Parenting

Studiu: Care sunt modelele tinerei generatii?

Infographic_YoutMai citesc tinerii in ziua de azi? Isi doresc un loc de munca stabil sau prefera un castig imediat fara perspectiva unui castig permanent si a formarii profesionale? Care sunt modelele tinerei generatii? Sunt doar cateva intrebari pe care le auzim frecvent in jurul nostru si care capata o deosebita amploare in agenda publica si in mass media odata cu anuntarea rezultatelor la examenele de capacitate, bacalaureat sau intrarea la facultate.

Conform raportului de cercetare YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum. Primavara-Vara 2013, realizat de platforma Youth Monitor, tinerii nu considera scoala ca fiind suficienta pentru dezvoltarea educationala si profesionala, citesc carti in proportie de 41,8 % si doar unul din cinci a fost implicat in actiuni de voluntariat.

Raportul Litteris et Virtuti. Educatia prin ochii tinerilor, realizat in 2012 de platforma Youth Monitor, observa inca de atunci ca tinerii cu varsta cuprinsa intre 18-26 ani considera cultura generala ca fiind principalul obiectiv al ciclurilor gimnaziale si liceale si pun accent pe interactiunea cu profesori corecti, creativi si care stapanesc foarte bine materia pe care o predau.

Liceenii au o perspectiva diferita, semnaland o legatura foarte slaba intre cultura generala si specialitatea pentru care se pregatesc. Cel mai important pentru ei, inca din fazele preuniversitare, este acumularea de cunostinte necesare ulterior, ca angajat, si specializarea pe domenii de interes. De altfel, doar 19,1 % considera ca scopul principal al invatamantului preuniversitar il reprezinta acumularea de cunostinte generale.

In ceea ce priveste activitatile preferate de petrecere a timpului liber, studiul YouBus a aflat ca toti tinerii prefera muzica! Mai precis, 98,7 %. Spectacolele de teatru si de opera atrag atentia tinerilor in proportie de 13,4%, in timp ce concertele live sunt preferate de 23,4 % dintre respondenti, participarea la aceste evenimente inregistrand o crestere semnificativa in decursul verii.

La nivel rural – urban, tinerii au gusturi, preferinte si atitudini asemanatoare. Contrar asteptarilor, tinerii din mediul rural nu calatoresc mai putin, nu participa mai putin la activitati de voluntariat si chiar merg mai des la medic. De altfel, la nivel national s-a constat o crestere semnificativa a controalelor medicale in randul tinerilor.

Intr-o societate in care tinerii au din ce in ce mai putina incredere in institutiile statului, sunt nemultumiti de sistemul de invatamant si de reprezentantii aflati la guvernare, exista si vesti bune: nu chiar toti vor sa plece din tara, iar modelele joaca inca un rol important in viata adolescentilor, multi avand macar o persoana din afara familiei care le-a marcat destinul.

La nivel informational tinerii stau cel mai bine. Consumul de televiziune si new media, desi privit cu ingrijorare in defavoarea consumului de informatie culturala, se apropie de consumul din celelalte state europene.

Raportul YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum, primavara-vara 2013 face parte din proiectul Youth Monitor si este realizat in perioada martie – august 2013 pe un esantion reprezentativ la nivelul populatiei din Romania, cu varsta intre 14-26 ani.

YouBus este un instrument dezvoltat pentru a oferi solutii rapide si financiar avantajoase companiilor sau brandurilor care doresc sa urmareasca anumiti KPIs pe segment sau care vor sa exploreze diverse teme punctuale, fara a demara un studiu integral dedicat.

Youth Monitor, o initiativa demarata in 2011 in parteneriat de Brennan Research & Consultants si Quantix Marketing Consulting, este prima platforma de marketing ce actioneaza ca un conector intre brandurile si companiile nationale, internationale si segmentul tinerilor din România.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button