BusinessMarketing & Advertising

A apărut Calendarul Lavazza 2019 “Good to Earth”

De la Ghețarul Rhône până la pădurile din Thailanda și trecând prin plantațiile de cafea din Columbia și deșertul marocan, fotografiile lui Ami Vitale redau arta naturii prin șase instalații care ne dau vești bune pentru Pământ: proiecte de reîmpădurire, protejarea biodiversității și transformarea zonelor industriale în spații verzi.

Printre cele mai înalte vârfuri din Alpii Elvețieni, un portret impresionant a doi copii care par a se adăposti sub o pătură geotextilă de frig și de ghețarul Rhône, care se topește.

Între timp, în Kenya, o pânză mare instalată pe o plută în Golful Gazi face să pară că mangrovele și pescărușul ilustrate în pictură sunt un tot unitar cu fauna din apă și frunzișul pădurii.

În Columbia, pe de altă parte, tânăra Maria Paula este reprezentată stând pe iarbă în-  tr-o pictură care măsoară opt mii de metri pătrați. Ea protejează cu mâinile un arbore de cafea, simbolizând astfel grija față de propriul viitor și de cel al zonei în care se află.

Iar dacă ne aventurăm în pădurea thailandeză, ne-am putea întâlni cu o tânără, portretizată pe o foaie de plexiglas care se confundă cu copacii și frunzele lor.

Apoi, în Belgia, o pictură murală impunătoare sărbătorește renașterea orașului Genk, fostă zonă industrială și de exploatare a cărbunelui, care a revenit la viață datorită unui nou ciclu de dezvoltare sustenabilă și s-a bucurat astfel de reîntoarcerea albinelor.

În cele din urmă, în Maroc, două mâini uriașe, care acoperă 37 mii de metri pătrați, create cu ajutorul unei greble și a 36 de tone de pietriș, contribuie simbolic la irigarea deșertului.

Acestea sunt cele șase instalații de artă, create să se contopească cu mediul înconjurător și care sunt prezentate în Calendarul Lavazza din 2019, denumit “Good to Earth”. Fotografiile lui Ami Vitale sunt adevărate documentare despre natura din Hula (Elveția), Mantra (Kenya), Saype (Columbia), Gomez (Thailanda), Millo (Belgia) și Gerada (Maroc), documentare care ne aduc vești bune sub forma unor proiecte care își propun să reîmpădurească, să protejeze biodiversitatea și să transforme zonele industriale dezactivate în spații verzi. Aceste proiecte au fost identificate în întreaga lume datorită parteneriatului cu Programul Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP). Calendarul Lavazza, aflat la cea de-a 27-a ediție, a fost realizat sub îndrumarea creativă a agenției de publicitate Armando Testa.

“Prin proiectul Good to Earth, natura devine artă pentru a inspira comportamente care respectă mediul. Această formă de artă contemporană care devine una cu natura, este o combinație originală între poveștile spuse în imagini de către Ami Vitale și creațiile mai multor artiști urbani renumiți care au luat parte la un adevărat proces de co-creație cu mediul”, explică Francesca Lavazza, curatorul calendarului Lavazza și membru în Consiliul de administrație al companiei. “Astăzi avem o mare nevoie de artă pozitivă care, dincolo de scopul său în sine, lasă o urmă, inspiră oameni și trezește conștiințele. De aceea arta pozitivă a Good to Earth contrabalansează prezentarea unidirecțională a Pământului ca “pacient bolnav”, alegând să spună poveștile unor atitudini constructive și ale unor inițiative de convertire a mediului, povești care sperăm să influențeze oamenii, inspirându-i să-și ia propriul angajament pentru protejarea planetei”.

Fotograful. La zece ani după legendara Annie Leibovitz, fotografiile prezentate în calendarul Lavazza sunt din nou creația unei femei, renumita fotografă internațională Ami Vitale. Artist american care colaborează cu revista National Geographic, ea este câștigătoare de șase ori a premiului World Press Photos și foarte apreciată în întreaga lume pentru abilitatea ei de a descrie și de a transmite frumusețea surprinzătoare a naturii. “După ce am spus povestea problemelor colective ale umanității în ceea ce privește războiul, sărăcia și sănătatea, ceea ce m-a frapat a fost faptul că efectele acestora s-au raportat întotdeauna la natură. Pierderea unei părți a naturii ne influențează pe toți. Ca fotograf, cu cât analizam mai mult oamenii și problemele lor, observam că analizam de fapt natura și cu cât analizam mai mult natura observam că fotografiam viețile oamenilor. E unul și același lucru. Astăzi, folosesc natura ca pe un șevalet pentru a vorbi despre casa noastră, viitorul nostru și direcția spre care ne îndreptăm. Dispariția unei specii, de exemplu, creează un efect de domino asupra celorlalte animale și a omenirii”, spune Ami Vitale. „De aceea mă entuziasmează modul în care arta devine parte integrantă din mediul înconjurător în Good to Earth și ne vorbește despre viitorul naturii, care este viitorul tuturor. În timp ce noi avem nevoie de natură pentru a supraviețui, natura nu are nevoie de noi. Într-o lume în care trăiesc peste 7 miliarde de oameni, trebuie să începem să ne privim pe noi înșine ca parte din natură. Soarta noastră este legată de soarta naturii.”

Proiectele Good to Earth. Cele șase instalații construite în natură, create de artiști care folosesc doar tehnici cu impact zero asupra peisajului și a ecosistemului, sunt inspirați de șase proiecte care fac bine Pământului, identificate de Lavazza prin intermediul parteneriatului cu Programul Națiunilor Unite pentru Mediu. De la păturile geotextile albe introduse în Elveția pentru combaterea topirii ghețarilor la miile de mangrove plantate în Kenya în fiecare an pentru a absorbi dioxidul de carbon și pentru a proteja comunitățile locale de inundații și tsunami. De la arbuștii de cafea care au repopulat câmpurile și au adus prosperitate fermelor sustenabile în Columbia, la reîmpădurirea și regenerarea faunei din Thailanda. De la stupurile de albine din noile grădini din Genk, Belgia, până la centura verde din Maroc, unde sisteme inovatoare alimentate cu energie regenerabilă sunt folosite pentru a proteja orașul de furtunile de nisip.

Limbajul. Provocarea ambițioasă a calendarului Lavazza din 2019, care a luat naștere sub coordonarea creativă a lui Armando Testa, este aceea de a vorbi cu tinerii folosind un limbaj de comunicare vizual inovator, de a trezi conștiințele și de a combate ideea conform căreia “veștile bune nu sunt știri“. “Good to Earth stabilește un echilibru artistic între arta naturii și narațiunea fotografică. Structura sa este, prin urmare, similară unei reviste care, pe parcursul a 12 luni, spune povestea a șase proiecte dedicate protejării Pământului prin intermediul fotografiilor extraordinare ale lui Ami Vitale: șase imagini ale instalațiilor de artă create în natură și șase fotografii emblematice ale acestor locații în care proiectele Good to Earth au fost aduse la viață sub forma creării unor adevărate opere de artă”, a spus Michele Mariani, Director executiv de creație la Armando Testa. “După ediția dedicată celor 17 Obiective de Dezvoltare Sustenabilă ale Organizației Națiunilor Unite, Calendarul Lavazza continuă să fie un simbol al desăvârșirii uniunii dintre artă și angajamentul social. Cu Good to Earth am ales să demonstrăm că, în ciuda tuturor lucrurilor, există bine pe Pământ “.

Veștile bune se răspândesc rapid. Calendarul Lavazza 2019, care este disponibil online pe lavazza.com, invită iubitorii de fotografie și pe toți cei care vor să răspundă la invitația noastră de a continua misiunea Good to Earth prin fotografie. Obiectivul este de a realiza o arhivă foto virtuală a inițiativelor care protejează natura în fiecare zi. Pentru a împărtăși povestea lor, utilizatorii trebuie doar să posteze o fotografie proprie pe Instagram cu hashtag-ul #goodtoearth până la 31 ianuarie 2019.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button