Billund – Orasul Lego si al starii de bine! Billund – Orasul Lego si al starii de bine!
Daca in urma cu cativa ani m-ai fi intrebat daca as vrea sa vizitez Billund, raspunsul meu ar fi fost scurt si concis: nu!... Billund – Orasul Lego si al starii de bine!

Daca in urma cu cativa ani m-ai fi intrebat daca as vrea sa vizitez Billund, raspunsul meu ar fi fost scurt si concis: nu! Si de ce as fi vrut sa vizitez un orasel/satuc cu aproape 4000 de locuitori care se lauda cu un parc de distractii Lego? Ei, bine, recunosc ca ma inselam amarnic, iar experienta traita, recent, de mine si Marian, pe parcursul celor cateva zile petrecute in Danemarca a fost… hygge! Unde mai pui ca am avut o calatorie #faragriji datorita asigurarii de calatorie fara de care nu mai plecam la drum.

Pe scurt, Billund este un orasel simpatic la prima vedere. Iti pune instant zambetul pe buze. Si aici nu ma refer doar la parcul de distractie Lego. Pentru ca Billund este mai mult de atat: oameni zambitori si calzi, aer curat, mancare buna, dar si deschizator de drumuri pentru calatori insetati de cunoastere. Cum suntem si noi .

La o simpla cautare pe Google a cuvantului “Billund”, apare imediat Lego. Pentru ca aici a luat viata Lego. Si, totusi, jucariile Lego nu s-au numit asa de la început. Acestea purtau numele de „Caramizi care se unesc automat” si au fost inventate de danezul Ole Kirch Christiansen. Dar, numele initial nu era unul atragator, iar creatorul jucariilor a avut alta idee. A combinat primele doua litere ale cuvântului danez LEG (a te juca, n.r.) si primele doua litere ale cuvântului GODT (bine, n.r.), rezultând, astfel, sintagma Lego. Tadam!

Revenind la Billund, as spune ca aceste “caramizi” tip lego carazterizeaza si casele acestui orasel. Caramida cu caramida, cei 4.000 de rezidenti au dat viata unor locuri aducatoare de bucurii atat celor mici, cat si celor mari. Si nu glumesc. Nu trebuie sa ai copii pentru a vizita Billund. Te bucuri de toate aceste experiente ca si adult. De copii nu mai vorbesc. Este paradisul pentru ei. Dornici de experiente noi, eu si Marian am ales aceasta destinatie in afara sezonului, cand este liniste si pace. Asta nu inseamna ca nu am avut ce face. Ba chiar nu ne-a ajuns timpul sa vizitam cate locatii ne-am propus. Dar sa incepem … cu inceputul acestei frumoase escapade de weekend.

Cum ajungi la Billund?

Simplu, cu WizAir, de la Bucuresti. In aproximativ 2 ore. Cursa Wizz cu aceasta destinatie a fost lansata anul trecut, special pentru a da posibilitatea romanilor sa ajunga in orasul Lego, dar si sa fie o poarta de deschidere catre alte orase mari din Danemarca. Aeroportul din Billund este unul mic, iar in oras se ajunge usor si rapid (10 minute) cu unul din autobuzele din fata acestuia: 43, 143 sau 166. Costul unui bilet este de 24 dkk si se poate achizitiona direct de la sofer, doar cash.

Daca nu aveti coroane daneze, puteti scoate de la bancomatul din aeroport. Sau puteti opta pentru un taxi, cum am facut noi, iar costul este de 132 dkk, plata card sau cash. Asta pentru ca era tarziu, aveam bagaje si vremea nu era chiar prietenoasa in acea seara. Poate si pentru ca la ora 22:30 eram putin ametiti si nu am gasit platforma 8, care era fix la iesirea din aeroport, pe stanga, si astfel am bananait 20 minute prin imensa parcare, cautand in zadar un anumit “p8”, care nu era decat un indicativ pentru masinile lasate acolo. Deci… nu faceti ca noi. Autobuzul este chiar in fata iesirii principale din aeroport.

Unde ne cazam?

Pentru ca este un orasel mic, cu o populatie de 4000 locuitori, iar principala activitate turistica este parcul de distractie LEGOLAND, sunt putine optiuni de cazare. In special in extra-sezon, cum am fost noi. Pentru ca multe spatii de cazare sunt in cadrul complexelor de distractii, iar acum sunt inchise. Astfel, noi am avut noroc si ne-am ales un hotel foarte primitor si dragut, de 4 stele: Propillen. Chiar in vecinatatea parcurilor de distractii: Legoland si Lalandia. Ideal de venit si in sezon si foarte aproape de punctele se interes.

Hotelul Propillen, cum si numele o spune, are o tematica aviatica. Si arata mai degraba ca o casa in stil complex. Pentru ca are si o capacitate mare de cazare, minim 3 restaurante, zona spa, dar si de recreatie. Odata intrat aici, locul de transpune imediat in starea de hygge (acea stare de comfort pe care o numesc danezii) prin spatiile amenajate, lumina naturala care patrunde, designul simplu si placut, dar si luminile calde din interiorul acestuia. Personalul de la receptie foarte placut si primitor. Dar si bine instruit. Subliniez asta pentru ca la noi in Romania rar intalnesti oameni bine pregatiti in industria osputalitatii. Iar acest aspect este foarte important pentru starea de bine a turistului, nu?

Camerele acceptabile ca dimesniune, foarte curate, cu un design simplu si util. Cum tematica este una aviatica, un avionas simpatic este desenat deasupra patului. La fel accesul in camera este unul tematic si old school: cheie cu breloc tip avion, ce trebuie musai lasata la receptie. Nu de alta, dar de ce sa cari dupa tine o asemenea “povara” atunci cand pleci din hotel.

Revenind la camera, am avut parte de una la mansarda, de unde puteai privi cerul din pat. Bine izolata fonica, dar si calduroasa. Baia, cu incalzire in paroseala. In camera, mocheta. Trebie sa recunosc ca mie imi plac camerele cu mocheta pe jos. Dau un aer placut si elegant.

De asemenea, hotelul este un loc ideal pentru a-ti intra in mood-ul de hygge. sau chiar de sarbatori. Zonele de relaxare sunt foarte atent amenajate si gandite: de la design, lumina, semineu pana la muzica in surdina si decoratiuni. Si spun din nou ca toate aceste elemente te transpun instant intr-o stare de bine si relaxare.
Si, vorbind de starea de bine, nu avem cum sa trecem peste partea de mancare.

Deci, unde mancam in Billund?

Gurmanzi de fel si in cautare de bunatati locale, ne-am bucurat din plin de gustul preparatelor de aici. Ne-a adus aminte de copilarie, pentru ca multe din produsele de aici sunt organice si preparate in casa. Nu pot sa descriu in cuvinte ce gust are aici o simpla felie de paine cu unt. Sau o dulceata de ceapa facuta in casa. Par puerile aceste trairi, dar bucuria si simturile aduse de aceste bucate definesc starea de bine a unui pofticios. Torodata, la restaurantele hotelului, am avut parte de trei experiente culinare delicioase: micul dejun, o cina gourmet, dar si o cina in care am ales preparatul preferat de chef-ul restaurantului in acea zi.

Astfel, micul dejun de aici, unul destul de bogat in preparate locale: foarte multe branzeturi si diverse sortimente de painici, carnaciori facuti in casa,condimentati cu chimen, caltite cu sos de artar si dulceturi, multe sortimente de iaurt… si untulet bio cu gust wow. Totul, intr-o atmosfera calda, de Craciun, cu muzica in surdina. Iar pretul acestui mic dejun este de 100 dkk/persoana.

Dupa cum va spuneam mai sus, in cautare de experiente culinare noi, am vrut sa avem si o cina gourmet. Astfel, intruna din serile petrecute in Billund, am optat pentru un meniu in acest sens. Unul de bauturi si altul de preparate gourmet. 2 meniuri la alegere. Si am mers fiecare pe cate ceva parte: cod afumat cu salata de legume si piept de rata cu legume. Iar la sfarsit, am share-uit un desert compus din mar copt cu caramel sarat si inghetata de menta. Daca vinul nu ne-a dat neaparat pe spate, mancarea a fost foarte buna si ne-a desfatat papilele gustative. O experienta placuta, dar si costisitoare as zice.

Astfel ca, seara urmatoare, am mers pe specialitatea casei. Un soi de “pomana porcului” danez, dar mai usoara fata de cea traditional romaneasca. Cartofi copti cu carne de porc, ou ochi si salata de sfecla rosie. A mers perfect alaturi de o bere Tuborg Christmas Edition de la mama lui. Gustul berii Tuborg… total diferit fata de cel romanesc. Cred ca nu sunt singura care spune asta. Marian stie, dar nu vrea sa recunoasca!

Revenind la intrebarea intitiala: unde manacam in Billund, ei bine, pe langa restaurantele hotelului, se poate manca si in centrul orasului. Ne-a facut cu ochiul o patiserie daneza cu traditie, unde poti savura un ceai sau o cafea buna. De asemenea, cateva restaurante pe baza de pizza, paste si steak. Ne-ar fi placut sa intalnim si cateva cu preparate traditional daneze, dar poate nu ne-au sarit noua in ochi.

Ce putem face in Billund?

Bineinteles, ca te poti bucura de imensele parcuri de distractii: LegoLand si Lalandia. In sezon. Bine de stiut ca Lalandia este un parc de distractii axat mai mult pe partea … acvatica. Fiind extrasezon, noi am vizitat Casa Lego. Un experiment pentru toate varstele. Casa cuprinde nu mai putin de sase zone de activitati atat pentru cei mici, cat si pentru adulti. Este caminul a peste 20 milioane de “caramizi” sau bucati Lego, iar costul unui bilet este de 200 dkk/ persoana si puteti petrece toata ziua aici. Pentru ca, odata ce te apuci de joaca, notiunea timpului dispare la orice varsta. Unde mai pui ca in interior exista si restauante unde poti servi masa, asa ca… distractie placuta!

Un alt punct de atractie ar fi si muzeul ursuletilor, pe care nu am apucat sa-l vizitam, pentru ca am ales sa mergem in alte orasele din vecinatatea Billund, despre care va vom povesti alta data, pe larg. Dar, acum, va spun doar atat: Vejle este la doar 40 minute de Billund si ar fi pacat sa nu-l vizitati. La fel, Aarhus, numit si orasul fericirii, dar si incununat Capitala Culturala in 2017. Aici, shopping-ul este la putere, la fel si experientele culinare.

Dupa cum spuneam mai sus, Billund nu este numai despre Lego. Este si deschizatori de destinatii de calatorie. Dar si gazda ideala, pentru cautatorii de hygge. Poti parcurge stradutele micutului orasel in jumatate de zi si te poti minuna de casele de aici, de curatenie, de ospitalitate. Oamenii te saluta pe strada si ai un sentiment… aparte. Si nu uitati … este la doar doua ore distanta de Bucuresti, cu Wizzair.

Iar ca incheiere va mai spun ca, de ceva vreme, noi nu mai plecam intr-o calatorie fara Trifoi. De ce? Simplu! Cu Trifoi ai alaturi pachetele de asigurari de calatorie Eurolife, care îti trimit pâna si grijile-n vacanta. Noi am ales o asigurare de travel din cateva motive: asistenta medicala pentru accidente si îmbolnaviri, tratament dentar de urgenta, asistenta rutiera, dar si asigurarea bagajelor si reducerea fransizei la masina închiriata. Exista, totusi, in buzunarul lui Trifoi si varianta cu anularea calatoriei, asa ca stim cu siguranta ca cei de la Eurolife si-au concentrat atentia asupra unor pachete care sa se potriveasca perfect cu dorintele noastre si ale voastre.

Si, pentru ca vrem ca si tu sa calatoresti linistit, e bine de stiut ca poti sa îti faci asigurare pana in ultimul moment, chiar si cand te pregatesti de plecare. In oferta Eurolife ERB Asigurari exista 3 pachete: relaxat, echilibrat si zen, in functie de nevoile clientilor.

Calatorii placute!

No comments so far.

Be first to leave comment below.