Parenting

Bucureştiul creativ de la Festivalul Enescu: decoruri inedite semnate de designeri români

Centrul de Presa 2Festivalul Internaţional George Enescu a pregătit câteva surprize pentru ediţia din acest an în materie de design, cel mai important aspect fiind promovarea în cadrul acestui eveniment a talentelor româneşti din acest domeniu.

Un centru de presă modern, cu un spaţiu de primire a jurnaliştilor, proaspăt şi contemporan, după modelele centrelor de presă amenajate în cadrul marilor evenimente internaţionale, un salon destinat invitaţilor VIP, personalizat cu o selecţie de obiecte-concept ale designerilor români de produs, şi două spaţii pline de personalitate, destinate interviurilor televizate cu marii artişti ai lumii prezenţi la Bucureşti în luna septembrie – acestea sunt câteva dintre noutăţile pe care le va aduce festivalul pe parcursul lunii septembrie 2013.

Spaţiile, conceptualizate şi realizate de BUCHAREST DESIGN CENTER, sunt poziţionate la etajul 1 al Sălii Palatului din Bucureşti şi se vor regăsi pe traseul oficial al festivalului, funcţionale până la data de 28 septembrie 2013.

„Festivalul Internaţional George Enescu este, poate, cel mai bun ambasador a ceea ce are Bucureştiul mai surprinzător de arătat. De aceea, cu mare bucurie, la invitaţia UniCredit Ţiriac Bank, am gândit spaţii prietenoase, proaspete, impregnate de creativitatea tinerilor designeri români de produs – care să contribuie la imaginea unei capitale europene moderne”, spune Simona Buta, unul dintre fondatorii BUCHAREST DESIGN CENTER.

Masa Melted [design AA Studio], o masă-concept realizată din corian care pare că se „topeşte” sub ochii privitorilor, Lampa Skins Crocodile, a designerului Dragoş Motică, sau Masa Leaf  [design Anca Trestian & Alina Turdean] sau Lampa Retro [design YaU Concept] sunt câteva dintre obiectele designerilor români de produs care vor completa, în spaţiile menţionate, magia Festivalului Internaţional „George Enescu” 2013.

“În acest an, în premieră pentru un eveniment românesc, amenajarea centrului de presă al Festivalului Internațional George Enescu a fost conceptualizată de designerii români de produs sprijiniți de UniCredit Țiriac Bank. Prin această componentă inedită, parte a campaniei “Bucureștiul Creativ” din cadrul Festivalului, încercăm să atragem și mai mult atenția asupra faptului că Bucureștiul este o capitală europeană vie iar Festivalul este unul contemporan, care reușește să creeze spectacol și dincolo de sala de concert”, declară Mihai Constantinescu, directorul executiv al Festivalului Internațional George Enescu.

Pornind de la conceptul vizual al festivalului şi de la sloganul „Magia Există”, designerii români au realizat un concept de amenajare inedit, care continuă magia muzicală, creată în sălile de concerte, în spaţii de utilitate imediată. Este pentru prima dată în România când un centru de presă al unui eveniment internaţional poartă semnătura unor designeri.

”UniCredit Ţiriac Bank este partener principal al Festivalului Internaţional George Enescu şi susţine prin diverse initiaţive designul românesc de produs. Am pus laolaltă cele două zone în care ne implicăm şi am reuşit împreună să realizăm un proiect inedit şi creativ pentru un festival recunoscut internaţional”, declară Anca Nuţă, Director Identitate & Comunicare UniCredit Ţiriac Bank.

BUCHAREST DESIGN CENTER este platforma de promovare a designerilor români de produs, în relaţie cu publicul intern şi cu pieţele externe. Lansat în 2012, BUCHAREST DESIGN CENTER a organizat deja peste 30 de evenimente de promovare a tinerilor designeri de produs în România şi 2 evenimente de design internaţionale (secţiune românească de design de produs în cadrul Graz Design Month 2013; eveniment dedicat la sediul Comitetului Economic şi Social European de la Bruxelles, 2013).  Recent, designerii români au realizat co-producţia şi decorurile scurt-metrajului „Bucureşti, te iubesc”, cu Kira Hagi în rol principal.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button