Facebook, Messenger și Instagram în timpul zborurilor! Cum? Facebook, Messenger și Instagram în timpul zborurilor! Cum?
Prima rețea LTE integrată la nivel european a fost creată cu ajutorul a 300 de stații de bază. Satelitul rețelei europene de aviație lansat... Facebook, Messenger și Instagram în timpul zborurilor! Cum?

Prima rețea LTE integrată la nivel european a fost creată cu ajutorul a 300 de stații de bază. Satelitul rețelei europene de aviație lansat a fost testat și este pregătit pentru utilizare. În aceste condiții, pasagerii vor putea să utilizeze serviciile rețelelor sociale, să distribuie imagini și să transmită conținut de bandă largă la viteze cu care sunt obișnuiți să lucreze acasă. British Airways, parte a Grupului IAG, primul client comercial.

Deutsche Telekom și Inmarsat au încheiat, împreună cu partenerul Nokia, etapa tehnologică finală de dezvoltare a Rețelei Europene de Aviație (EAN), prima rețea integrată de telecomunicații prin satelit din lume și o rețea terestră complementară bazată pe LTE construită pentru Europa.

Odată cu instalarea a aproximativ 300 de stații de bază în toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, precum și în Elveția și Norvegia, componenta de rețea terestră a EAN a devenit prima rețea LTE integrată la nivel european.

Realizarea rețelei a fost urmată de lansarea reușită de către Inmarsat a satelitului său EAN vara trecută, care a fost testat pe orbită și a devenit complet operațional din septembrie 2017.

Conectivitate fără egal pentru pasageri

Servind industria aviatică și pasagerii săi, Rețeaua Europeană de Aviație este un succes tehnologic de pionierat și un proiect european cu adevărat inovator.

Oferă o conectivitate fără întreruperi în aeronave deasupra uscatului și a apei și oferă un serviciu cu de bandă largă pentru pasageri – în prezent, viteza de conectare la aeronavă este de peste 75 Mbit/s – companiile aeriene care utilizează serviciul nu împart capacitatea rețelei cu clienții care nu se află în aeronave.

Pasagerii vor putea să utilizeze serviciile rețelelor sociale, să distribuie imagini și să transmită conținut de bandă largă la viteze cu care sunt obișnuiți să lucreze acasă.

EAN este, de asemenea, conceput pentru a îndeplini nu numai cerințele actuale pentru conectivitate la bord ale pasagerilor, dar și pe cele din viitor, deoarece rețeaua integrată de sol LTE este complet scalabilă pentru a răspunde nevoilor de conectivitate din ce în ce mai mari din următorii ani.

Shimbare de paradigmă pentru industria aeriană

Rețeaua Europeană de Aviație va oferi servicii comerciale companiilor aeriene începând cu H1 2018, fiind o schimbare de paradigmă pentru piața aeriană și clienții săi. Serviciul a fost testat în timpul mai multor zboruri pentru a proba satelitul integrat și rețeaua complementară de sol LTE. Zborurile de testare au confirmat faptul că EAN îndeplinește în practică performanțele de proiectare, oferind o performanță de latență scăzută de neegalat de mai puțin de 100 ms.

Companiile aeriene vor putea instala rapid și ușor echipamentele EAN mici și cu greutate scăzută, de obicei în timpul pauzelor de pe parcursul nopții pentru aeronavele individuale și în timpul zborurilor de întoarcere pentru flote, în decursul a câteva luni.

International Airlines Group (IAG), care include companii aeriene precum British Airways, Iberia, Aer Lingus și Vueling, este primul client pentru noul serviciu și a început deja instalarea echipamentelor EAN în aeronave.

“Odată cu finalizarea primei rețele integrate paneuropene de sol LTE, suntem acum capabili să susținem pe deplin conectivitatea prin satelit a EAN și să maximizăm performanța sistemului EAN”, a declarat Rolf Nafziger, Vicepreședinte Senior, International Wholesale Business la Deutsche Telekom. “Rețeaua este concepută special pentru a satisface viitoarele cerințe de capacitate pentru conectivitate în spațiul aerian european, volumele călătorilor fiind de așteptat să se dubleze în următorii 15 ani”.

“EAN este prima soluție de conectivitate dedicată aviației din lume, care combină componentele aeriene și terestre, depășind limitele tradiționale ale internetului”, a declarat Frederik van Essen, Vicepreședinte Senior la Inmarsat Aviation. “Aducerea conectivității în aer este un efort complex și am reușit să realizăm acest lucru numai printr-o colaborare strategică cu partenerii noștri europeni”.

“Rețeaua de la EAN a trebuit să îndeplinească cerințele tehnice care diferă destul de mult de rețelele normale LTE: trebuie să funcționeze la viteze de până la 1200 km/h, la înălțimi de 10 km și necesită celule mari de până la 150 km,” a declarat Thorsten Robrecht, Vicepreședinte Vertical Network Slices la Nokia. “Eforturile noastre comune depășesc granițele tehnologice în privința conectivității terestre și aeriene.”

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *