TravelTrends

Jurnal De Calatorie: Mauritius, insula care mi-a depasit toate asteptarile – Guest post

Planuind vacanta exotica din 2019, prima destinatie pe lista noastra era Cuba, dar ne speriau putin preturile mari ale biletelor de avion. Asa ca, ad hoc, la o intalnire intre prieteni, am ales o destinatie la care nu ne gandisem vreodata si despre care stiam aproape nimic: Mauritius. Cum a fost? Pentru noi, de vis!

Mauritius este, poate, cea mai putin cunoscuta dintre insulele africane, cumva vazuta ca o Cenusareasa in comparatie cu Maldives sau Seychelles; este o adevarata bijuterie ce trebuie pretuita. Gasim insula in Oceanul Indian, aproape de Madagascar.

Multi dintre cei care ne intrebau unde mergem confundau Mauritania cu Mauritius, nu reuseau sa localizeze pe glob aceasta mica, dar minunata, insula, extrem de dezvoltata pentru zona in care se afla (o sa va surprinda infrastructura tarii).

Maldive suna sonor in mintea tuturor, dar atunci cand planuiti o vacanta tropicala, recomand cu toate simturile ca Mauritius sa nu fie trecuta cu vederea: plaje intinse cu nisip fin, soare, ocean calm, apa turquoise (nu este nevoie de niciun filtru pentru fotografii wow), zeci de zone care pot fi explorate, instagramabile, mancare fantastica si oameni veseli. O insula perfecta daca esti in luna de miere, in vacanta cu familia si copii mici, apa este perfecta, intrare lina, valuri mici, dar si daca esti in vacanta cu gasca.

Daca sunteti in cautarea galagiei si nebuniei din PhiPhi sau Cancun, Mauritius nu o sa va satisfaca dorinta de party all night long. Dupa ora 17.00, toate magazinele se inchid, ramanand deschise restaurantele, iar cluburile sunt razlete – in Grand Baie noi am mers la Banana Beach Club, cam singurul din zona.

Daca vrei sa-ti petreci seara in resort, acolo programul este pana la ora 01.00 si este unul pasnic, romantic, cu muzica live, presarat cu dansuri energice, pe ritmuri africane.

Experienta Mauritius este una pe care doresc sa o retraiesc, cu toate ca imi aleg vacantele gandind ca nu este timp sa vizitez de doua ori acelasi loc, pentru ca lumea este infinita pentru timpul limitat pe care il avem. Dar, aceasta insula mi-a depasit orice asteptari (plecand cumva cu cateva temeri in suflet si preconceptii si fiind pentru prima data intr-o tara africana).

Ce-mi lipseste cel mai mult cand ma gandesc la Mauritius?

Imi lipsesc tarabele cu fructe si legume delicioase, colorate, suculente… as fi vrut sa plec acasa cu toate. Avocado…era bun, perfect copt, zemos si proaspat… cel mai bun pe care l-am mancat vreodata! Mainile mari ale mauritienilor gaseau imediat cel mai copt avocado sau cele mai bune minibanane de savurat in ziua respectiva si te invatau pe care sa le alegi pentru a le manca in cateva zile.

Papaya, dragon fruit, ananas, pepene rosu sau galben, fructul pasiunii plus multe alte fructe ale caror nume nu l-am retinut… toate zambitoare, in cosuri asteptand sa-ti bucure papilele gustative!!! Sa mananci toate aceste fructe oricand si sa simti adevaratul lor gust este ireal…!! O carte, un pahar de rom, fructe delicioase si valurile oceanului Indian… toate compun o muzica aparte pentru orice suflet!

Mancarea… suntem iubitori de peste si fructe de mare, asa ca am savurat tot ce inseamna seafood: ton, scoici, calamari, creveti  (3 king prowns erau suficient de mari cat sa te saturi); Merlin este pestele specific zonei si seamana bine la gust cu pestele spada si este yummy. Tot aici am incercat pentru prima data arici de mare, cruzi, desfacuti pe loc si spalati cu apa de ocean, la fel si oysters. Aricii au consistenta si gustul unui fois gras, destul de inestetici, dar merita gustati.

Mancarea lor este condimentata, dar nu la fel ca in Thailanda sau in Bali. Fiind mare parte dintre ei indieni, mananca mult curry si aproape totul cu o pasta de chili, superiute, asa cum folosim noi mujdeiul de usturoi (recomand doar daca esti mega curajos). Pentru o insula exotica am descoperit paste bune, pizza foarte buna si shaorma pe plaja, cu gust de Dristor  ? iar  daca va e pofta de vita… recomand sa o incercati doar la un hotel de minim 4*, pentru a fi gatita corespunzator (nu prea fac diferenta intra medium si well done).

Locul unde am fost cazati ne-a permis sa gatim la gratarul de pe terasa; asa ca am incercat ton, vita, dar si un peste delicios cu piele portocalie si carne alba minunata, al carui nume l-am uitat!!! Un peste de vis, cumparat din piata de peste din Grand Baie, peste capturat din ocean in ziua respectiva. Asa ca daca aveti posibilitatea, nu ratati aceasta piata de peste (intrebati orice taximetrist si va conduce cu drag).

Oamenii  calzi si primitori, linistiti,  mereu cu zambetul pe buze si care nu au stat o secunda  pe ganduri atunci cand le-am cerut de exemplu.. telefonul personal sa sunam la hotel sau la taxi.

Bautura… am baut si ne-a placut! Noi, fetele am incercat tot ce era local si nu numai: rom, prosecco, cocktailuri  si specialitatea locului – Ti Punch – cocktail local cu rom alb, lime si sirop de zahar- o explozie delicioasa!!!

Mauritius este cunoscuta pentru plantatiile de trestie de zahar (peste tot vezi astfel de plantatii asa cum vedem in Romania porumbul sau rapita), iar localnicii fac homemade rum simplu sau cu fructe puse la macerat si este cu adevarat divin!! Un cocktail era max. 250 mur – aprox. 30 lei.

Baietii au testat toate variantele de bere Phoenix (una dintre marcile locale),  dar au votat cea mai buna bere locala Blue Merlin, iar spre final au trecut la berile europene ?. O bere la 0.33 ml in supermarket este 39 mur – 4,75 lei.

Apropo de bautura, recomand cu toata inima o zi la Chamarel, fabrica de rom. Este o experienta unica si asta nu doar pentru ca poti vedea procesul de realizare al romului, nici macar pentru degustarea care te capiaza, efectiv, ci pentru ca zona in sine este un paradis in varful celei mai inalte zone din insula: totul verde, plin de flori si viata, arome si culori care te zapacesc!! Un loc mega instagramabil ?… iar restaurantul este un plus!

Mancarea delicioasa si mega aspectuoasa. Au si un mic magazin de unde poti achizitiona rom sau diverse alte suveniruri (romul de Chamarel este cel mai scump de pe insula, dar la fabrica este putin mai ieftin decat in supermarket). O sticla de rom este 730 mur, apx. 90 lei. Au rom alb classic, gold, dublu distilat sau lichior de vanilie, mandarine sau cafea (un lichior tare de 35 grade fata de cele 42 ale romului / adica un rom cu mai mult zahar ?. Pentru cunoscatori si colectionari exista si variantele Chamarel Premium ).

In acest pachet a intrat si vizita la Chamarel 7 Colors Earth + Cascada Alexandra Falls si am gustat cel mai dulce dulce fresh – cel din trestie de zahar!

Si nu in ultimul rand plajele, apa oceanului lina si perfect transparenta – Mauritius are zeci de mici insulite pe care nu trebuie sa le ratezi. Din cele 10 zile, 5 au fost destinate activitatilor si restul dedicate lenevitului la plaja (5 activitati, din care doua cu pranz si bautura all inclusive si au costat pentru doi adulti 370 euro).

Plimbarea catre Ile au Cerfs cu catamaranul a fost o distractie in sine, cu party pe barca, muzica si roooom, mult rom.

Daca reusiti sa va treziti la 5 dimineata, va recomand si inotul alaturi de delfini – nu va imaginati ca o sa inotati cu ei, ci la cativa metri buni de acestia, pentru ca sunt extrem de rapizi si oricat de bine ati inota, nu o sa aveti nicio sansa sa-i atingeti. Dar experienta merita – dupa acest efort, ai la dispozitie o zi intreaga de tolanit la soare / sau umbra – noi am fost in zona peninsulei Le Morne, pe Ile aux Benitiers – sau Coconut Island. Aici am mancat cele mai deliciose banane pe gratar presarate cu zahar brun si am baut din nou rom, apoi am cantat si dansat alaturi de localnici.

O alta activitate interesanta, mai ales daca sunteti cu micutii, este parcul natural Casela, o zona cu zeci de activitati, animale si safari – acel safari ca in Africa – iar aici ne-a prins cea mai tropicala ploaie, in masinuta de safari, asa ca a fost cu adevarat o experienta.

Mai aveam atat de multe de facut si imi pare rau ca n-am urcat pe Le Morne Brabant – de acolo ai cea mai spectaculoasa si unica vedere asupra insulei  si a lagunelor, priveliste care iti taie rasulflarea– tot acolo este si Crucea ridicata in memoria celor care si-au creat asezari in munte, fugind din calea cotropitorilor britanici.  Legenda spune ca sute de familii s-au aruncat de pe munte, preferand moartea decat sa fie capturati de britanici si transformati in sclavi.

Dar, ramane pentru data viitoare!

Un aspect extrem de important: Mauritius este o tara africana pasnica (am mers seara pe strazile statiunilor fara teama), unde se vorbeste fluent engleza si franceza (fiind pe rand colonie britanica si franceza).

Este o insula luxurianta si  mega luxoasa, cu sute de  hoteluri si resorturi fascinante  si de o opulenta discreta (daca mi se permite aceasta alaturare). Nu va speriati! Se gasesc aici si lanturi hoteliere mai accesibile sau aparthoteluri chiar si cazari in case particulare.

Noi am fost 8 adulti si un bebelus de 1an8luni si am preferat de data aceasta sa ne cazam pe malul marii, la un penthouse spatios si confortabil, cu 4 camere si living enorm, cu o priveliste minunata asupra oceanului, terasa gigant… totul absolut minunat, singurul dezavantaj fiind poate lipsa micului dejun – dar ne-am descurcat fantastic pregatind singuri micul dejun si, mai mult oricand, fiind cu totii under the same roof, ne-am mobilizat si ne-am organizat perfect, mai ales atunci cand trebuia sa plecam in alta zona a plajei si aveam o ora fixa.

Am uitat sa va povestesc despre Nessie – excursia cu semi submarinul – tinand cont ca acum cativa ani coasta insulei a fost lovita de un ciclon, fauna marina a fost puternic afectata, iar acest semi submarin nu trece de bariera de corali, astfel vederea sub apa este limitata.

Nu este recomandat celor claustrofobi. Este o experienta interesanta; a fost totusi un compromis bun, tinand cont ca submarinul era in renovare, iar pretul pt Nessie era de 2 ori mai mic.

Alte detalii:

Zbor  dus : Air France – Bucuresti – escala Paris / Paris – Mauritius –  (zbor de 11.3 h)  cu Air Mauritius

Zbor intors:  Air Mauritius – escala Amsterdam ( zbor de 12 h) – Amsterdam  – Buc – KLM

Cazare Penthouse 4 camere Troux aux Biches – https://www.innlov.com/bon-azur-beachfront-suites—penthouses.html

Restaurant langa cazare – https://la-charette-dor.business.site/

Plaja la Hotel Veranda + cina https://www.veranda-resorts.com/en/mauritius-hotel-veranda-pointe-aux-biches

Perioada 11-24 martie – vara in Mauritius, sezon ploios –  a plouat o singura zi, aproape toata ziua, dar ne-am mutat in zone fara ploaie – aici am vazut cele mai multe curcubee in acelasi timp, alternari de nori si soare si ploaie torentiala; dar, din 10 zile, doar intr-o singura zi a plouat mult, fara sa ne deranjeze, insa, programul.