experientiale individuale ca modalitate de reward, dar si pe workshopuri dedicate starii de wellbeing a acestora, pe fondul a mai bine de 6 luni de work from home. Pe de alta parte insa, procesul decizional are o durata mai mare, semn ca majoritatea companiilor sunt prudente in alocarea bugetelor, a declarat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

In aceasta perioada, de multe ori cand au dorit sa isi recompenseze angajatii si/sau partenerii, companiile au apelat la cadouri corporate de tip concept, mizand pe abordari creative care sa creasca engagementul. Aceste cadouri concept – individuale sau de tip cadouri in cascada – au fost folosite pentru a inlocui intalnirile clasice de business – de exemplu cu un virtual lunch, virtual dinner etc – sau pentru a surprinde si recompensa loialitatea partenerilor de business – de exemplu au fost trimise cadouri pentru fiecare zi a saptamanii, cadouri pentru momente cheie, survival kit-uri etc.

Atunci cand au apelat la experiente, cel mai mare interes l-au starnit  cocktail party-urile virtuale, cinele festive remote, atelierele online de cooking, sesiunile de coaching individuale sau de echipa, dar si experientele orientate catre parinti, cum ar fi workshopuri cu specialisti in parenting.

Pachetele flexibile de experiente, noul pariu al Complice.ro pe segmentul rezidential

Contextul actual a influentat si decizia de achizitie pe segmentul B2C. Aici s-a inregistrat o scadere de 20% in numarul de comenzi, inclusiv pe fondul restrictiilor care afecteaza activitatea unora dintre partenerii Complice.ro. Astfel, a crescut rata de adoptie a cadourilor experientiale online, zona experientelor offline individuale ramanand insa dominanta.

Pe acest fond, Complice.ro a lansat la inceputul lunii octombrie o categorie noua de produse, sub denumirea Flexibox  – pachete cu mai multe variante de experiente dintre care clientul o poate alege pe cea dorita si potrivita. Acestea sunt impartite pe trei zone de pret, pornind de la 250 de lei.

Conceptul de experiente la alegere era implementat deja in oferta Complice.ro pe segmentul corporate, unde s-a pliat foarte bine pe tipicul clientilor-companii, care nu puteau cunoaste in detaliu preferintele fiecarui angajat sau nu aveau date despre cine va castiga un anumit premiu. Am creat recent trei pachete si pentru segmentul B2C si vedem o rata de adoptie foarte buna, datorata flexibilitatii si facilitatii alegerii cadoului. Practic, clientul trebuie sa decida doar bugetul, iar destinatarul va decide singur experienta care i se potriveste, a mai declarat Oana Pascu.

Cele mai accesate experiente in aceasta perioada pe segmentul B2C au fost cele care implica adrenalina, cele gourmet (ateliere private online sau offline de cooking, wine tasting etc), ludice (experiente de realitate virtuala, escape rooms etc), driving pe circuit sau cadouri cu celebritati (mesaje personalizate, intalniri inspirationale etc).

Pentru finalul acestui an, Complice.ro estimeaza ca se va mentine peste pragul de 100.000 euro cifra de afaceri. Impactul negativ resimtit in trimestrele II si III urmeaza sa fie compensat prin cresterea din primul trimestru si cresterea potentiala din sezonul de cadouri (trimestrul IV).

Complice.ro este un magazin online specializat in cadouri si recompense experientiale. Pachetele de experiente sunt orientate atat catre zona de business – oferind astfel un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition si incentive pentru angajati, clienti si parteneri de afaceri, dar si solutii creative pentru evenimentele corporate – cat si catre zona de dezvoltare personala, relaxare si adrenalina pentru cei care isi doresc sa depaseasca sfera cadourilor-obiect.

In cei  4 ani de cand activeaza pe piata cadourilor experientiale, Complice.ro a livrat mai mult de 1.000 de experiente inedite pentru clienti din zona corporate si residential, dintr-un portofoliu care include 170 de experiente predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din Bucuresti, dar si din restul tarii sau chiar de peste hotare.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: