#Turistin #Bucuresti: La pas prin Centrul Vechi si cartierul Cotroceni! #Turistin #Bucuresti: La pas prin Centrul Vechi si cartierul Cotroceni!
E deja joi si gandul imi zboara tot la weekendul trecut! La “casa de weekend”. Sau cel putin asa am numit eu camera in care am stat la... #Turistin #Bucuresti: La pas prin Centrul Vechi si cartierul Cotroceni!

E deja joi si gandul imi zboara tot la weekendul trecut! La “casa de weekend”. Sau cel putin asa am numit eu camera in care am stat la hotel Mercure City Center. La locurile dragute din centrul vechi al Bucurestiului. La stradutele cu case cochete din Cotroceni. La vibe-ul acestor locuri. Dar si cum am savurat bunatati, chiar daca am fost la dieta. Si uite asa, am reusit sa ducem la bun sfarsit inca un proiect #turistin #bucuresti. Relaxati si incantati dupa acest weekend de poveste.

Recunosc. Am trecut deseori pe langa hotel Mercure City Center. Cel din centrul Bucurestiului de langa Ateneu si Calea Victoriei. Ii ziceam de fiecare data lui Marian cat de frumos este si ca mi-as dori tare mult sa facem intr-o zi un #turistin #bucuresti si aici. Iar weekendul trecut mi-a facut o surpriza! Si uite asa, m-am trezit cu bagajele mutate aici pentru doua zile.

Incep prin a va spune ca hotelul este minunat. Atat ca design, cat si ca pozitionare. Este situat central, pe str. George Enescu si are  chiar o tematica muzicala. Este ideal pentru calatorii interesati de muzee, parcuri si arhitectura. Unde mai pui ca Ateneul Roman, Muzeul National de Arta, Centrul Istoric, Muzeul National de Istorie, sunt doar cateva din atractiile situate la cativa pasti de hotel. Si nu trebuie ratate!

Dupa cum va povesteam, incantarea a fost maxima cand am ajuns la Mercure City Center. Cei de la receptie au fost super ospitalieri si ne-au oferit chiar si sfaturi despre ce obiective turistice sunt in zona! Nu la fel pot spune despre un periplu care l-am avut la inceputul anului intr-o tara tare mult laudata. Dar asta este o alta poveste de care va vom povesti in curand. In Bucuresti totul a mers ca pe roate, iar noi ne-am cazat intr-o camera Privilege, la etajul 6 al hotelului. Ce bucurie! Iar camera arata fix asa:

Daca va intebati de ce am zis casa de weekend este pentru ca … asa m-am simtit! Fix ca acasa! Pe holuri, un miros discret de struguri copti si must proaspat facut iti gadila simturile. Un miros dulceag, care relaxeaza. In camera, totul arata minunat, pe langa cheesecake-ul de bun venit, am mai remarcat asternuturile moi, patul cozy… ideal pentru un „power nap” revigorant, intr-o dupa-amiaza calduroasa de vara.

Unde mai pui ca in camera era setata temperatura ideala de odihna. Cat eu m-am odihnit, Marian a urmatit-o live la TV pe Simona in finala de la Wimbeldon. M-am trezit fix cat sa o prind bucurandu-se pe castigatoarea Romaniei la Wimbledon. Emotionant moment!

Cum arata hotel Mercure Bucharest City Center. Galerie FOTO

Spuneam mai devreme ca hotelul este situat perfect pentru un turist dornic de bifat obiectivele turistice din Bucuresti. Pentu ca exact asta am facut si noi. Am plecat cu Marian pe jos de la hotel si am hoinart ore bune pe stradute. De data aceasta am trecut si pe la doua biserici frumoase, care ne-au atras atentia si erau in calea noastra: Manastirea Stavropoleos si Biserica Sf. Anton – Curtea Veche. Situata pe Calea Victoriei, Manastirea Stavropoleos este o bijuterie arhitecturala, reprezentativa ctitorii post brancovenesti.

In schimb, Biserica Sfantul Anton aduce foarte mult cu manastirea Cozia. O biserica veche de mai bine de 500 de ani, in care au fost incoronati toti domnii si s-au rugat: Mihai Viteazul, Matei Basarab, Serban Cantacuzino. Monument istoric si adapost mistic al icoanei Sfantului Antonie, neatinsa de incendiul din 1847, biserica este un lacas de reculegere si pelerinaj.

Tot in drum ne-a iesit Muzeul de Istorie, dar si Palatul CEC. Inaugurat in 1972, Muzeul National de Istorie a Romaniei este adapostit intr-o cladire – monument istoric, denumita in trecut Palatul Postelor. Aici sunt prezente copia “Columnei lui Traian”, numeroase monumente epigrafice si arhitectonice din Epoca Antica si Evul mediu, dar si peste 3000 de piese de mare valoare ale tezaurului romanesc.

Pe mine m-a impresionat mai mult Palatul CEC, o alta cladire impunatoare, pe care v-o recomand s-o vizitati atat in exterior, cat si in interior. Este construita in stil eclectic si are o cupola impresionanat in centru, construita din sticla si metal, ce permite lumina naturala sa patrunda  placut in interior. Aduce foarte mult cu cladirile pariziene.

Si pentru ca eram pe Centrul Vechi si aveam pofta de ceva buna, ne-am oprit la VIBES 19, un loc in care se mananca o friptura de vita foarte buna. Ne mai ospatasem la ei, si stiam ca e un loc excelent pentru a servi un steak delicious de vita. Iar meniul este foarte generos la acest capitol. Are carne de vita din Uruguay, Noua Zeelanda, Argentina, Irlanda, Australia. Pentru ca nu stiam ce sa alegem, am mers pe recomandarea bucatarului.

#TuristIn #Bucuresti: Cum sa ai un weekend perfect!

Pentru mine, un Rib Eye de Argentina, servit cu sparanghel pe gratar. Marian a savurat un beef file din Uruguay, aromatizat cu unt si o portie zdravana de cartofi wedges. Cum sa lipseasca si o bere buna, alaturi? Imi faceau cu ochiul, atat berea, cat si cartofii lui, dar am fost cumintica si m-am bucurat de bucatele mele.

La fel cu desertul… a fost doar pentru el. Un duet lava cake de care s-a bucurat in cateva minute. J In afara de vita, burgerii sunt atractia VIBES 19. Daca nu ma credeti, consultati meniul: http://www.vibes19.com .

De aici, ne-am continuat drumul la pas si ne-am bucurat de o frumoasa plimbare prin parcul Cismigiu. Am fost placut surprinsi  sa vedem aici “copacul cu carti”, un proiect in care te poti bucura de o lectura relaxanta in mijlocul naturii.

Si uite asa, agale, am ajuns pe stradutele din Cotroceni, admirand arhitectura caselor. Mai mult, am savurat un ceai intr-un “loc ascuns”J. Ceainaria Infinitea. Acea casa boema,construita pe un deal, cu gradina in spate. De cum am intrat acolo, m-am simtit parca in alta tara, in vacanta in Franta.

Cred ca am stat 20 minute sa studiez meniul. O varietate de sortimente si combinatii de ceaiuri. Eu mi-am ales un vis de vara, iar Marian, o combinatie de ceai rece, inghetata si ciocolata. Imi scapa numele, dar arata demential. M-am bucurat de timpul petrecut aici, iar ceaiul mi-a deschis apetitul pentru cina.

Cina pe care am servit-o la Hotel Mercure City Center. Intr-un cadru intim si placut. Daca pe zi am mers pe vita, am zis ca seara sa servesc fructe de mare. Mi-am ales creveti cu orez si sos curry. Delicious. Mi-a adus aminte de Thailanda aceasta savoare a sosului.

Daca eu am fost din nou “cumintica” la capitolul cina, Marian a inceput cu un platou de branzeturi. Imi faceau si mie cu ochiul, dar…dieta. Si a degustat 3 tipuri de vin.  Era cam vessel la final J. Si cina pentru el nu a fost completa, pana nu si-a luat un burger adevarat, cu o portie zdravana de cartofi prajit! Un adevarat festin!

Dupa cina, un somn odihnitor in casa de weekend ne-a reincarcat bateriile pentru duminica. Dimineata am servit micul dejun la restaurantul hotelului. In schimb, cafeaua am savurat-o in camera, pe terasa.

Timp de o ora ne-am bucurat de acest moment de relaxare, ca mai apoi sa dam o tura de Centrul Vechi. A fost o zi dedicata mai mult librariilor urbane. La Diverta am fost placut surprinsi sa descoprim produsele de la Art&craft. Suntem fani prune in ciocolata de la Vladut si nu numai, asa ca am luat o cutie sa o avem in casa. In caz de pofte dulci. J

Ceva timp l-am petrecut la Carturesti Carusel, cea mai mare librarie din Romania. Dar si cea mai frumoasa. Cel putin eu asa o gasesc. Atat ca desing, cat si produse interesante si creative. Ziceam ca am petrecut vreo cateva ore aici. Nici nu stiu cum a trecut timpul. De la cani, farfurii, pana la cele mai mici prostioare de casa si cadouri pentru prieteni. Sa nu mai vorbim de carti. la capitolul “cooking” am stat sa rasfoim cateva. Cate retete si bucate placute ochiului. Si uite asa, ne-am deschis apetitul pentru pranz.

Ne-am oprit la Gilda. La doi pas de Carturesti. Muzica placuta de lounge ne-a dat un vibe bun. Perfect pentru o zi de duminica. Meniu, unul tare colorat si simpatic. Eat like Gilda. Iar Gilda mananca colorat. Perfect pentru poftele mele. Asa ca mi-am luat un hummus cu muschi de vita tras in tigaie, care a mers uns cu o salata cu rodie, quinoa si…iar hummus.  Un deliciu. Culorile vii in farfurie, date de prospetimea preparatelor.

Ce si-a ales Marian, a fost mai mult cu iz italienesc: bruchetele cu branza de capra si struguri, rosii si pesto. Fan branzeturi, nu putea rata pastele “Capelaci”, umpute cu gorgonzola si nuca, servite cu sos de parmesan.  I-au placut atat de mult, incat nu putea sa nu isi comande si un cheesecake cu piersici. Bun, bun, zice el! Este de revenit! Cred ca i-a placut si ambientul, nu numai mancarea J.

Si uite asa, dupa aceasta masa copioasa, am trecut pe la hotel sa ne luam bagajele lasate. Ah, am uitat sa va spun ca au un serviciu de check-in si out online si este foarte rapid. La plecare, noi ne-am decazat prin check-in online. Simplu, si nu am mai asteptat la coada. Doar ne-am lasat bagajele, sa ne putem plimba relaxati.

Si, dupa cum va povesteam la inceput, visez si acum cu ochii deschisi la acest weekend frumos si relaxant. Am fost atat de incantata de hotelul Mercure de pe Strada George Enescu, incat Marian a zis ca este clar genul meu de hotel. M-a citit. Dar si vibe-ul centrului vechi, pe timp de vara este ceva de vis. Arhitectura cladirilor, vibe-ul urban al capitalei si terasele incantatoare au alt efect atunci cand te transformi in turist chiar in orasul in care locuiesti.

No comments so far.

Be first to leave comment below.