INTERVIU – Cum să dezvolți o aplicație care să ajute la dezvoltarea unui business în România INTERVIU – Cum să dezvolți o aplicație care să ajute la dezvoltarea unui business în România
Trend-ul în lumea restaurantelor și barurilor este să insereze componenta digitală la felul principal, nu doar la antreu. Astfel, inteligența artificială, aplicațiile și rezervările... INTERVIU – Cum să dezvolți o aplicație care să ajute la dezvoltarea unui business în România

Trend-ul în lumea restaurantelor și barurilor este să insereze componenta digitală la felul principal, nu doar la antreu. Astfel, inteligența artificială, aplicațiile și rezervările făcute online și cât mai rapid sunt la modă în universul ospitalității.

În această categorie intră și Out4Food, un program de fidelizare unic, singurul din București care oferă atât de multe beneficii clienților săi și tot singurul care oferă șansa bucureștenilor de a se bucura de oferte și reduceri în 19 restaurante, localuri cu specificuri diverse.

Deși a fost lansată în 2013, varianta actuală a aplicației este în cea mai generoasă formă a sa, utilizatorii Out4Food primind vouchere de consumație, reduceri, puncte de fidelitate, comanda din aplicatie și alte facilități care să-i ajute să economisească timp și bani când iau masa în oraș.

Despre această aplicație, care contribuie la 40% din totalul veniturilor grupului City Grill, am stat și noi la povești cu Expremio, companie de CRM cu focus pe zona de travel și ospitalitate. Mințile creative de la Expremio sunt și cele care au dezvoltat aplicația Out4Food.

  1. Știu că sunteți o companie de CRM cu focus pe zona de travel și ospitalitate. De ce v-ați ales tocmai această zonă?

Expremio face parte din grupul Bit Soft, liderul pentru servicii și produse IT pe piața de ospitalitate din România. Ideea din spatele acestui parteneriat a fost să construim pe experiența echipei Bit Soft în piața de ospitalitate, să vorbim cu aceiași clienți, precum și să ne putem integra tehnic cu produsele software implementate de compania mare, fie că vorbim de suita Oracle Hospitality sau produse proprii pentru procese operaționale cum ar fi Breeze POS.

In plus, piața din România este încă latentă în ceea ce priveste transformarea digitală. Furnizorii de servicii de ospitalitate își doresc să implementeze soluții digitale pentru clienții lor însă au nevoie de consultanță și ajutor pentru a putea crea structurile care să susțină randamentul acestor soluții. Fix pentru acest lucru e nevoie de înțelegere specializată a categoriei, lucru care nu ar fi fost posibil dacă am fi activat în mai multe categorii, așa că ne-am dedicat zonei de ospitalitate.

  1. Care sunt trend-urile acestui an pe zona de travel și ospitalitate în digital (apps, websites, rețele sociale)?

Cel mai vizibil trend este cel de Inteligență Artificială, care se manifestă sub multe forme, una dintre ele fiind cea de Chat-bots sau agenți de conversație care pot ajuta clienții cu servicii de concierge, rezervări la restaurant sau asistență în privința serviciilor oferite.

În ce privește restaurantele, vedem multe exemple de digitalizare a comenzii în restaurant pe piețele externe, fie că vorbim de comenzi cu ridicare din restaurant, de servire la masă sau de livrare. Astfel, restaurantele pot reorienta resursa umană în favoarea unei experiențe mai bune pentru client.

Un trend de menționat este cel al personalizării experienței în cadrul programelor de fidelitate pentru clienți. Majoritatea lanțurilor hoteliere și multe dintre lanțurile de restaurante au implementat programe de fidelitate în trecut, însă acum se urmărește personalizarea relației cu clientul astfel încât să-l facă să se simtă “cunoscut” de către brand, să primească mesaje și oferte care țin cont de preferințele demonstrate anterior.

De asemenea, vedem o reorientare a programelor de fidelitate de la tradiționalele puncte sau discounturi la experiențe relevante pentru brand și pentru client, fie că vorbim de experiențe culinare sau acces la evenimente de muzică live.

  1. Care vi se pare vouă cea mai utilă invenție digitală pentru oamenii care iubesc să călătorească? Dar pentru cei care iubesc să mănânce în oraș?

Pentru utilitate, aplicațiile de hărți care au înlocuit de mult tradiționalele hârtii cu indicații de la hotel sau nevoia de research în prealabil.

Pentru cei care mănâncă în oraș, blogurile de specialitate și platformele de social media sunt sursa principala de inspirație, urmate de aplicații cum ar fi TripAdvisor pentru străinii care sunt în căutare de recenzii și de imagini cu produsele și cu locația.

  1. Cum a sunat brief-ul primit de la City Grill înainte să vă apucați de dezvoltarea aplicației Out4Food?

Cei de la City Grill își doreau o alternativă digitală la cardurile cu bandă magnetică care începuseră deja să își piardă atractivitatea pentru utilizatorii de smartphone.

Brieful a inclus nevoia de înregistrare a noilor membri direct în aplicație, de a accesa oferte sau vouchere în restaurantele City Grill sau de a face rezervări direct din aplicație.

  1. Cum ați gândit voi această aplicație astfel încât să ajungă în forma de acum? Ce nevoi ați simțit că există în rândul publicului și cum ați simțit că rezolvați aceste probleme printr-o aplicație?

Aplicația a trecut prin mai multe etape de redesign și se bucură de functionalități noi în mod frecvent. Nevoia primară pe care aplicația o adresează este cea legată de fidelitate, sistem prin care clienții pot acumula puncte și pot plăti cu acestea, pot accesa oferte sau pot face rezervări în restaurantele City Grill.

Apoi am dezvoltat functionalități de utilitate, cum ar fi plata cu cardul a notelor sau plasarea comenzilor din aplicație fără să fie nevoie de prezența unui ospătar.

Împreună cu echipa City Grill, trimitem anual chestionare legate de programul Out4Food și identificăm nevoile utilizatorilor pentru a putea îngloba functionalități care să vină în întâmpinarea acestora. Aplicația este într-o continuă îmbunătățire, adaptată la tehnologie și la nevoile actuale ale membrilor săi.

  1. Care ziceți voi că a fost cel mai necesar feature din aplicația Out4Food?

Cu siguranță functionalitățile de acumulare și de consum de puncte atrag cel mai mare interes, sistem prin care clienții primesc 10% înapoi din valoarea notei de plată oriunde în rețeaua City Grill, un punct fiind echivalentul unui leu. Punctele pot fi folosite mai târziu pentru a acoperi o parte din valoarea notelor.

In plus, clienții își pot achita notele direct din telefon folosindu-și cardul de plată înregistrat în aplicație. În același timp, lucrăm la creșterea celorlalte functionalități care vin să completeze și să întregească experiența în restaurantele grupului.

  1. Cum a fost conturat publicul pentru care ați gândit voi această aplicație, care e bucureșteanul care folosește această aplicație?

Aplicația a fost gândită pentru publicul tânăr până în 40 de ani, angajați în multinaționale sau antreprenori care au un apetit pentru tehnologie și curiozitatea de a descărca aplicații pentru smartphone și care nu obișnuiesc să poarte la ei tradiționalele carduri de fidelitate.

Out4Food a fost creată pentru un public care își dorește să fie răsplătit și remarcat de către brandurile cu care interacționează constant. Toate aceste caracteristici ne fac să lucrăm în iterații până cand ajungem la cea mai simplă și intuitivă variantă pentru utilizator.

  1. Credeți că meniurile și telefoanele de rezervări mai au viață lungă? Dacă nu, când și cum estimați că se produce digitalizarea?

Trendul de digitalizare impactează toate industriile, iar cea a restaurantelor nu face excepție. Nevoile noii generații digitale impune un grad de digitalizare în interacțiunea cu serviciile pe care le consumă, iar fiecare business va trebui să evalueze în ce proporție poate face față așteptărilor.

Pentru lanțurile de restaurante cum este City Grill, cred că putem previziona că într-un orizont de 3-5 ani meniurile de hârtie să fie complet înlocuite de tablete sau ecrane tactile iar rezervările să se facă în câteva rânduri de conversație cu un chatbot. Deja unul dintre brandurile grupului a adoptat cu succes trecerea la meniuri digitale, trei dintre locații fiind dotate cu tablete care sunt oferite clienților în loc de meniurile de hartie.

  1. Ce aplicație credeți că nu ar trebui să lipsească din portofoliul unui restaurant?

O aplicație tip carte de vizită, în care clienții fideli să poată fi recompensați, sa poată vedea în același loc meniul restaurantului, dar să poată să facă și rezervări și comenzi, și să aibă și un spațiu în care fiecare client să-și lase feedback-ul, astfel încât restaurantul să știe ce e de îmbunătățit.

Dacă oferi în același loc toate aceste lucruri necesare interacțiunii cu un client, traseul lui în aplicație va fi natural: vede poze din restaurant, vede meniul si ofertele, face rezervarea din aplicație, succes total.

  1. Ce credeți că înseamnă, de fapt, succesul unei aplicații?

În primul rând, putem măsura succesul unei aplicații prin numărul descărcarilor acesteia și apoi urmărind cât de folosite sunt functionalitatile ei. În cazul unei aplicații pentru un restaurant, succesul ei înseamnă că aduce cât mai mulți clienți la masă.  Iar Out4food este un exemplu din aceste puncte de vedere.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *