BusinessCompanii

Bert Fol revine în România la cârma Radisson BLU. Printre taskuri: rebrandingul fostului Centre Ville

Bert FolDupă aproape 10 ani de absenţă de pe piaţa hotelieră bucureşteană, scoţianul Bert Fol revine în ţara noastră (după ce între 2003-2005 a fost şeful hotelului Hilton) ca general manager al unităţii de cinci stele Radisson BLU, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil.

Fol îl înlocuieşte pe Yilmaz Yldirimlar, cel care a deţinut această funcţie în ultimii cinci ani, care a fost promovat ca director regional Park Inn by Radisson în Rusia. Yldirilar va deţine în continuare şi funcţia de District Director Europa de Sud-Est în cadrul reţelei Carlson Rezidor, cea care are în portofoliu brandul Radisson BLU, având în subordine peste 20 de pieţe.

“Este o schimbare firească şi o promovare care vine la fel de firesc. De obicei un manager stă în fruntea unui hotel pentru 3 ani. Yilmaz a rămas vreme de 5 ani la cârma Radisson BLU Bucharest”, a declarat în cadrul unui eveniment de presă Willem Van Der Zee, coordonatorul Carlson Rezidor pe zona Europei Centrale.

Exclusiv: Radisson Blu va avea un nou General Manager

Anterior venirii în Bucureşti şi alăturării Carlson Rezidor, Bert Fol a ocupat funcţia de general manager al unităţii Marriott Royal Aurora din Moscova, unul dintre cele mai luxoase hoteluri ale reţelei. Acesta are o experienţă de 30 de ani în domeniul hotelier, din care mai bine de 22 de ani a ocupat funcţia de director general în cadrul unora dintre cele mai importante lanţuri hoteliere din lume.

Radisson-Blu-493x300“Radisson Blu Bucureşti este o proprietate interesantă de condus. E lider de piaţă şi trebuie să mă asigur că rămâne aşa şi creştem în continuare. Vreau să urmăresc oportunităţile lăsate de colegul meu şi să deschid altele noi. Cu siguranţă piaţa s-a schimbat în anii în care am fost absent. Bucureştiul pe care îl ştiam eu era în plină dezvoltare, iar acum este o concurenţă destul de mare pe piaţă”, a afirmat Bert Fol, noul GM al Radisson BLU.

Acesta a precizat că va avea acelaşi stil de management echilibrat, care, din punctul său de vedere, se pliază pe ceea ce înseamnă acum Radisson. “Nu-mi place să dau mai multă importanţă unor aspecte în detrimentul altora. Mă interesează echipa şi vreau să păstrez profitabilitatea”, a mai spus el.

Potrivit oficialilor reţelei, una dintre priorităţile acestui an este modernizarea apart-hotelului Centre Ville, afiliat la Rezidor, şi rebrandingul acestuia. Aceştia nu au dorit să dezvăluie suma exactă destinată modernizării, însă au precizat faptul că acest proces va necesita “câteva milioane bune de euro”. Anterior, aceştia declaraseră că unitatea va funcţiona sub brandul Park Inn.

Radisson Blu Hotel Bucureşti este lider de piaţă de segmentul hotelurilor de lux din România şi câştigător al premiului “Hotelul Anului în 2010”  în cadrul grupului hotelier Carlson Rezidor.

Complexul Radisson de pe Calea Victoriei deţine 718 spaţii de cazare de lux – 424 de camere şi 294 de apartamente -, cea mai mare capacitate de cazare pe palierul de cinci din Capitală, după includerea, în 2011, a complexului de apartamente Centre Ville în operațiunile hotelului, spa, 12 săli de conferințe, un centru de fitness ce se întinde pe 2.000 de metri pătrați, casino, o varietate de restaurante și baruri, precum şi o galerie comercială cu branduri de lux.

Hotelul Radisson Blu din Bucureşti, deschis în urma unei investiţii de 70 milioane de euro în 2008, face parte din reţeaua Radisson Blu Hotels & Resorts, marca premium a grupului hotelier Rezidor, unul dintre cele mai mari grupuri hoteliere la nivel mondial. Din acest grup mai fac parte lanţurile hoteliere Park Inn, Country Inn, Regent.

Radisson Blu şi Centre Ville sunt deţinute de compania Bucureşti Turism, controlată de firma BEA Hotels Eastern Europe cu 76,83% şi SIF Transilvania (SIF3) cu 11,29% din titluri.

Bucureşti Turism a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 116,3 milioane de lei, în scădere uşoară faţă de cea înregistrată în 2012, de 118,5 milioane de lei. În acelaşi timp, firma a trecut pe profit, care s-a ridicat la 5,7 milioane de lei, în valoare netă, după ce a înregistrat pierderi în fiecare an de la înfiinţarea sa, în 2008.

În ceea ce priveşte diferenţele dintre piaţa locală şi cea rusă, fostul GM Radisson BLU afirmă că una dintre cele mai mari este legată de mărimea celor două. “Rusia este o piaţă imensă care va fi şi mai greu de gestionat acum cu problemele din Ucraina. În plus, dacă aici depindeam foarte multe de vizitele din străinătate, acolo este invers”.

Unitatea din Bucureşti este pe locul trei în rândul celor mai importante hoteluri ale grupului din zona Central şi Sud-Est Europeană.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button