Uncategorized

Analiză: Cum a arătat e-commerce-ul românesc în prima jumătate a anului 2015

În prima jumătate a anului 2015, cea mai mare achiziție online realizată de români prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dublă față de perioada ianuarie – iunie 2014 (aproximativ 17.000 lei). În ceea ce privește valoarea medie a coșului de cumpărături online, aceasta s-a menținut constantă comparativ cu prima jumătate a anului trecut, situându-se la suma de 160 de lei, arată analiza 2Parale.

Românii cumpără online mai mult în prima parte a zilei: intervalul orar preferat pentru cumpărăturile online prin intermediul 2Parale este 7 AM – 12 PM, urmat îndeaproape de 1 PM – 6 PM. În prima jumătate a anului 2015, vârful de cumpărături online a fost atins la ora 7 PM.

În ceea ce privește zilele cele mai favorabile cumpărăturilor online în perioada ianuarie – iunie 2015, cele mai multe cumpărături au fost realizate în zilele de joi, urmate de miercuri și marți. Data la care a fost atins recordul absolut al cumpărăturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015.

Top industrii profitabile în e-commerce-ul românesc: fashion, cărți și materiale didactice, IT&C

Românii au cheltuit cei mai mulți bani în prima jumătate a anului pentru produse din categoriile fashion, cărți și materiale didactice și IT&C, urmate de home&deco și cosmetice. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2014, produsele din categoria IT&C au înregistrat o creștere la nivelul bugetului alocat cumpărăturilor online.

În prima jumătate a anului 2015, pentru cumpărăturile online, românii au scos, în medie, din buzunar de la aproximativ 1.000 lei, pentru un pachet turistic, până la 630 lei, pentru un produs de IT&C, respectiv 220 lei pentru categoria de home&deco și 215 lei pentru articole pentru copii.

În ceea ce privește numărul de cumpărături online generate prin intermediul 2Parale, industriile care au performat cel mai bine au fost, în ordine, cărți și materiale didactice, fashion și asigurări. Categoria de cosmetice a înregistrat o scădere a numărului de vânzări online comparativ cu anul 2014, în timp ce produsele de IT&C și asigurările au devenit din ce în ce mai căutate.

Orele la care s-au înregistrat cele mai multe vânzări online pentru cele mai importante industrii au fost: 7 PM – fashion, 12 PM – cărți și materiale didactice, respectiv 9 AM – IT&C și asigurări.

Trenduri în prima jumătate a lui 2015: a crescut interesul pentru rochii și smartphone-uri

În ceea ce privește volumul de căutări înregistrate în prima jumătate a anului 2015, conform Google Trends, a crescut interesul pentru rochii – cu un vârf de căutări atins în luna mai. De asemenea, smartphone-urile au înregistrat și ele o creștere la nivel de căutări online. Un alt produs intens căutat în prima jumătate a anului 2015 versus prima jumătate a anului trecut a fost reprezentat de sandale.

Față de 2014, românii au căutat online din ce în ce mai multe produse în funcție de branduri sau au realizat căutări online cât mai nișate.

2Performant Network S.A., companie de performance marketing din România, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 3,680,000 lei în prima jumătate a anului 2015, în creștere cu 25% față de perioada similară a anului trecut. În cadrul companiei își desfășoară activitatea 2Parale, prima și cea mai mare rețea de afiliere din România.

În prima jumătate a anului 2015, platforma 2Parale numără peste 450 de clienți, cu 100 mai mulți față de perioada ianuarie – iunie 2014. De asemenea, în al doilea trimestru al acestui an, compania a anunțat extinderea în Europa Centrală și de Est, prin lansarea platformei 2Performant în Bulgaria.

În prezent, 2Parale are o comunitate de 40.662 de afiliați și un portofoliu de peste 450 de clienți. Printre clienții 2Parale se numără companii și branduri ca Avon, Carrefour, Vodafone, Elefant.ro, evoMAG,   Nemira, Regina Maria, Provident, Vola, Viva Credit, Libris, Noriel etc.

Infografic e-commerce_2Parale

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button