Nu uita de micul dejun! Nu uita de micul dejun!
Povestea mea de amor cu micul dejun e deja de domeniul trecutului. Da, ne-am împăcat de ceva vreme și vă spun sincer că acum... Nu uita de micul dejun!

Povestea mea de amor cu micul dejun e deja de domeniul trecutului. Da, ne-am împăcat de ceva vreme și vă spun sincer că acum mă simt bine. Chiar foarte bine. Recunosc, totuși, că mai omit să îi dau atenție câteodată, din cauza lipsei de timp, dar există soluții.

Totul a început în copilărie când mama mă îndopa cu tot felul de bunătăți pregătite în fiecare dimineață, iar eu credeam că explodez de la atâta mâncare. Dar, am crescut și la un moment dat am zis stop micului dejun. Lipsa senzaţiei de foame, lipsa timpului, în special, şi teama de a nu mă îngrăşa erau printre motivele cele mai dese. Apoi venea prânzul peste mine și băgam ca mig-ul pentru că resimțeam lipsa de energie şi de concentrare din prima parte a zilei.

Mi-am dat, însă, seama, că nu era bine. Nu era bine deloc. Mi-am revenit la timp și am înţeles, în ultimii ani, cât de important este să ai un stil de viaţă sănătos pe care să îl și menții. Și chiar mai mult, mi-am dat seama de importanţa micului dejun și de boost-ul de energie de care am nevoie dimineața.

Așa că aproape în fiecare dimineață nu ies din casă fără a-mi pregăti un mic dejun sățios și sănătos. Zic eu. Din meniu nu îmi lipsesc fructele sau sucurile de fructe, castronul cu lapte și cereale, dar şi proteinele care le iau din alte produse. Nu uit de cafea, neagră și fără zahăr. Dar și de apă. În weekend, recunosc, am mai mult timp și mă răsfăț cu o omletă cu brânză și multe legume, dar nu mă pot abține și de la 2-3 pancakes.

În general, aleg multe brânzeturi și legume pentru prima mea masă din zi, dar nu zic nu untului cu gem sau bacon-ului prăjit. Da, există și zile în care pur și simplu nu am timp sau chef, dar și atunci am variante alternative.

Un shake cu proteine Herbalife este întotdeauna o opțiune bună pentru mine. Se prepară rapid și ușor (2-3 minute), este gustos, iar la mai puțin de 220 kcal per porție, reprezintă o alternativă mai sănătoasă decât un covrig mâncat în grabă dimineața, atunci când sunt pe fugă. Și, chiar dacă totul a devenit deja o rutina, este o rutină de bun augur. Și nu o spun numai eu.

La unul din evenimentele la care am luat parte, recent, Dr. Corina Zugravu susținea că se vorbește foarte mult despre viața sănătoasă tocmai pentru că foarte puțini o pun în practică. Și, dacă ar deveni rutină, probabil că s-ar vorbi mai puțin despre ea. Iar acest lucru este valabil şi în cazul micului dejun.

”Este important şi sănătos să mâncăm dimineaţa, iar acest obicei înseamnă normalitate şi nu ar trebui să presupună un efort din partea nimănui. Corpul se trezeşte sărăcit de energie după 10 – 12 ore şi are nevoie de combustibil, pentru că în prima parte a zilei lucrăm şi parcurgem o etapă extrem de activă pentru care avem nevoie de resurse,” spunea Conf. Univ. Dr. Corina Zugravu, medic primar Igiena Alimentației şi Nutriție şi membru în Comitetul Consultativ în Nutriţie al Herbalife.

Tot aici am aflat că (potrivit unui studiu regional efectuat de Herbalife prin intermediul Lightspeed GMI in Aprilie 2017 pe un esantion de 1000 de consumatori din România) deși 86% dintre români sunt de acord că micul dejun este cea importantă masă a zilei, doar 56% mănâncă în fiecare dimineaţă, iar o treime dintre aceştia admit că servesc micul dejun de maximum trei ori pe săptămână sau niciodată.

Mai mult, 85% dintre românii care mănâncă micul dejun aleg să îl servească acasă, iar restul de 15% aleg să mănânce prima masă a zilei la birou sau în drum spre birou. Doar 50% dintre cei care mânăncă micul dejun mărturisesc că extrem de rar alocă între 5 şi 15 minute pentru a sta la masă dimineaţa, timpul alocat în mod frecvent fiind mult mai redus.

Femeile sunt primele care sar peste micul dejun, iar printre principalele motive invocate se numără obișnuința de a nu mânca dimineața, chiar dacă senzația de foame există, și dorința de a nu întârzia la locul de muncă. Astfel, femeile din România au înlocuit micul dejun cu o ceașca de ceai sau de cafea.

Ce consumă românii la micul dejun? Primele opţiuni ale românilor pentru micul dejun sunt: ouă (75%), brânză (67%), pâine şi cafea (65%), iaurt (58%), unt (55%), cârnaţi, şuncă şi proteine de origine animală (51%).

Medicul Corina Zugravu susție că nu este important doar să servești micul dejun, ci contează foarte mult ce și cât mănânci. De exemplu, dacă alegi pentru prima masă a zilei carbohidrați simpli, cum ar fi produsele de patiserie, aceștia nu vor furniza cantitatea de proteine necesară pentru fiecare masă.

Acest obicei te va face să simți și mai mult foamea pe timpul zilei. Un mic dejun bogat în proteine va reduce poftele pe parcursul zilei, iar acest lucru ajută mult la controlarea apetitului. Hidratarea nu trebuie nici ea neglijată, corpul având nevoie şi de lichide

La rândul ei, Angela Căpăţînă (foto dreapta), Marketing & Sales Manager Herbalife România consideră că românii sunt deschişi în a-şi schimba opţiunile de mic dejun. „Un mic dejun convenabil trebuie să fie sănătos, bogat în proteine şi semințe sănătoase și să aibă un conținut scăzut de grăsimi. Iar shake-ul cu proteine Herbalife este perceput din ce în ce mai mult ca opțiune pentru a fi consumat din mers, la prima oră a dimineţii”, adaugă ea.

Altfel spus, chiar există speranță, iar numărul celor care aleg să mănânce dimineaţa ar putea creşte, 53% dintre români dorindu-şi să aibă acces la reţete extrem de rapide pentru prepararea micului dejun.

48% îşi doresc opţiuni cât mai variate de alimente pentru mic dejun şi mâncăruri cu gusturi cât mai savuroase, 21% îşi doresc produse gata preparate de consumat, în timp ce 22% se gândesc şi la costuri, acestea trebuind să fie cât mai convenabile.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *