INTERVIU – Andrei Dumitru, Managing Partner al Coffeemat Digital: “Riscul ne provoaca mereu sa scoatem tot ce e mai bun din noi” INTERVIU – Andrei Dumitru, Managing Partner al Coffeemat Digital: “Riscul ne provoaca mereu sa scoatem tot ce e mai bun din noi”
Andrei Dumitru este absolvent al FJSC din cadrul Universitatii Bucuresti, iar inainte de a fi director de vanzari la Monopoly Digital a trecut prin... INTERVIU – Andrei Dumitru, Managing Partner al Coffeemat Digital: “Riscul ne provoaca mereu sa scoatem tot ce e mai bun din noi”

Andrei Dumitru este absolvent al FJSC din cadrul Universitatii Bucuresti, iar inainte de a fi director de vanzari la Monopoly Digital a trecut prin Radio, Presa scrisa, TV si creatie in Agentii de Publicitate. Acum Andrei este Managing Partner al companiei Coffeemat Digital infiintata in 2013, desprinsa din compania Monopoly Digital, iar ultimul sau proiect, Vendino (servicii de refurbish si upgrade pentru tonomatele de cafea si cele de snacksuri), a avut anul trecut parte de un succes rasunator la cel mai mare targ de profil din Europa, in Milano – Italia. Antreprenorul considera ca „riscul ne provoaca mereu sa scoatem tot ce e mai bun din noi”.

Echipa lui Andrei este cea care a activat in domeniul Digital Signage inca din 2004, intr-un business creat de la zero de Gabriel Faflei, cunoscut om de Media si Publicitate.

“Pe vremea cand m-am alaturat echipei in 2006, felia asta de business era la noi integral. Nu mai facea nimeni asa ceva atunci si tot pionierat se facea si atunci. 4.000 ecrane in 78 de orase in toata tara, 780 locatii, banci, hypermarketuri, metrou, etc. Digital Signage, pentru cei care nu stiu, inseamna retele de televiziune cu circuit inchis, adaptate din punct de vedere al continutului pentru zone cu trafic. Avantajul este faptul ca nu sunt invazive fiind plasate acolo unde oamenii nu au prea multe variante de petrecere a timpului, coada la casa, la metrou, in aeroport, acolo unde informatia utila se imbina cu entertainmentul si evident mesajele video de marketing”, ne spune Andrei Dumitru.

Proiectele inovatoare i-au adus succesul

In 2013 Andrei si echipa lui au cautat alte solutii de vanzare a publicitatii, integrate pe terminale care sa acopere si alte sectoare de servicii, si astfel au reinventat incarcatorul de baterie de telefon mobil intr-un terminal cu ecran de publicitate incorporat.

In felul acesta Monopoly Digital – firma care a dezvoltat pe plan local conceptul de retele de televiziune cu circuit inchis – a lansat proiectul City Charger prin care utilizatorii işi puteau incarca in siguranta contra unui cost minim smartphone-ul in spatii publice, precum restaurante, benzinarii sau centre comerciale.

“Atunci s-a justificat infiintarea companiei noi, Coffeemat Digital, care sa se ocupe strict de acest timp de proiecte si tot atunci ne-a venit idea geniala de a intersecta serviciile suplimentare cu vendingul, o piata in crestere la acea vreme. In 2013 am facut si primul aparat de cafea cu ecran de publicitate, servicii de plata facturi si incarcare prepay, incarcare de baterie smartphone si evident, bauturi calde”.


Din 2013 pana acum, Andrei a dezvoltat mai multe servicii pentru sectorul de vending iar Vendino inglobeaza aceasta lista vasta.

„Nevoile pietei de vending sunt in crestere iar serviciile si produsele sunt in continua reconfigurare. In ceea ce priveste clientii finali, este clar ca, mai nou, acestia au nevoie de mai multe informatii inainte de a achizitiona un produs, acolo unde nu exista interactiune umana. Piata este deja obisnuita cu tehnologia iar oamenii au nevoie de o interfata interactiva si mult mai prietenoasa, au nevoie sa poata plati in orice moment cu cash, card, sau chiar prin aplicatii mobile. De partea cealalta, sunt foarte multi operatori de vending pe piata din Romania care au deja masini de vending second hand, perimate ca aspect si tehnologie, iar serviciul de refurbish este mai mult decat necesar pentru a prelungi viata masinii din punct de vedere comercial, prin eliminarea butoanelor si mutarea interactiunii pe un eran cu touch.

Dealtfel producatorii de masini de vending merg in directia aceasta, doar ca la preturi exorbitante si utilizand tehnologie din zona 2 sau 3 de performanta, spre deosebire de noi”, explica el.

„Modelul de refurbish cu soft de plata facturi si incarcare prepay, un alt serviciu de upgrade este si mai avantajos pentru ca ofera inca un stream de venituri, telemetrie online in timp real, situatie in timp real cu stocul si incasarile, erori senzori si asa mai departe. Mai multe servicii intr-un singur loc inseamna potential de vanzare mai mare dar si un tool bun de negociere cu locatorul.

In ceea ce priveste producatorii care isi distribuie produsele prin solutii de vending, acestia se pot evidentia in fata concurentei prin aplicatia de mobile pe care le-o punem la dispozitie si care este un tool fantastic de marketing 24/7 dar si prin inovatie si aspect up to date al masinilor carora le eliminam astfel toate perifericele, transformandu-le, culmea in masini mai ieftine. Atat operatorii de vending cat si producatorii care investesc in aceste echipamente sunt avantajati de noua masina prin care sunt in permanenta in legatura cu clientii prin aplicatie, dar si de faptul ca banii merg direct in cont, nefiind necesara stocarea locala a cash-ului. Un retailer mare de electronice de exemplu, ar putea folosi o masina de snacks clasica cu spire pentru a livra in diferite zone din Bucuresti, toate coletele mici venite din comenzile online. Un fel de pick-up points daca vrei”, adauga managing partenerul al Coffeemat Digital.

Nu cifrele sunt pe primul plan…

Omul de afaceri a explicat si motivul pentru care a ales calea antreprenoriatului.

„Acesta a fost contextul in care am activat mereu, plus o doza de nonconformism incompatibila cu munca in corporatii si cu anumite aspecte pe care aceasta le implica. Piata din Romania e oarecum libera pe anumite segmente si permisiva ca dezvoltare, desi tot ce inseamna relatia stat-privat nu ajuta cu nimic antreprenoriatul, ba din contra, il sufoca”.

Antreprenorul recunoaste ca a invatat mereu de la oamenii din jurul lui si a adunat in timp destula experienta pentru a lucra liber dar in echipa. “Imi place sa am libertate de miscare, sa imi creez strategii si sa ma supun tot timpul provocarilor. Nu cifrele sunt pe primul plan – desi multi ar fi de acord ca acest lucru defineste un business de succes – ci mai degraba realizarile si multumirea ca acestea le sunt de folos altora. Daca din treaba asta se poate scoate si profit, atunci povestea e completa”.

Andrei a recunoscut faptul ca a intampinat numeroase dificulati in antreprenoariat, dar ca nimic nu l-a facut sa renunte.Trebuie sa iti faci loc pe piata iar marketingul nu e musai un domeniu in care iti permiti sa investesti de la inceput. Principiile de baza sunt: Test and buy / Prove and measure. Am fost atat de incantati de produsele noastre la un moment dat incat am devenit operatori pentru 6 luni tocmai pentru a le dovedi partenerilor nostri functionalitatile dar si pentru a rafina anumite aspecte sau a intelege punctul de vedere al clientului nostru.

Dificultatile sunt reprezentate de mediul de afaceri greoi si lipsa sprijinului din partea statului, si nu ma refer aici la handouts ci la birocratia institutiilor de stat. Anul trecut am fost la targul Venditalia, platind participarea din resurse proprii, si s-a dovedit ca eram primii romani prezenti la targ. Polonezii care aveau stand langa noi, cu o masina de facut gheata, erau sprijiniti de stat in proportie de 50%”.

Cu cativa pasi inaintea pietei

Tanarul antreprenor ne-a povestit si despre experienta traita la cel mai mare targ de vending din Italia (Venditalia) si despre  cum a fost primita aplicatia Vendino.

„Apropos de ce iti spuneam legat de lipsa fondurilor pentru promovarea pe piata si lipsa unui nume, cea mai importanta lectie a fost ca a trebuit intai sa ajungem in afara tarii, ca sa atragem atentia pietei din Romania ca avem niste produse interesante, care merita testate. Aceleasi companii romanesti, carora ne-am adresat anterior pe piata locala, ne-au vizitat la stand, si abia dupa ce ne-au vazut in Italia ne-au considerat demni de luat in seama aici…

In rest, potentiali clienti din Canada, Bahrain si Australia ne-au felicitat pentru curajul de a inova si a fi, astfel, cu cativa pasi inaintea pietei. Asa ne-a placut mereu sa fim, vizionari! Iar asta deoarece ne plac provocarile, stim sa adunam oameni capabili in jurul nostru. In zona in care activam, odata intrati primii pe-o nisa, daca ne facem treaba bine, avem toate sansele sa ramanem in continuare primii. Bineinteles, insa, ca e nevoie de fler si o doza de sansa”.

Andrei are planuri bine definite pentru viitorul apropiat. „Sa crestem acest business in Romania si apoi sa incepem sa ne adresam pietei europene. Cu siguranta ca dezvoltarile tehnologice ne vor ajuta sa venim in continuare cu noi idei. Riscul ne provoaca mereu sa scoatem tot ce e mai bun din noi!”.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *