Ciprian Dan este noul președinte ABSL Ciprian Dan este noul președinte ABSL
Asociația Business Services Leaders (ABSL) l-a ales în funcția de președinte pe Ciprian Dan, Location Head Timișoara la Wipro Technologies. În cadrul consiliului  director... Ciprian Dan este noul președinte ABSL

Asociația Business Services Leaders (ABSL) l-a ales în funcția de președinte pe Ciprian Dan, Location Head Timișoara la Wipro Technologies. În cadrul consiliului  director al asociației au intrat doi noi reprezentanți – Cristina Nicoleta Apetrei, Chief of Staff CEO Office la Societe Generale European Business Services si pentru Retail Banking și Financial Services India și România și Adrian Baron EMEA ITSM Lead la Stefanini.

Ciprian Dan lucrează de 15 ani în industria serviciilor pentru afaceri. În prezent conduce biroul Wipro Technologies din Timișoara, având o echipa de 350 de angajați. Ciprian se afla la al doilea mandat în boardul ABSL (2017 – 2019 și 2019 – 2021).

Cristina Nicoleta Apetrei este Chief of Staff CEO Office pentru SG EBS si pentru Retail Banking și Financial Services India și România și are o experiență de aproximativ 13 ani în industria de business services, în domenii diferite precum HR, IT, financiar, bancar.

Adrian Baron,  EMEA ITSM Lead la Stefanini lucrează de 6 ani în industrie.

Din noul consiliul director ABSL mai fac parte:

  • Cristian Cilibiu – Director General Uni Credit Services S.C.p.A
  • Ecaterina Ion – General Manager&HR Leader în Ungaria și România la Hewlett Packard Enterprise Operations Center
  • Bogdan Pelinescu – Director General Luxoft Central Europe
  • Francesca Postolache – Audit Partner la PwC România.

Conform statutului, la fiecare doi ani au loc alegeri în cadrul Adunării Generale.

Pe perioada acestui mandat, principalele direcții operaționale sunt legate de promovarea României și a oportunităților de business pe care le oferă industria, colaborarea cu autoritățile locale și centrale pentru dezvoltarea sectorului, dezvoltarea programelor educaționale pentru tinerii care aleg o carieră în industria de business services.

Prioritatea mea în acest mandat este promovarea României pentru investitorii interesați de acest sector. Calitatea forței de muncă si serviciile cu valoare adăugată fac din România o destinație de atractivă, alături de un nivel competitiv al costurilor. În plus, actualul context poate fi favorabil României. La nivel global, companiile își revizuiesc costurile și își refac strategiile de externalizare a serviciilor, iar viteza noastră de reacție, capacitatea de adaptare la noile condiții (date de Covid 19) și faptul că am continuat să livrăm servicii la un înalt nivel calitativ, spre deosebire de alte zone, ne reconfirmă  în topul opțiunilor de relocare. Pentru a atrage mai multe investiții, așa cum s-a întâmplat în Polonia, este nevoie însă și de o strânsă colaborare cu autoritățile centrale și locale, care să asigure facilitățile necesare. Al doilea obiectiv este legat de dezvoltarea acestui sector și în orașe mai mici, dar cu potențial foarte bun din punct de vedere al forței de muncă, al structurilor locale de învățământ superior și al infrastucturii de business”, spune Ciprian Dan, Președinte ABSL.

Cristina Nicoleta Apetrei va fi implicată în principal în zonele de relații cu investitorii, iar misiunea ei, împreună cu ceilalți membri ai bordului va fi legată de comunicarea și promovarea României ca destinație pentru business services.  Atât pentru companiile deja prezente pe piață, dar și pentru noii investitori, România trebuie să rămână una dintre locațiille preferate de afaceri.

Pentru Adrian Baron, nou membru în bordul ABSL, prioritățile sunt legate de dezvoltarea carierei și de continuarea educației mai ales pentru cei care se află la început de drum și își doresc o carieră în acest domeniu. Adrian Baron consideră colaborarea cu universitățile locale, dar și programele de training și workshopurile dezvoltate de ABSL ca fiind vitale pentru schimbarea mediului de business.

În România, industria serviciilor de afaceri va înregistra o creștere accelerată pe termen mediu și lung. Presiunea pe costuri pe care economia globală o va resimți se finanțează și din economiile pe care industria de outsourcing le poate produce.

Pentru acest an, ABSL estimează în România o creștere între 0% și 5% a sectorului de business services, într-un scenariu optimist.

„După o perioadă de scădere în anumite sectoare ale industriei noastre, din cauza situației generate de Covid-19, estimez reluarea creșterii în partea a doua a anului, dat fiind faptul că multe companii își regândesc structura de costuri optând pentru consolidarea unor servicii spre destinații atrăgătoare din punct de vedere cost și calitate a resurselor umane. România este o astfel de destinație”, explică Ciprian Dan, Președinte ABSL.

ABSL este una dintre cele mai active asociații profesionale din România. Prin intermediul celor 20 de evenimente organizate în primele luni ale anului, la care au participat peste 1500 de persoane, membrii asociației au discutat despre măsurile luate și au facut schimb de bune practici în acestă perioadă dificilă. De asemenea, ABSL realizează constant studii despre diferite aspecte ale industriei, cele mai recente având ca teme telemunca și potențialul industriei post pandemie.

Conform estimărilor, industria serviciilor de business a generat anul trecut venituri în creștere, de peste 4,5 miliarde de euro, ajungând la peste 2% din PIB.

Sectorul cuprinde 280 de companii și peste 131.000 de angajați, adică 2,4% din totalul angajaților din economia românească.

Cele mai multe companii care activează pe piața locală provin din Franța, Germania, România și SUA.

Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa cele mai importante companii din piață care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Rolul ABSL România este de a susține expansiunea sectorului de Business Service și transformarea acestuia într-un vector important al creșterii economice a României. Asociația își atinge obiectivele prin facilitarea colaborării principalilor jucători, angajarea autorităților și grupurilor de interes în dezvoltarea aspectelor operaționale cheie ale industriei.

Din  ABSL  România  fac  parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali precum: Accenture Services, AECOM, Allianz Worldwide Partners, APT Resources & Services, Avison Young, Bosch Service Solutions, Be Think Solve Execute, British American Tobacco, Brightway, Carestream, Central Europe Technologies, Chairry, Conduent, Colt Technology Services, Datanet, DEVHD, DB Schenker, DB Global Technologies, Deloitte Audit, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Euromaster Tyres & Services, Genpact, Global Remote Services, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, HP Enterprise, HP Inc. Romania, IMA, Kellogg’s, KMG Rompetrol, InterGlobe Technologies, LeasePlan, Luxoft Professional Romania, Linde Gaz, Majorel, Mercedes Benz, Microfocus, Microsoft Romania, Michelin Business Services, Molson Coors, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, P4cards, PwC Romania, Process Solutions, Procter & Gamble Marketing Romania, Renault Business Services, Rinf Tech, Samsung SSCE, SCC Services Romania, Selir, SocieteGenerale European Business Services, Stefanini Romania, Suvoda Software, Teleperformance, TELUS International, Total Global Services, TotalSoft, UniCredit Services, Uipath, Valoris Center, Veeam Software, Vertiv, Vodafone Shared Services Romania, Waters Corporation, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services Romania.

De asemenea, COS, HAYS, JLL, KPMG, SKANSKA, Steelcase și  Zamfirescu Racoți Vasile & Partners susțin ABSL în calitate de parteneri strategic ai asociației.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: