Studiu Unlock: Companiile se reîntorc în oraș Studiu Unlock: Companiile se reîntorc în oraș
Timpul petrecut în trafic, de acasă și până la birou de către angajați, o decizie care influențează alegerea unei clădiri de birouri. În momentul... Studiu Unlock: Companiile se reîntorc în oraș

Timpul petrecut în trafic, de acasă și până la birou de către angajați, o decizie care influențează alegerea unei clădiri de birouri.

În momentul în care companiile aleg să își relocheze activitatea într-o clădire de birouri, noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul orașului, devin relevante. Potrivit unui raport calitativ de evaluare a dezvoltării imobiliare, elaborat de compania de cercetare de piață Unlock Research Market pentru AFI Europe România, se remarcă o nouă tendință prin care companiile își îndreaptă atenția, din nou, către oraș.

În acest context, AFI Tech Park, dezvoltat de AFI Europe România, reprezintă un proiect vizionar, creativ și inspirator, dezvoltat într-o nouă zonă de business, mai aproape de centrul orașului.

Acest studiu calitativ realizat în ultimul trimestru al anului 2017 a arătat că o clădire de birouri nu reprezintă doar o locație, ci este un simbol al forței și al caracterului unei companii. Reprezintă imaginea și valorile companiei atât în rândul angajaților, cât și în rândul clienților externi. Atunci când aleg un loc pentru a-și reloca afacerea, directorii executivi analizează caracteristicile clădirii nu numai din punct de vedere tehnic, ci și ținând seama de nevoile și valorile companiei și ale angajaților săi.

„Încurajăm companiile să se relocheze în AFI Tech Park pentru ca angajații acestora să nu își mai irosească o mare parte din viață în trafic. AFI Tech Park, ale cărui lucrări de construcție pentru prima clădire vor fi finalizate în luna mai a acestui an, oferă cele mai bune condiții la o valoare justă pentru companiile mari ce au un număr considerabil de angajați care trăiesc în sectoarele 4, 5 și 6. AFI Tech Park 1 are deja o rată de ocupare de aproape 40%. Clădirea de birouri este situată într-o zonă mai puțin aglomerată, aproape de centrul orașului și de alte zone centrale precum Izvor, J.W. Marriott, Piața Unirii sau Centrul Vechi. Locația beneficiază de mai multe mijloace de transport public în vecinătate, ușor accesibile publicului, indiferent de zona în care locuiește, dar și de o gamă largă de facilități: magazine, restaurante, farmacii, săli de sport și centre comerciale”, a declarat Tal Roma, Business Development Manager al AFI Europe România.

Potrivit studiului, cele mai importante tendințe care influențează decizia relocării într-o clădire de birouri sunt următoarele:

  • Viitorul este urban. Noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul orașului, devin relevante, în timp ce platformele situate la distanță de inima orașului încep să își piardă din strălucire. Motivul se datorează faptului că angajații petrec mai puțin timp în trafic;
  • Încorporarea amenajării peisagistice în „clădire”, ceea ce presupune că fiecare clădire de birouri ar trebui să beneficieze de spații verzi unde oamenii pot evada și lua o pauză de la termene limită și tehnologie;
  • Locații accesibile din punctul de vedere al localizării, situate în zone cât mai îndepărtate de aglomerație și blocajele din trafic și mai aproape de zonele unde locuiesc angajații.

În ceea ce privește procesul de luare a deciziilor, se pot remarca trei tipologii de companii când vine vorba despre relocarea într-o clădire nouă:

  1. Cultura VIP corporativă: companii multinaționale cu valori corporative puternice, principii și proceduri bine definite. În mediul de afaceri corporativ, procesul decizional este centralizat, standardizat, cu reguli clare, flexibilitate mică, foarte convențional.
  2. Cultura organizațională promovată de CEO: reprezintă afaceri dezvoltate la nivel local, de obicei de către persoane care au lucrat anterior în mediul corporativ. CEO-ul încearcă, de regulă, să reproducă mediul corporativ ca pe o modalitate prin care compania câștigă credibilitate și prestigiu. Decizia este rezultatul unui proces autocratic, foarte personal, în funcție de dorința CEO-ului.
  3. Cultura antreprenorială: pot fi atât companii mari, recunoscute, înființate la nivel local, cât și companii care fac parte din mediul de afaceri internațional, dar cu tradiție. Antreprenorii sunt de obicei deschiși și au o atitudine flexibilă față de business și procedurile corporative. În acest mediu, procesul decizional este deschis, democratic, flexibil și orientat către evoluție și noi proiecte de pionierat.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.