Părintele Whopper-ului, operatorul de restaurante de tip fast food Burger King, se află în discuţii pentru achiziţia reţelei canadiene Tim Hortons. Dacă tranzacţia va avea loc, Burger King – al doilea jucător de profil din Statele Unite – îşi va muta sediul în Canada.
Totodată, Burger King ar putea deveni al treilea mare jucător de pe piaţa internaţională de fast-food dacă Tim Hortons, cel mai mare vânzător de cafea şi gogoşi din Canada, va intra în portofoliul său.
Cele două branduri ar avea vânzări totale de peste 20 de miliarde de dolari, reţeaua numărând 18.000 de restaurante în 100 de ţări.
Afacerea le-ar putea da acces celor de la Burger King la un brand de cafenele cu mulţi adepţi pe piaţa din nordul SUA şi ar putea spori vânzările meniurilor pentru mic-dejun. În acest moment, reţeaua americană vinde cafea sub brandul Best din Seattle, o subsidiară a Starbucks. În acelaşi timp, Tim Hortons i-ar potea oferi reţelei americane de fast-food acces la zona supermarketurilor, prin vânzarea pungilor de cafea în reţelele de profil din America de Nord.
Trends: McDonald’s, atac (din nou) la supremaţia Starbucks
3G Capital (fondat de Jorge Paulo Lemann, cel mai bogat om din Brazilia), care controlează 70% din acţiunile lanţului din Miami, ar urma să deţină pachetul majoritar în noua entitate, cele două business-uri urmând să opereze ca branduri de sine stătătoare.
La nivel local, Burger King a intrat în 2008, însă patru ani mai târziu, compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei în România, a intrat în insolvenţă şi decis închiderea reţelei. Potrivit unor informaţii recente din Ziarul Financiar, Burger King ar urma să trimită în această toamnă o delegaţie în ţara noastră pentru a analiza piaţa locală şi a hotărî dacă poate fi vorba despre o reintrare.