BMW Seria 3 îşi extinde totalul de victorii cu o dublă impresionantă la Donington BMW Seria 3 îşi extinde totalul de victorii cu o dublă impresionantă la Donington
BMW Seria 3 şi-a completat seria de succese din ediţia 2019 a British Touring Car Championship cu o performanţă spectaculoasă pe pista de la... BMW Seria 3 îşi extinde totalul de victorii cu o dublă impresionantă la Donington

BMW Seria 3 şi-a completat seria de succese din ediţia 2019 a British Touring Car Championship cu o performanţă spectaculoasă pe pista de la Donington Park, în urma căreia Colin Turkington a obţinut două victorii de cursă cu noua maşină.

BMW Seria 3 şi-a completat seria de succese din ediţia 2019 a British Touring Car Championship cu o performanţă spectaculoasă pe pista de la Donington Park, în urma căreia Colin Turkington a obţinut două victorii de cursă cu noua maşină.

Construit de partenerul tradiţional al BMW UK, West Surrey Racing, pe parcursul iernii, noul 330i M Sport a evoluat pentru prima dată pe pistă abia spre finalul lunii martie, dar s-a bucurat de un debut victorios pe circuit când fostul campion Andrew Jordan a obţinut victoria la Brands Hatch, la începutul acestei luni.

Aşa cum a fost cazul şi la Brands Hatch, maşina a fost rapidă din start în primul antrenament liber de la Donington, unde Jordan, pilot al BMW Pirtek Racing, a fost primul în condiţii de averse şi circuit ud, în timp ce campionul în exerciţiu, Turkington, a reuşit timp de Top 6 la comenzile uneia dintre maşinile înscrise de Team BMW.

Toate cele trei maşini au evoluat bine în cea de-a doua sesiune de antrenamente, derulată pe un asfalt în uscare, după care Turkington a obţinut pole position în calificări, prima reuşită de acest fel pentru noul Seria 3. Coechipierul Tom Oliphant a fost al nouălea pe o grilă de 30 de maşini, iar Jordan doar al 16-lea, având ghinion cu momentul steagurilor roşii care au afectat sesiunea.

Din pole position, Turkington a reuşit o evoluţie impresionantă la aprinderea luminilor verzi, care avea să se transforme în prima victorie a sezonului pentru el. El s-a menţinut în frunte şi după numeroasele neutralizări cu Safety Car care au compactat plutonul într-o primă manşă plină de evenimente.

În ciuda faptului că avea balast maxim pe maşină, povestea s-a repetat şi în cursa a doua, iar Turkington a putut să conducă de-a lungul întregii manşe şi să-şi dubleze într-o singură după-amiază totalul de victorii din stagiunea precedentă. Încă o dată, el a trecut cu bine peste numeroasele neutralizări şi a oferit a treia victorie pentru 330i M Sport.

Clasat al zecelea pe grila cursei a treia, ca urmare a răsturnării clasamentului, Colin a completat week-endul cu o clasare pe locul al nouălea, reuşită cu pneurile Dunlop de compoziţie mai dură, rezultat care îl aduce la doar cinci puncte de liderul campionatului.

Coechipierul de la Team BMW, Oliphant, s-a bucurat de un start bun al zilei de cursă, care l-a adus în Top 6 în turul de deschidere al primei manşe, după care a ajuns pe locul al patrulea ca urmare a primei intervenţii a Safety Car. Când Honda lui Sam Tordoff s-a răsucit pe pistă, Oliphant a trecut pe poziţia a treia şi a păstrat-o până la final, reuşind primul său podium în campionat.

Un alt podium părea posibil pentru Oliphant în cursa a doua, fiind pregătit să-l atace pe Ash Sutton pentru locul al doilea, dar a ieşit larg într-un viraj şi a coborât pe poziţia a cincea. Contactul din Redgate a făcut ca Oliphant să se răsucească pe circuit şi să coboare mult în clasament, până pe locul al 17-lea şi în afara punctelor – chiar dacă în ultima manşă a week-endului a recuperat bine şi a terminat al 13-lea.

Ziua de cursă s-a dovedit una de uitat cât mai rapid pentru câştigătorul de la Brands Hatch, după ce Jordan a fost prins într-un incident cu mai multe maşini la Old Hairpin, în chiar primul tur al manşei inaugurale.

După ce a câştigat mai multe locuri la start, modelul BMW al lui Jordan a fost trimis în tête-à-queue la trecerea prin virajul de dreapta de mare viteză, după care a fost lovit de două dintre maşinile din spate, suferind daune majore care l-au eliminat pe campionul din 2013 pentru tot restul zilei.

Dovedind rezistenţa modelului BMW, în ciuda caracterului considerabil al impactului direct asupra uşii pilotului, Jordan a putut ieşi singur din maşină, după care a fost dus la spital pentru verificări de precauţie, dar multiplul câştigător de curse va reveni în competiţie odată cu etapa de la Thruxton, la 18-19 mai.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: