BusinessMarketing & Advertising

Cine a câștigat competiția „A FI vecin bun”?

Redescoperirea ideii de comunitate, prin care Bucureștiul poate deveni un loc unde oamenilor le pasă unora de alții și tuturor de oraș, este deviza celor două proiecte câștigătoare ale fondului pentru comunitate „A FI vecin bun”, lansat de AFI Europe România împreună cu Fundația Comunitară București. „AFInități pentru o comunitate unită”, proiectul propus de Fundația Parada și „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii”, propus de grupul de inițiativă 4 KIDS, sunt cele două proiecte câștigătoare, ce vor primi împreună finanțări totale de peste 70.000 de lei pentru punerea în practică a ideilor.

Fondul comunitar „A FI vecin bun” a fost lansat în luna noiembrie 2017 și s-a adresat ONG-urilor și grupurilor de inițiativă cu scopul de a colecta implementarea unor idei de proiecte care să contribuie la revitalizarea urbană și la revigorarea spiritului comunitar. Pentru a fi finanțat, un proiect trebuia să aibă loc în zonele din apropierea celui mai nou parc de afaceri pe care AFI Europe România îl construiește în București, AFI Tech Park, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu nr. 29.

„Procesul din primul an a fost gândit ca un program pilot, pentru a vedea dacă există inițiative incipiente care pot conduce la dezvoltarea spiritului comunitar din zonă, dar și pentru a testa și stimula interesul diverselor asociații și grupuri pentru intervenții în zonă, care să aducă valoare adăugată și să aibă șanse de durabilitate”, spune Tal Roma, Business Development Manager AFI Europe România.

„Experiența acestui proiect ne-a demonstrat că există multă inițiativă și dorință din partea locuitorilor de a face ceva în oraș. Drept dovadă, toate cele trei grupuri de inițiativă care s-au înscris în program au trecut mai departe în etapa finală, unul dintre ele numărându-se printre câștigători. Bucureștenii își doresc să facă lucruri și să producă schimbări în bine în oraș și ne bucurăm că prin «A FI vecin bun» îi ajutăm să facă din ideile lor o realitate de care să ne bucurăm cu toții,” declară Iulia Borșan, Corporate Marketing Manager AFI Europe România.

Prin proiectul „AFInități pentru o comunitate unită”, Fundația Parada își propune să reunească locuitorii din zona Parcului Carol și din vecinătate în jurul unor activități menite să stimuleze dezvoltarea de relații armonioase între indivizi din clase sociale diferite, prin crearea de punți de comunicare sub forma artei spectacolului. Prin intermediul Circului Parada, un circ social ai cărui artiști sunt exclusiv copii ai străzii sau tineri proveniți din stradă, spațiul public va fi animat prin spectacole de circ și ateliere de jonglerii. Totodată, pentru a spori șansele de integrare ale acestora, dar și pentru a crea empatie și înțelegere din partea comunității locale, vor fi organizate discuții ale artiștilor cu publicul spectator pe teme legate de percepția populației asupra vieții în stradă, idei preconcepute și egalitatea de șanse.

Proiectul „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii” a fost înscris de grupul de inițiativă 4 KIDS, format din trei vecini de bloc, animați de dorința de a face bine comunității în care locuiesc. Ideea câștigătoare vizează organizarea Zilei Vecinilor, o zi de sărbătoare a comunității din zona Parcului Filaret și vecinătate, în ultima zi de sâmbătă a lunii mai. Pentru a stimula și a susține viața socială a comunității, proiectul își mai propune întâlniri lunare ale vecinilor, cu precădere părinți și copii, în jurul Măsuțelor Cunoașterii, ce includ 4 mese educative cu teme diverse, amplasate lângă spațiile de joacă. Măsuțele se adresează copiilor  cu vârste cuprinse între 4 și 9 ani și au scopul de a le stimula învățarea și cunoștințele prin joacă.

„Știm că funcționează modul în care lucrăm când vedem cum crește o rețea de oameni în oraș, care se cunosc, se ajută și cărora le pasă. Ne bucurăm să lucrăm cu un grup de inițiativă nou-nouț și cu o fundație cu istoric, în acest fond, căci ambele își propun să aducă oamenii laolaltă pentru a se cunoaște mai bine și pentru a se sprijini. Mulțumim AFI Europe România pentru ocazia de a cunoaște aceste proiecte din oraș”, Alina Kasprovschi, Director Executiv, Fundația Comunitară București.

Procesul de înscriere și selecție în cadrul fondului s-a realizat în mai multe etape: depunerea ideilor de proiecte online (8 noiembrie – 10 decembrie 2017), urmată de selecția ideilor, depunerea proiectelor complete și interviuri cu membrii juriului (17 ianuarie – 9 martie 2018). Câștigătorii vor avea la dispoziție o perioadă de nouă luni, până in noiembrie 2018, pentru implementarea proiectelor.

Selectarea proiectelor câștigătoare a fost realizată cu ajutorul unui juriu independent, format din persoane cu experiență în domenii legate de urbanism, planificare și regenerare urbană, comunitate, implicare socială și civică: Oana Preda, director executiv Centrul de Resurse pentru Participare Publică, CeRe, Ana-Maria Elian (Țoni), urbanist, specializată în planificare și regenerare urbană, MKBT:Make Better, Andrei Mihail, doctor în antropologie, cadru didactic asociat al Facultății de Științe Politice, SNSPA, Cătălin Iorgulescu, Membru al Asociației Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România, Tal Roma, Business Development Manager AFI Europe România, Iulia Borșan, Corporate Marketing Manager AFI Europe România.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button