GadgetTrends

Maturi și mai înțelepți? Cum se comportă în mediul online persoanele de peste 55 de ani

Cea mai recentă cercetare realizată de Kaspersky Lab și B2B International ridică semne de întrebare în legătură cu siguranța persoanelor cu vârste de peste 55 de ani în mediul online. Rezultatele studiului, reunite în raportul “Maturi și mai înțelepți? O privire asupra amenințărilor cu care se confruntă persoanele de peste 55 de ani în mediul online” demonstrează că această categorie de vârstă poate acționa imprudent în mediul online și cade adesea pradă fraudelor.

Rezultatele sunt îngrijorătoare pentru că cercetarea, care a vizat 12.546 de utilizatori de internet din toată lumea, sugerează că generația în vârstă este o țintă atractivă pentru infractorii cibernetici.  Când sunt online, mulți dintre cei de peste 55 de ani fac cumpărături, intră în contul de online banking și iau legătura cu cei dragi, fără să se protejeze de acțiunea infractorilor cibernetici.

În ciuda faptului că această categorie de vârstă tinde să-și instaleze un program de securitate pe computere, este mai puțin probabil să-și protejeze și dispozitivele mobile sau să-și schimbe comportamentul în mediul online, pentru a fi în siguranță. De exemplu, seniorii folosesc setări stricte de confidențialitate în social media și în browserele lor mai puțin decât alte categorii de vârstă (30% versus 38%). De asemenea, este mai puțin probabil  ca aceștia să folosească funcțiile de securitate pe care le au dispozitivele lor (cum ar fi localizarea dispozitivului) sau VPN (28% și 10%, comparativ cu 42% și 16%, dintre utilizatorii de toate vârstele).

Generația în vârstă folosește Internetul pentru multe aspecte ale vieții lor – ceea ce îi face mai vulnerabili în fața infractorilor cibernetici, dacă vor continua să intre online fără a-și lua măsuri de precauție. Seniorii folosesc Internetul pentru comunicarea cu cei dragi – 94% dintre persoanele de peste 55 de ani trimit e-mail-uri cu regularitate.

 De asemenea, folosesc mediul online pentru a rezolva diverse probleme cotidiene. Acest grup tinde într-o mai mare măsură să facă tranzacții financiare pe internet: 90% dintre ei fac cumpărături și tranzacții bancare online (comparativ cu o medie de 84% dintre utilizatorii din toate categoriile de vârstă).

Cu toate acestea, doar jumătate dintre persoanele de peste 55 de ani (49%) sunt îngrijorate de riscurile existente atunci când cumpără produse online, iar vasta majoritate (86%) nu crede că ar putea fi o țintă pentru infractorii cibernetici. Patru din zece persoane (40%) s-au pus în pericol, făcând publice informații financiare (comparativ cu 15% dintre toate categoriile de vârstă).

Lipsa lor de experiență în mediul online face persoanele cu vârste de peste 55 de ani mai vulnerabile. Prin urmare, această generație este deseori victima infractorilor cibernetici. Potrivit unui raport, 20% dintre utilizatorii de Internet, în ansamblu, au rude mai în vârstă care s-au confruntat cu un program malware, iar 14% au astfel de rude care au căzut victime unor false tombole online.

În plus, 13% au rude mai în vârstă care au făcut publice prea multe informații personale în mediul online, iar rudele a 12% au căzut pradă unei escrocherii online, au văzut conținut nepotrivit sau explicit, sau au comunicat cu străini periculoși în mediul online.

“Pe de o parte, este minunat să vezi că atât de multe persoane cu vârste de peste 55 de ani folosesc Internetul pentru a face cumpărături, tranzacții bancare și pentru comunicarea cu cei dragi. Raportul arată clar că această generație este din ce în ce mai conectată la mediul online și se bucură de toate avantajele aferente. Pe de altă parte, însă, e clar că reprezentanții ei nu fac eforturi suficiente pentru a se proteja cum trebuie. Mai îngrijorător, nici nu consideră că ar putea fi vizați de infractorii cibernetici și se pun, astfel, în pericol de fiecare dată când sunt online”, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button