Companii

Bosch mizează pe o creştere cu două cifre în 2015. Focus pe inovaţie şi conectivitate

Bosch, unul din liderii globali în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2014 cu o cifră de afaceri de 933 milioane de lei* (210 milioane de euro) vânzări consolidate în România, o evoluţie stabilă raportată la aceeaşi perioadă a anului trecut.

După primul trimestru al anului 2015, compania a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

„Mizăm pe o creştere cu două cifre în toate sectoarele de activitate în acest an. Corespunzător cu această evoluţie, vom continua investiţiile în România şi vom creşte numărul de angajaţi, pentru a răspunde cererii tot mai mari a produselor şi serviciilor noastre”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România. Bosch înregistrează în acest moment aproximativ 2.700 de angajaţi în cele patru locaţii din România, Bucureşti, Jucu (judeţul Cluj), Blaj, Timişoara. „La finalul acestui an ne aşteptăm ca numărul de angajaţi să ajungă la peste 3.000 ”, a adăugat Boldijar.

Bosch continuă investiţiile, întărindu-şi angajamentul pentru România

În următorii doi ani Grupul Bosch estimează investiţii în România de aproximativ 55 milioane de euro, în special în dezvoltarea unităţilor de producţie din sectorul Soluţii de Mobilitate. În Blaj, compania va deschide o nouă linie de producţie pentru componente electrice ale grupului motopropulsor. În locaţia din Jucu, inaugurată oficial în luna mai 2014, Bosch produce pentru clienţi globali din industria auto unităţi de control pentru asistenţă la condus şi sisteme pentru managmentul consumului de energie. Prin deschiderea unui nou centru de software în Cluj-Napoca, în luna aprilie a acestui an, Bosch îşi intensifică activităţile locale de cercetare şi dezvoltare.

Aici echipe de tineri ingineri dezvoltă tehnologii de ultima oră în domeniul conducerii autonome, energiei alternative şi industriei conectate. De asemenea, Bosch a deschis un nou centru de cercetare-dezvoltare pentru tehnologia auto în locaţia sa din Blaj. Acest centru se va concentra pe oferirea de servicii în domeniul designului de produs, testare şi validare produse, precum şi management de proiect pentru alte locaţii Bosch.

Creştere semnificativă a cotelor de piaţă datorată produselor şi serviciilor inovative

În 2014 Bosch a crescut cifra de afaceri la diviziile Automotive Aftermarket, Scule Electrice şi Aparate Electrocasnice, peste nivelul mediu al pieţei. De asememea, compania a înregistrat creşteri ale cotelor de piaţă în aceste trei domenii.

“Produsele noastre inovative şi uşor de folosit au contribuit la buna performanţă înregistrată pe piaţa din România” a declarat Mihai Boldijar.

PLR 15, un telemetru compact cu laser, uşor de utilizat chiar şi de către începători, aparatele electrocasnice super-eficiente energetic, cât şi noua generaţie de spălătoare cu presiune Aquatak, pentru o curăţare profundă şi rapidă, sunt câteva dintre produsele lansate recent în România.

Alţi vectori de creştere au fost extinderea distribuţiei şi a portofoliului de clienţi şi dezvoltarea conceptelor de service auto – Bosch Car Service şi Auto Crew. În acelaşi timp, Bosch şi-a menţinut poziţia de lider de piaţă în sectorul Termotehnologiei, cel mai mare succes înregistrându-l centralele termice în condensare, ce corespund noilor directive europene privitoare la eficientizarea consumului de energie (Directiva Erp a UE).

Bosch- furnizor de consultanţă şi asistenţă tehnică la cheie

Pentru Bosch Service Solutions din Timişoara, 2014 a fost un an de creştere atât datorită dezvoltării proiectelor existente, cât şi colaborării cu noi clienţi şi implementării de proiecte noi şi complexe. Compania a devenit unul dintre furnizorii de top pentru servicii precum asistenţă tehnică şi consultanţă IT, relaţii cu clienţii, soluţii în domeniul financiar-contabil, managementul achiziţiilor, managementul documentelor şi training pe platforma web (Web Based Training) în 18 limbi străine, pentru clienţi din diverse sectoare de activitate.

Bosch – partener pentru dezvoltare profesională continuă

Bosch acordă o deosebită atenţie pregătirii şi dezvoltării profesionale a angajaţilor săi. Anul trecut, peste 400 angajaţi au beneficiat de aproximativ 1.000 de zile de pregătire profesională, atât în ţară, cât şi în alte locaţii Bosch din lume, în peste 200 de detaşări internaţionale.

Bosch şi internetul tuturor lucrurilor

Internetul lucrurilor (IoT) oferă un potenţial masiv pentru interconectarea obiectelor şi a senzorilor, cu scopul de a oferi soluţii benefice pentru locuinţa inteligentă a viitorului. Pe parcursul ultimilor ani, Grupul Bosch s-a pregătit sistematic pentru lumea conectată, concentrându-se pe oferirea de soluţii pentru mobilitate conectată, producţie conectată, sisteme energetice şi clădiri conectate. Bosch nu dezvoltă doar produse, ci şi noi modele de afaceri, cum ar fi managementul flotei auto conectate sau mentenanţă predictivă.

O platformă centrală de software pentru internetul lucrurilor este Bosch IoT Suite. Aceasta orchestrează comunicarea şi transferul de date între obiectele cu potenţial de conectare la internet, cum ar fi maşini-unelte, sisteme de încălzire şi camere de securitate. De asemenea, platforma Bosch IoT Suite poate să analizeze şi să proceseze cantităţi mari de date, cum ar fi cele generate în domenii ca producţia conectată (Big Data Management).
Bosch permite accesul parţial la platformă şi pentru dezvoltatorii open-source.

„Platforma Bosch IoT Suite este o invitaţie la parteneriat. În configurarea lumii conectate, ne bazăm pe soluţii deschise, pentru a stimula dezvoltarea interconectării utilajelor şi a aparatelor, independent de producătorul lor”, a declarat domnul Volkmar Denner, CEO al Grupului Bosch.

Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2015

Grupul Bosch se aşteaptă în 2015 la o creştere a vânzărilor la nivel global într-un interval de 3-5 procente, considerând efectele cursului de schimb. La conferinţa anuală de presă, care a avut loc de curând în Germania, Volkmar Denner a declarat: “Avantajul nostru economic şi tehnologic în domenii de afaceri stabile ne permite să explorăm segmente noi de piaţă.” Obiectele cu potenţial de conectare la internet şi serviciile bazate pe accesul la internet reprezintă unul dintre punctele de interes ale creşterii viitoare a companiei.

“Ducem mai departe conectivitatea în toate sectoarele noastre de activitate şi ne asumăm un rol activ în configurarea acesteia”, a adăugat Denner. În anul 2014 Bosch a lansat multe produse şi soluţii de conectivitate, printre care soluţii software pentru sisteme de încălzire şi clădiri inteligente, cât şi pentru industrie conectată şi mobilitate conectată. Prin achiziţia completă a companiilor BSH Hausgeräte GmbH şi Robert Bosch Automotive Steering GmbH, Bosch şi-a întărit poziţia în domeniul locuinţei inteligente şi al conducerii autonome.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button