INTERVIU – Robert Brindley, AISB: Cine inovează azi în educație, departe ajunge! INTERVIU – Robert Brindley, AISB: Cine inovează azi în educație, departe ajunge!
Nu și-a propus să aștepte trendul și să-l urmeze, ci și-a propus să-l seteze. Tocmai de aceea, proiectul ”Step into extraordinary” al lui Robert... INTERVIU – Robert Brindley, AISB: Cine inovează azi în educație, departe ajunge!

Nu și-a propus să aștepte trendul și să-l urmeze, ci și-a propus să-l seteze. Tocmai de aceea, proiectul ”Step into extraordinary” al lui Robert Brindley, directorul Școlii Americane din București, este un exemplu de pas în viitor, nu doar un simplu centru de proiectare și inginerie. Beneficiarii vor fi cei mai mici dintre copiii, pe de-o parte, respectiv tinerii aflați la început de drum în viață. Noi ne-am gândit să aflăm mult mai multe detalii direct de la sursă!

Într-o țară în care sistemul de stat a dominat educația, și domină în continuare, se poate inova în acest domeniu?

Absolut! Indiferent de fonduri sau de cine stabilește programa, inovația este posibilă. Vor exista întotdeauna profesori dedicați, care să dorească să inoveze și să găsească moduri noi în care să îi învețe pe copii, chiar dacă în multe situații acestea nu sunt sprijinite de finanțatori.

Există de asemenea foarte multe organizații locale sau internaționale (Vodafone, OMV, BCR – ca să numesc doar câteva) care se implică în proiecte educaționale ce pot aduce inovația în școlile cu adevărat interesate să se dezvolte.  Inovația poate fi adusă în educație la nivel individual, chiar dacă ea nu e prezentă la nivel de sistem, fiecare profesor poate fi inovativ la nivel individual.

Pentru a inova în educație este necesar sa fii privat sau stat?

Așa cum spuneam mai sus, ceea ce contează nu este dacă ești o instituție privată sau de stat. Ceea ce contează este voința de a inova.

Dacă ar fi sa nominalizați o inovație în educație care ar fi aceea?

Din punct de vedere al abordării în actul de predare, consider că o inovație extrem de importantă este acel moment în care s-a realizat importanța actului educațional centrat pe elev și nevoile lui de dezvoltare, în locul a ceea ce până atunci a fost actul educațional direcționat și dictat exclusiv de profesori.

Dacă ar fi sa ne gândim la o invenție care a revoluționat lumea educațională, trebuie să spun că apariția internetului a marcat momentul în care conținutul, cunoștințele au încetat să fie în miezul predării.  Internetul permite accesul la conținut și cunoștințe înainte ca profesorii, până nu demult sursa conținutului, să predea în clasă.

Totul poate fi accesat acum prin intermediul internetului iar profesorii trebuie să se concentreze pe aptitudini și concepte.  Dacă ar fi să realizăm azi o ierarhie, eu aș plasa conținutul pe ultimul loc după aptitudini și analiza conceptuală.  Datorită internetului, profesorii nu mai sunt nevoiți să creeze conținut, trebuie să se “re-educe” și să îi ajute pe elevi să își descopere aptitudinile care îi ajută să folosească acest conținut în cel mai bun mod posibil.

A apărut în presă informația privind lansarea unui Centru de Proiectare și Inginerie la AISB? Cum v-a venit ideea și ce presupune implementarea ei?

Ideea construirii acestui centru de design și inginerie a apărut în urma unei strategii colective pe care Consiliul de Conducere și toți cei ce alcătuiesc școala o urmează, anume aceea de a inova în mod continuu în educația pe care o oferim.  A apărut din dorința sinceră de a inova, de a folosi în clase și în afara lor practici de predare inovative, de a afla ce li se va cere în viitor elevilor pentru a avea succes și a-i ajuta în acest sens.

Pentru implementarea unui asemenea proiect este desigur nevoie de fonduri dar și de aptitudini profesionale, dorința de inovare și implicare la nivelul intregii comunități.

De ce ați simțit nevoia apariției unui astfel de centru și care este scopul acestuia? Cui îi este adresat? Cum îi ajută pe studenții AISB? Cum îi ajută pe cei din afara  AISB, cu resurse financiare limitate care nu-și permit să studieze la AISB?

Posibilitatea generațiilor viitoare de a fi creative și de a inova are o importanță covârșitoare în succesul pe care îl vor avea în viață.  Și nu mă refer aici doar la posibilitatea de a găsi un loc de muncă, lucru deloc de neglijat, mă refer de asemenea la posibilitatea de a face  față cu succes realității care se conturează pentru viitor, una cu destul de multe provocări.

Așa cum am făcut de ani buni, și pentru centrul de design și tehnologie, profesorii, elevii și coordonatorii noștri de programe vor stabili legături cu școli din România, astfel încât și elevi din afara AISB să aibă acces la acest centru.

Ce fel de proiecte vor fi dezvoltate în centru? Ce echipamente va conține centrul?

În momentul în care centrul va fi gata el va oferi celor de la 8 la 99 de ani posibilitatea de a lucra în laboratoare de robotică, film, sunet, de a cultiva în mod sustenabil, recolta, pregăti și vinde produse alimentare, de a confecționa haine, elemente mici de mobilier – asta pentru a oferi câteva exemple. Încercăm să inițiăm legături cu diverse organizații pentru a întelege ce va fi folositor pentru elevii noștri să știe în viitor.

Cum vedeți viitorul unui student care va fi dezvoltat un proiect in centru? Om de afaceri de succes? Va fi mai degrabă un Bil Gates al anilor următori sau un Thomas Edison?

Nu obișnuim să etichetăm elevii sau să îi încadrăm atât de strict în categorii.  Nu asta este ideea. Ceea ce noi urmărim prin tot ceea ce facem este ca elevii să reușească – într-o societate care pe cât se pare trece prin a patra revoluție industrială – să aibă success în orice vor dori să facă.

Lăsând la o parte caracteristicile fiecărei activități, până la urmă, în acest centru elevii noștri vor avea idei, vor construi și crea pe marginea lor, vor greși, vor încerca din nou, vor greși iar, vor învăța din greșeli, vor reuși, își vor expune și vinde produsele și vor învăța că există date limită și reguli care trebuie respectate.

Cum implicați companiile din Romania în proiectul AISB, pe lângă strângerea de fonduri pentru construirea centrului?

Ceea ce noi solicităm companiilor interesate în acest proiect este sfat, expertiză, idei și implicare.  Dorim să oferim elevilor noștri o experientă educațională strâns legată de proiecte și provocări din viața reală – de altfel unul dintre principiile de baza ale programului de Bacalaureat Internațional.  Numai așa putem să oferim acestor companii angajați pe care să se poată baza și care la rândul lor sa continue să inoveze la locul de muncă.

Planuiți să implicați și școli sau universități din sistemul public de învățământ în acest proiect?

În acest moment nu avem planuri în acest sens însă pare ca un pas logic următor.

Când va fi funcțional centrul? Și la cât se ridică investiția?

În acest moment prima fază a proiectului este terminată. Am reconstruit o parte a clădirii și am creat planurile.  Sperăm să demarăm construcția finală în a doua jumătate a anului 2018.

Ce bani sunt necesari inovației? Se poate inova fără un buget considerabil?

Se poate inova fară un buget considerabil. Da, materialele și clădirile sunt foarte importante pentru că ele sunt cele care crează și mențin mediul în care se produce actul educațional, însă cadrul mental este cel mai important. Atâta timp cât avem între cei patru pereți ai clasei un profesor dedicat și cu dorința de inovație, acest lucru va avea loc.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *