Roma, 5 locuri pe care să nu le ratezi Roma, 5 locuri pe care să nu le ratezi
Roma este orașul în care m-am întors de mai mult de 10 ori. Pentru vibe, pentru arhitectură, pentru mâncare, pentru locurile frumoase pe care... Roma, 5 locuri pe care să nu le ratezi

Roma este orașul în care m-am întors de mai mult de 10 ori. Pentru vibe, pentru arhitectură, pentru mâncare, pentru locurile frumoase pe care ți le oferă, în general, această metropolă. Și, cum am un miros aparte când vine vorba de travel și descoperit locuri noi, de data aceasta am încercat să includ în periplul roman și câteva spot-uri în care e musai să ajungeți și voi.

Chiar dacă am avut la dispoziție doar două zile (sâmbătă-duminică), am reușit să străbat la pas, alături de Mihaela, o mare parte din oraș. Am aterizat sâmbătă dimineața și după ce am lăsat bagajele la hotel, ne-am decis să vizităm pentru prima dată Castelul Sant’Angelo.

Am vrut să mirosim istoria în camerele unui edificiu a cărui construire a început în ultima perioadă de domnie a împăratului roman Hadrian sub conducerea arhitectului Demetrianus, și a fost terminat în anul 139 în timpul lui Antoninus Pius.

Conceput inițial ca mausoleu pentru împăratul Hadrian (76–138) și urmașii lui, ulterior, Castelul Sant’Angelo a fost modificat în castel de papi. Mausoleul are formă circulară cu o înălțime de 20 m și cu un diametru de 64 m. El este construit din peperin, o rocă vulcanică (tuf bazaltic) și opus caementitium (beton roman) acoperit cu travertin (un calcar din Tivoli) și un soclu dreptunghiular cu laturile de 84 – 89 m și înalt de 10–15 m acoperit cu marmură.

Partea superioară a construcției avea probabil o grădină cu pini, iar în centru era probabil un templu mic rotund. Pe vârf era quadriga (carul de luptă tras de patru cai) pe care era Hadrian reprezentat ca Zeul Soarelui. Traseul prin tot castelul nu durează mai mult de 2 ore cu o oprire în vârf unde puteți să faceți o sumedenie de poze, în timp ce sorbiți o cafea sau degustați ceva dulce.

Noi am ales, de data aceasta, să mergem să mâncăm în cartierul Trastevere, care înseamnă peste Tibru. Este un cartier boem de pe malul stâng al Romei, poate unul din cele mai pitorești locuri pe care le vei vizita în Roma. O să vedeți că locul are un farmec aparte și o ambianță tipic italienească.

La fiecare colț de stradă mirosurile bucătăriei tradiționale italienești o să vă răscolească simțurile. Pizza de nota 10 și paste cu fructe de mare de te lingi pe degete. Plus, bere. Bere italienească. Cu greu ne-am ridicat de la masă și am decis să luăm la pas Roma pentru a bifa și obișnuitele obiective turistice.

Am ajuns relativ ușor la Colosseum, iar de acolo drumul spre Vatican trece ușor, ușor pe lângă Forul lui Traian, Piazza Venetia, cu mici abateri de pe Via del Corso către Fontana di Trevi și Pantheon. Urmează Piazza Navona și (după ce te răcorești cu o bere la una din terasele de aici sau după ce bei un espresso la el acasă pentru că mirosul de cafea te izbește direct în nas), pe străduțe, către Piazza San Pietro și Vatican.

Dacă alegi să intri (recomand rezervare în prealabil) îți poți petrece întreaga după amiază în Muzeul și Grădinile Vaticanului. Dacă nu, străzile din apropiere sunt adevărate opere de artă, iar înghețata este la ea acasă. Sute de poze și uite așa se poate încheia o zi minunată la Roma.

A doua zi, după un mic dejun la hotel, am decis să pierdem ore bune la Villa Borghese, cel mai mare parc public din Roma care incude, printre altele, un lac, temple, fântâni, statui, parc zoo, restaurante și multeeeee muzee.

Situat la nord de Piazza di Spagna, Parcul Villa Borghese are intrarea principala dinspre Piazza del Popolo și Porta Pinciana ce se află la capătul străzii Via Veneto. Interesant este că zona care găzduiește, azi, parcul a fost la început, prin secolul al 16-lea, o podgorie în adevăratul sens al cuvântului.

Brăzdat de alei late, parcul se întinde pe o suprafață de 80 de hectare. Mirosul proaspăt de iarbă, natura verde crud fac din acest parc o oază de relaxare pentru localnici, dar și pentru turiști. Iar pentru că este supranumit Parcul Muzeelor, Villa Borghese chiar găzduiește muzee importante.

Cel mai cunoscut dintre ele este Muzeul și Galeria Borghese, găzduit chiar de Villa Borghese, clădirea după care a fost botezat și parcul. Merită să petreceți 45 minute și să vedeți o colecție impresionantă de sculpturi cu opere ale lui Canova și Bernini, dar și o colecție de picturi ale unor maeștri ca Titian, Rubens și Raphael.

În apropiere, la doar 15 minute de mers pe jos de Villa Borghese găsiți ceva nemaipomenit. Este vorba de Coppede, un cartier secret și mic al Romei, o lume ascunsă de o frumusețe ciudată. De ce zic asta?

Pentru că în acest cartier s-au construit 18 palate şi 27 vile, iar autorul lor este Gino Coppede, un arhitect născut la Florența, dar care a realizat aici ceva nemaipomenit. Multe nu sunt de spus, doar că veți folosi la maximum aparatul foto pe acest traseu.

De mare ajutor pentru a „mirosi” cele mai bune locuri din Italia mi-a fost și Nosette Classic, un produs care oferă 100% ajutor natural, delicat și eficient, pentru a menține funcția nazală și îngrijirea zilnică a mucoasei nazale.

Dintre toate produsele cu apă de mare, Nosette are cea mai pură apă, fiind apă extrasă din Marea Adriatică, una dintre cele mai curate și bogate mări din lume în oligoelemente.

Și nu uitați, că igiena nazală este o parte importantă într-o călătorie. Este la fel de importantă precum igiena dentară sau cea a urechilor. Pentru că nasul este prima barieră împotriva infecțiilor și a poluării și, dacă este îngrijit așa cum trebuie, va ține departe de noi răceala și gripa și ne va oferi confortul unui nas hidratat pentru a ne putea bucura de locurile preferate.

Vacanțe plăcute în continuare!

No comments so far.

Be first to leave comment below.