BMW Group România încheie 2020 cu o performanţă solidă: 3128 automobile BMW şi MINI înmatriculate şi 471 livrări de motociclete BMW Group România încheie 2020 cu o performanţă solidă: 3128 automobile BMW şi MINI înmatriculate şi 471 livrări de motociclete
BMW Group România recâştigă poziţia de cel mai important jucător pe piaţa de automobile premium din România, cu un total de 3128 automobile BMW... BMW Group România încheie 2020 cu o performanţă solidă: 3128 automobile BMW şi MINI înmatriculate şi 471 livrări de motociclete

BMW Group România recâştigă poziţia de cel mai important jucător pe piaţa de automobile premium din România, cu un total de 3128 automobile BMW şi MINI înmatriculate în 2020. Peste 10 ani de creştere consecutivă pentru BMW Motorrad.

2020 a fost un an fără precedent, cu deosebit de multe provocări. După momentele dificile de la începutul anului, cu blocajul generat de carantinarea totală, BMW Group România a reuşit o performanţă stabilă pe piaţă. Totalul de 3128 de automobile BMW şi MINI livrate anul precedent readuce BMW Group România în poziţia de cel mai de succes jucător pe piaţa de automobile premium. O performanţă remarcabilă a fost obţinută de BMW Motorrad, cu peste 10 ani de creştere consecutivă. Cu un total de 471 livrări, este pentru prima dată în istoria mărcii când se depăşeşte pragul de 400 unităţi.

“2020 a reprezentat un teritoriu absolut nou, prima pandemie cu adevărat globală din societatea modernă. Am învăţat să fim mai flexibili, să ne adaptăm şi să ne concentrăm şi mai mult pe servicii. Suntem mândri că suntem primii care au introdus preluarea şi livrarea maşinilor de acasă atât pentru clienţii noştri de service, cât şi pentru cei de automobile noi. Construim şi ne extindem în continuare cu noi servicii care să facă diferenţa pe piaţă. Chiar şi în contextul pandemiei rămânem puternici, cu doar o scădere minoră a vânzărilor în comparaţie cu puternicul 2019, stabilind chiar un record cu BMW Motorrad. În 2020 am revenit pe prima poziţie ca importator de automobile premium în România, BMW şi MINI, am excelat la capitolul electrificare şi automobile sport şi am confirmat valoarea sistemului xDrive, devenind, pentru prima dată, cel mai de succes importator de automobile cu tracţiune integrală din România.

2021 rămâne extrem de imprevizibil. Evaluarea impactului economic al pandemiei şi a modului în care va fi afectată fiecare piaţă naţională rămâne o mare provocare. Balansând situaţia actuală cu perspectiva impactului campaniei de vaccinare, perspectivele pentru acest an rămân încă foarte incerte şi greu de evaluat. În acelaşi timp, însă, am înţeles, în contextul pandemiei globale, că maşinile şi mobilitatea individuală sunt acum mai importante ca oricând şi de aici vedem un potenţial de creştere pentru acest an”, explică Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România.

BMW a stabilit mai multe repere importante, cu un total de 2861 înmatriculări în 2020 (3696 înmatriculări în 2019, -22,6%). Performanţele din ultimele luni arată că marca a recuperat momentul dificil al începutului de an. Ultimul trimestru a fost încheiat cu 758 înmatriculări, la numai 74 de unităţi (-9%) faţă de performanţa de anul precedent.

Încă o dată, BMW X5 este cel mai de succes model BMW pe piaţa din România, cu 398 de înmatriculări. În premieră şi susţinut de vânzări importante către clienţi corporate, pe poziţia a treia este noul BMW Seria 3, cu 376 înmatriculări. Podiumul este încheiat de BMW X6, cu 341 livrări.

Datorită performanţei modelelor BMW X, dar şi aprecierii pe piaţă a sistemului BMW xDrive în general, BMW este, în premieră, cel mai de succes importator de automobile cu tracţiune integrală din România, depăşit pe piaţa auto numai de Dacia, cu volume mult mai mari. Şi în acest an, 4 din 5 automobile înmatriculate în România au fost echipate cu BMW xDrive. Beneficiile sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW nu se referă doar la aderenţă optimă în orice condiţii, ci şi la sportivitatea crescută, mulţumită setărilor specifice mărcii. Datorită unei mase reduse şi unui design inteligent, influenţa asupra consumului este minimă, un alt atu important al sistemului.

Diversificarea gamei de automobile plug-in hybrid a continuat de-a lungul întregului an 2020 şi ajuns la 12 modele şi versiuni de modele, de la Seria 2 Active Tourer până la BMW Seria 7, şi a asigurat o creştere importantă, de 118% (la 129 înmatriculări) pentru această categorie de sisteme de propulsie. Cu 2021 primul an în care oferta de aceste modele va fi integral disponibilă şi cu o mai bună înţelegere din partea publicului a avantajelor acestor modele, care combină eficienţa electrică în oraş cu autonomia mare pe distanţe lungi a motorului cu ardere internă, este de aşteptat că 2021 să fie un an important pentru gama BMW plug-in hybrid. Alături de 106 modele BMW i3 înmatriculate în 2020, cota de modele electrificate BMW a ajuns la 8,2% din totalul vânzărilor mărcii.

La nivel european, BMW Group a fost unul din primii constructori care a putut să confirme respectarea cotelor de emisii CO2. Performanţa modelelor electrificate a fost susţinută şi de modele diesel moderne, deosebit de eficiente şi curate, şi o extindere importantă de modele mild-hybrid 48V, după debutul primului model în noiembrie 2019. În prezent sunt oferite aproape 60 de motorizări mild-hybrid benzină sau diesel. Acestea asigură un plus de eficienţă prin frânare regenerativă şi sistem start-stop care permite oprirea motorului cu ardere internă în mers. Suplimentar, motorul electric cu funcţie de starter şi generator poate asigura şi un boost suplimentar de 12 CP.

BMW rămâne unul din producătorii care asigură motorizări diesel deosebit de performante şi eficiente, care oferă un raport consum/performanţă de neegalat. Acesta este asigurat de un pachet extins de tehnologii precum două turbocompresoare de dimensiuni diferite, sistem common-rail de presiune înaltă şi tratarea emisiilor cu AdBlue. În acest context, cota de motorizări diesel BMW înmatriculate de BMW în România a rămas la un nivel similar cu anul precedent, la aproximativ 57,4% (2019: 61,6%), BMW ocupând prima poziţie în topul mărcilor diesel în acest segment.

2020 a fost anul modelelor BMW M, cu o creştere de 40% faţă de anul precedent la un total de 427 unităţi livrate, ceea ce echivalează cu 1 din 5 modele din totalul livrărilor BMW Group România în 2020. Din acest total, 341 unităţi (+48%) au fost automobile de performanţă, aşa cum este BMW X5 M50d sau X6 M50d, în timp ce 86 unităţi (+14%) au fost automobile de înaltă performanţă, aşa cum este BMW M8 sau BMW M5. Mai mult, susţinut de o gamă completă de modele, inclusiv versiuni M şi M Competition, BMW Seria 8/M8 a ocupat prima poziţie în topul automobilelor sport în România, cu 56 de unităţi înmatriculate.

Cu Seria 7, BMW a avut cea mai de succes limuzină de lux pe piaţa din România, Seria 3 a fost cea mai de succes limuzină premium din segmentul mediu, BMW Seria 2, susţinut de versiunea plug-in hybrid, este cel mai de succes monovolum premium, în timp ce X5/X6 au asigurat prima poziţie în segmnetul SUV de clasă mare, iar X7 s-a impus autoritar în segmentul SUV-urilor de lux.

Cu o creştere de 17,1%, la un total de 267 unităţi livrate, a fost al doilea cel mai bun an din istoria MINI în România, după performanţa din 2018, susţinută atunci de vânzarea unei flote-record către un client corporate.

Cu un debut în momentul dificil al pandemiei, noul MINI ELECTRIC s-a bucurat de o primire foarte bună pe piaţa din România. În total au fost înmatriculate 24 automobile în 2020, cu un număr de livrări semnificativ mai mare, cifrele urmând a fi reflectate în prima parte a anului viitor. Alături de 23 modele MINI Countryman plug-in hybridcota de modele electrificate MINI a ajuns la un nivel remarcabil de 17,6%, demonstrând interesul foarte mare al pieţei pentru acest tip de modele.

Latura sportivă MINI a fost demonstrată de cele 17 modele MINI John Cooper Works înmatriculate în 2020, dintre care două reprezentate de exclusivistul MINI John Cooper Works GP – cel mai sportiv MINI din istoria mărcii, produs în numai 3000 de exemplare.

BMW Motorrad este la al 12-lea an consecutiv de creştere. Noul record de livrări, 471 unităţi (2019: 383, +23%), a însemnat depăşirea pentru prima dată în istorie a pragului de 400 de unităţi într-un an.

Top performerii mărcii rămân BMW R 1250 GS Adventure (95 de unităţi) şi BMW R 1250 GS (93 de unităţi). Extinderea BMW Motorrad în segmentul motoarelor sub 500 cmc a contribuit semnificativ la creşterea mărcii, BMW G 310 GS/R totalizând 64 de livrări.

Ca în fiecare an, gama a continuat programul de noutăţi, cu 15 modele noi sau actualizări de model prezentate în perioada septembrie-noiembrie. Remarcabilă este şi o premieră absolută în gama heritage, noul BMW R18, cel mai mare motor boxer construit de BMW vreodată, lansat la 100 de ani de la primul motor cu cilindri opuşi din istoria mărcii. Chiar şi în condiţiile deosebit de dificile ale acestui an, cu posibilităţi reduse de prezentare şi testare, BMW R18 a fost livrat către 19 clienţi în 2020.

Noi programe şi servicii care să îmbunătăţească experienţa clienţilor

Remarcabil este că, şi într-un an cu multe provocări, BMW Group România a continuat dezvoltarea serviciilor şi reţelei într-un efort constant de îmbunătăţire a experienţei dedicate clienţilor. Extinderea reţelei a continuat, aşa cum era programat, cu un nou centru complet de vânzări şi service, Auto Cobălcescu Piteşti, dar şi un nou service BMW Motorrad deschis în cadrul BMW X Cars Târgu Mureş. BMW Group a fost pionier al serviciilor care asigură distanţarea socială.

Deja dinainte de pandemie au fost lansate o serie de servicii de pionierat pe piaţa din România. Smart Video Communication, care acum este folosit atât în comunicarea de service, cât şi în comunicarea de vânzări, face posibilă o informare clară şi transparentă a clienţilor prin informaţii video, filmate de echipa dealerului. Acestea pot fi accesate uşor, atât de pe mail, cât şi de pe telefon. Un alt instrument care se dovedeşte foarte util pentru clienţi este posibilitatea de programare on-line, atât de pe paginile web ale dealerilor, cât şi direct din aplicaţiile MyBMW şi BMW Connected.

Un alt serviciu important pe perioada de carantinare este un program naţional de preluare şi livrare de automobile, pentru a evita expunerea suplimentară a clienţilor mărcilor noastre – atât pentru clienţii de service, cât şi pentru livrare de automobile noi. Ca o continuare a aceste iniţiative, la începutul primului trimestru va fi lansat un serviciu de “smart box” pentru preluarea şi predarea cheilor pentru clienţii de service. Acesta va asigura o predare şi preluare rapidă şi mai flexibilă a maşinilor în service şi va contribui la asigurarea distanţării sociale.

A fost un an important şi pentru BMW şi MINI Financial Service. Şi în acest an, mai mult de 1 din 2 automobile livrate de reţeaua BMW Group România s-a făcut cu finanţare prin soluţiile oferite intern, cu o cotă de piaţă de peste 75% din totalul finanţărilor pentru mărcile automobilele grupului.

Serviciul de pionierat de leasing financiar cu valoare reziduală garantată BMW şi MINI Select este tot mai apreciat şi cunoscut pe piaţa din România. În acest moment, una din 10 finanţări BMW, respectiv una din 4 finanţări MINI sunt făcute folosind acest serviciu de pionierat. Şi mai remarcabil, un program similar oferit pentru BMW Motorrad a susţinut puternic vânzările de motociclete, cu 3asy Ride Select ajungând la o cotă de peste 60% din totalul de finanţări. Acest pachet reprezintă o premieră absolută în România, pentru prima dată o motocicletă putând fi cumpărată cu condiţii similare cu un automobil în ceea ce priveşte dobânda, valoarea reziduală garantată sau cota poliţei CASCO.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: