Ce rămâne din pauza publicitară de la Super Bowl 2019? Ce rămâne din pauza publicitară de la Super Bowl 2019?
Ați văzut spotul ăla deștept de la Super Bowl, ăla despre care vorbește toată lumea? Nici eu. În 2019 brandurile au uitat că există... Ce rămâne din pauza publicitară de la Super Bowl 2019?

Ați văzut spotul ăla deștept de la Super Bowl, ăla despre care vorbește toată lumea? Nici eu. În 2019 brandurile au uitat că există entertainment și fără controversă și, de teama de a nu jigni pe cineva, și-au ținut ad-urile cuminți, cu scenarii sigure și bătătorite, susține Roxana Sava (foto), Copywriter pastel.

Așa că pauza de publicitate de la Super Bowl, care în alți ani era Crăciunul publicitarilor, s-a transformat într-un festival de mini-filme călduțe, cu povești previzibile, cu umor așa și-așa spre deloc, dar cu multe, foarte multe vedete.

Brandurile au încercat să împrumute din carisma și celebritatea unor actori, regizori, muzicieni sau sportivi, dar n-au reușit să ne încânte și cu narațiuni memorabile – sau cu ceea ce numim, în publicitate, ”big ideas”.

Ne-am aproape distrat cu turnuri absurde ale unor povești de groază (spotul la Olay), cu video-uri de arhivă (Andy Warhol pentru Burger King), cu dialoguri purtate cu pasiune, dar fără tensiune (Pepsi), am ridicat din umeri la discursul militanto-agresiv al Serenei Williams (în ad-ul pentru Bumble) și ne-am înfiorat un pic la spotul Washington Post care ne-a amintit de jurnaliștii dispăruți în misiuni profesionale – dar ne-a trecut, poate mai repede decât ar fi trebuit.

Nici atitudinea părintească a lui Harrison Ford în fața unui accesoriu dotat neașteptat cu Alexa nu ne-a ridicat mai mult de-o sprânceană: okay, ne-am prins, alternativa absurdă, superstaruri, toată lumea iubește cățeii, fain, acum ce urmează? Am zâmbit la spotul pentru M&Ms cu Christina Applegate, cel mai captivant pentru audiența din tribune – după cum au măsurat, cu un soft special cei de la Realeyes. Nu e de mirare, doar descrie o situație în care mai toți ne-am regăsit, tratată cu umor și empatie, însă … parcă tot îi lipsește ceva.

De remarcat că trendul video-urilor ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response, video-uri cu zgomote și imagini relaxante, capabile să evoce o experiență tactilă) a ieșit din underground și a inspirat spotul la berea Michelob, cu ajutorul prezenței enigmatice a lui Zoe Kravitz. Drăguț, dar nu suficient.

Ne-a lipsit un ”Tide Ad”, o idee atât de deșteaptă încât s-o luăm drept etalon și s-o tot pomenim cale de vreo zece brainstorminguri de-acum încolo. O replică isteață și memorabilă, replica aceea la care toată gașca râde, un joc de cuvinte ușchit, atât de bine legat de brandul care l-a generat încât devine imposibil de confundat. Un insight veritabil.

O fi 2019 anul în care Super Bowl încetează să fie un reper în publicitate? N-ar fi de mirare. Dar vom putea trage concluzia asta abia după ediția de anul viitor. Până atunci, s-avem răbdare și inspirație!

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.