FashionTrends

Vlad Mariș îți spune cum să fii business pe bicicletă

Recent a apărut în România un nou participant la trafic: cel care își lasă mașina personală acasă și, fără să renunțe la ținuta profesională impecabilă, își ia bicicleta și pornește spre birou.

Vlad Mariș, unul dintre cei mai cunoscuți consultanți în domeniul vestimentar din România, are câteva sfaturi pentru cei care se pregătesc să uite de orele nesfârșite petrecute în trafic și să călătorească relaxat și cu eleganță spre birou:

  • Primăvara și toamna ținutele recomandate sunt de culori închise și nu foarte groase. Mersul pe bicicletă este un efort fizic constant și trebuie să evităm supraîncălzirea. Sfatul este să aveți un impermeabil de rezervă în servietă, pentru orice eventualitate.

Vara recomand ținute deschise la culoare, din materiale specifice verii: lână subțire, bumbac, in. Devine obligatorie purtarea unei pălării pentru protecția de soare a capului și gâtului – asta dacă vă deplasați exclusiv pe trotuar. Dacă sunteți participant la trafic, veți purta automat cască de bicicletă”, precizează Vlad Mariș, fondator al Mariș – Made to Measure, vestimentație la comandă, pentru bărbați.

  • Dacă aveți o întâlnire de business importantă, poate ar fi mai bine să lăsați bicicleta acasă. Luați mai bine un taxi sau mașina proprie. Trebuie să arătați impecabil.
  • La capitolul accesorii – o servietă sau un rucsac ce pot fi ținute pe după umăr. Indiferent de anotimp e bine să purtați ochelari de soare, atât pentru protecția împotriva razelor solare, dar mai ales pentru a vă proteja de vânt. Ar fi bine să renunțați la cravată în timpul mersului, o puteți păstra în servietă până la sosirea la birou.

Foto2_Credit foto Mihai UngureanuDacă purtați sacou, acesta va fi întotdeauna descheiat, chiar dacă este sacou la două rânduri de nasturi. Și veți avea nevoie de pantofi cu talpa cauciucată. În cazul pantofilor cu talpa de piele, există riscul să alunecați pe asfalt sau la contactul cu pedalele”, adaugă Vlad Mariș.

Cererea de piață pentru bicicletele de oraș a crescut semnificativ în ultima vreme, spun reprezentanții magazinelor de profil.

Acest lucru se întâmplă și pentru că oamenii au început să facă mai multă mișcare și să se gândească mai mult la mediul înconjurător. O bicicletă de oraș este în primul rând foarte confortabilă.

Unele au portbagaj în spate sau coșuleț în față pentru a depozita geanta sau servieta pentru serviciu, dar este foarte util și pentru alte accesorii. Dacă vorbim de preferințe, domnii aleg de obicei  cadre clasice drepte și înalte iar doamnele sunt adeptele cadrului ondulat și jos– tip gât de gâscă – care le permite o urcare și o coborâre fără bătăi de cap.“, spune Răzvan Popescu – Coordonator departament ciclism la SportGuru.ro – magazin specializat de articole sportive.

Reprezentantul SportGuru.ro spune că există cereri foarte multe și pe biciclete de oraș pliabile. Acestea sunt foarte utile, pentru că  după pliere își reduc volumul ocupat, putând fi transportate chiar și în genți de umăr special adaptate, fiind o variantă ideală pentru deplasările la birou.

Foto: Mihai Ungureanu

Concept foto: PINK STRIPE Group

Bicicletă pliabilă Tern Verge X10

Related Articles

2 Comments

  1. Din pacate sunt in articol multe sfaturi eronate din partea d-lui Vlad Maris, care in mod evident nu se pricepe pe teme biciclistice si era mai bine sa se abtina de la a da sfaturi in domeniu. Cateva exemple: “dacă sunteți participant la trafic, veți purta automat cască de bicicletă” – casca poate fi o optiune insa nici vorba sa trebuiasca vazuta ca o necesitate. Poti foarte bine pedala prin oras fara casca, daca esti atent si ai ceva experienta. Este falsa si ideea ca daca mergi pe bicicleta nu poti arata “impecabil” si deci daca ai o intalnire de business, ar trebui sa nu mergi cu bicicleta. E discutabil sfatul cu nepurtatul cravatei – daca nu mergi in forta sau in amaiza mare pe caldura nu e o problema sa pedalezi cu cravata la gat. Iar sfatul ca in orice anotimp sa porti ochelari DE SOARE este o aberatie care nici nu ar merita vreo explicatie…. probabil ca era recomandarea de a purta in general ochelari, utili pentru a evita sa iti intre in ochi musculite sau altceva, departe de a fi o necesitate in oras, dar e vorba de ochelari de ciclism care nu sunt “de soare” – ar fi chiar culmea sa pedalezi cu ochelari de soare noaptea sau pe cer innorat…. Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania (FBR) PS Merg zilnic la serviciu cu bicicleta, de doua decenii, si in ultimii 5 ani practic zilnic la tinuta eleganta, cu cravata, din cauza specificului profesiei, asa ca nu vorbesc doar citand opiniile altora ci si din experienta personala

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button