BusinessCompanii

Austeritate la birou: strictul necesar, practic şi preţ minim

australPiaţa de birotică şi papetărie îşi menţine, ca şi în 2012, tendinţa descendentă. Astfel, în climatul economic instabil, preferinţele clienţilor se îndreaptă cu precădere către produse de bază, iar presiunea pe preţ este accentuată. Deşi a operat într-un context puţin favorabil, compania Austral a înregistrat anul trecut o creştere de 4% a cifrei de afaceri, până la 9,5 milioane euro. Pentru anul în curs este prognozat un uşor salt al cifrei de afaceri până la 10,3 milioane euro şi a unei profitabilităţi de 6-7%.

Previziunile pentru 2013 şi-au primit confirmarea după primul trimestru când cifra de afaceri a Austral a avut o creştere de 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, depăşind 2,4 milioane euro.

Foto Emil Deliu, General Manager Austral2012 a fost un an dificil, cu o scădere vizibilă a consumului clienţilor. Tocmai de aceea eforturile depuse au fost mult mai mari şi s-au concentrat pe atragerea de clienţi mari, pe dezvoltarea platformei de comenzi online, consolidarea echipei, dar şi pe dezvoltarea competenţelor personalului. Printre alţi factori care au susţinut această creştere se numără şi îmbogăţirea şi diversificarea portofoliului de produse, menţinerea unui stoc optim, promoţiile bine gândite şi fluidizarea procesului de livrare”

Emil Deliu, General Manager Austral

În topul celor mai vândute produse din 2012 s-au instalat în termeni de vânzări şi volume – hârtia A4 pentru copiator şi consumabilele pentru imprimantă. O altă categorie de top o reprezintă instrumentele de scris – markerele, pixurile economice, textmarkerele. Bibiliorafturile şi plicurile sunt alte produse ce punctează în preferinţele clienţilor.

În prima parte din 2013, în urma promoţiilor, Austral a înregistrat o creştere cu peste 15% în cazul produselor de arhivare, a produselor de afişare – panouri plută, whiteboarduri, sisteme de afişare industrială – şi pe segmentul maşinilor de birou – distrugătoare, maşini de laminat, maşini de legat cu spire.

“În profilarea comportamentului clienţilor se remarcă faptul că există o presiune constantă legată de preţ şi termen de plată. Calitatea serviciilor şi a produsului rămâne în continuare în plan secund. Pe de altă parte, bugetele tot mai mici alocate acestor produse duc la o limitare în achiziţie strict pentru articolele de uz curent, o tendinţă remarcată încă de anul trecut”, a menţionat Emil Deliu.

La nivelul întregii pieţe de birotică şi papetărie, previziunile sunt rezervate. Reprezentaţii Austral consideră că în 2013 piaţa va continua să se contracte, fiind estimată la o valoare de 180-200 milioane de euro faţă de cele 200-220 milioane euro cât a fost estimată anul trecut. Ritmul este afectat de instabilitatea contextului general economic, aspect care se răsfrânge şi asupra cererii de birotică şi papetărie. “Odată cu adâncirea crizei economice, piaţa a intrat pe o pantă descendentă şi aceasta va fi şi tendinţa anului 2013”, a adăugat Emil Deliu.

În ceea ce priveşte cota de piată, potrivit estimărilor, Austral deţine 8-10% din segmentul business to business, iar din piaţa totală de birotică şi papetărie – 5-7%. Piaţa de birotică şi papetărie îşi păstrează în continuare gradul puternic de fragmentare şi o structură greu detectabilă, 40% fiind împărţită de companiile mari, iar 60% de furnizorii mici şi foarte mici.

În 2013 Austral sărbătoreşte 20 de ani de prezenţă pe piaţa de birotică şi papetărie din România. De-a lungul anilor, Austral a crescut, atât prin mărirea numărului de furnizori şi a gamei de produse, cât şi prin extinderea la nivel naţional. În 1995 s-au deschis filialele regionale din Braşov şi Constanţa, în 1999 cea din Cluj, iar în 2000, în Timişoara.

În prezent compania are peste180 de angajaţi, echipe de vânzări în 21 de oraşe din România care acoperă şi zonele limitrofe, precum şi o filială la Chişinău. În Bucureşti, Austral a investit într-un complex de peste 5.000 mp pentru o logistică mult mai bună, care include şi un show-room unde pot fi vizionate oricând cele mai reprezentative produse Austral. Parcul auto de 100 autovehicule permite livrarea rapidă şi gratuită a produselor în maxim 24/48h.

Compania Austral îşi propune ca prin calitatea soluţiilor să crească permanent satisfacţia clienţilor, oferindu-le profitabilitate, prestigiu şi confort, odată cu crearea condiţiilor optime de lucru în birou.

Furnizorii Austral sunt producători renumiţi de papetărie, printre mărcile deţinute numărându-se: Schneider, Rexel, Dahle, Novus, CEP, Clairefontaine, Rhodia, Exacompta, Data Copy, Tarifold, Parker, Dymo, Paulmann, Pierre Henry, Quo Vadis, 2×3, Kevron, Kensington, 3M, Durable.

Austral are implementat un Sistem de Management Integrat din noiembrie 2010, care dovedeşte calitatea serviciilor, preocuparea faţă de mediul înconjurător şi de securitatea angajaţilor şi respectul faţă de clienţii săi.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button