#Turistin #Bucuresti: Unde te cazezi, unde mananci, ce vizitezi? #Turistin #Bucuresti: Unde te cazezi, unde mananci, ce vizitezi?
Viata e frumoasa si merita traita. Este deviza sub care si noi functionam. Zi de zi. Weekend de weekend. Luna de luna. An dupa... #Turistin #Bucuresti: Unde te cazezi, unde mananci, ce vizitezi?

Viata e frumoasa si merita traita. Este deviza sub care si noi functionam. Zi de zi. Weekend de weekend. Luna de luna. An dupa an. Si, dupa cum ati observant, aproape in fiecare weekend suntem destul de activi. La cate locuri frumoase si interesante are Bucurestiul de oferit, ar fi pacat sa nu le descoperim si sa nu vi le povestim. De data aceasta vrem sa va impartasim cum a fost experienta de #turistin #bucuresti in ultimele doua saptamani, raspunzand la 3 intrebari de baza: unde ne cazam; unde mancam si ce vizitam?

Unde ne cazam?

Pentru orice turist confortul unei cazari este esential. Nu mai spun ca, intotdeauna, detaliile care fac diferenta sunt importante. De data aceasta, noi am mers pe doua experiente complet diferite: cea de apartament in regim hotelier si … cea de design hotel.

Prima cazare. La Orhideea Residence & Spa am rezervat un apatament cu acces la Spa si mic dejun. Aparatament este putin spus. Am gasit aici o locuinta extrem de spatioasa, cu o suprafata de 144 mp, ce cuprinde un living imens (si nu glumesc, e spatiu de plimbat cu bicicleta prin el), doua dormitoare, doua bai, o bucatarie si doua terase direct proportionale cu livingul.

Ne-a bucurat foarte mult acest imens spatiu pus la dispozitie doar pentru noi, dar si faptul ca a fost foarte bineincalzit si izolat. Intr-adevar se simtea un miros  de fum de tigara impregant in pereti, dar view-ul minunat ce se vedea prin ferestrele mari si luminoase, ne-a facut sa trecem destul de repede peste acest aspect mai putin placut.

Situat in cadrul complexului rezidential Orhideea Residece, hotelul este dotat cu un SPA pe cinste, cu acces pentru rezidentii complexului, dar care, sambata este dedicat exclusiv clientilor hotelului.  Astfel, intreaga dupa-amiaza ne-am petrecut-o releaxandu-ne aici. Dupa cateva ture de piscina si o tura de Jacuzzi, hamam-ul cu saunele au facut deliciul rasfatului. Cred ca este unul din cele mai faine hamam-uri prin care am trecut. Abur de il taiai cu cutitul, temperatura optima si un spatiu destul de mare in care sa te simti confortabil.

Centrul Spa este structurat pe trei niveluri de functiuni diferite: primul, ce cuprinde o salina artificiala, un Tepidarium, doua zone de relaxare, un bar de ceaiuri organice si sucuri din fructe proaspete, dar si Sali de terapii si tratamente corporale si faciale; al doilea nivel, Aqua, este ocupat de piscine, baia cu jeturi, aria de sezlonguri incalzite cu lampi cu infrarosii, zona de Gheata si foc ce cuprinde o sauna cu sare, hamam turcesc, sauna finlandeza, cu infrarosii, baile Kneipp, dusul scotia si dusul tropical; cel de-al trei-lea nivel este destinat recuperarii medicale, pentru fizioterapie, kinetoterapie si reeducare postural globala.

Pentru iubitorii de sport, in cadrul hotelului se regaseste si o sala de fitness dotata cu aparate si programe de aerobic: Orhideea Sports. Totusi, accesul nu este inclus in pretul camerei, ci se achizitioneaza separate, in functie de preferinte.

Ca pozitionare, hotelul este situat in zona Regiei, in vecinatatea facultatii de Politehnica. Accesul se face din str. Plevnei, printr-o zona industraiala mai putin prietenoasa. Este situat in apropierea metroului (statia Grozavesti) si a multor statii de autobuz. Fie ca esti cu masina sau pur si simplu turist plimbaret, in zona te poti bucura de o simpla vizita la Gradina Botanica, shopping la mall (AFI sau Plaza Romania) si chiar de pub-urile si cluburile studentesti din Regie.

Micul dejun l-am servit la inaltime, in cadrul restaurantului de la ultimul etaj al cladirii. View-ul nu este cel mai spectaculos, avand in vedere ca este inconjurat de cladiri, dar este, totusi, o experienta sa mananci la inaltime. Mancarea este buna si variata, cu un touch de “home-made” pe partea de prajituri, Cafeaua o puteti savura pe terasa, sub razele soarelui. Te incarca cu energie si multa vitamin D!

Pretul apartamentului ales de noi a fost unul extrem de bun avand in vedere facilitatile expuse mai sus: aproximativ 100 euro/ noapte, la care se adauga un deposit rambursabil de 100 euro la sosire, in caz de avarii sau situatii neprevazute. Daca ne intrebati ce ne-a placut cel mai mult aici, va spunem simplu: spatiul imens al apartamentului, spa-ul si micul dejun cu view.

A doua cazare. Am ales Hotelul Sarroglia. Hotelul ne-a impresionat cu designul minimalist si ne-a facut cu ochiul de fiecare data cand am fost sa mancam la restaurantul Zen Sushi, care se afla la etajul 1  in cadrul acestuia.

Situat in centrul Bucurestiului, intre piata Romana, Universitate si Stefan cel Mare, hotelul beneficiaza de o arhitectura deosebita. Combinatia de design, arta si modern ii da un aer unic, as putea spune.

Aici am optat pentru o Suita Junior, cu un aer modern si simplu. Dar … baia. Baia are un design aparte, au mers pe stilul industrial si au inclus si o cada-jacuzi care poate sa fie ca un propriu spa al camerei. De data aceasta pot spune ca si produsele de baie pe baza de ulei de masline au fost pe placul nostru. Las aici cateva imagini cu camera, pentru a va convinge.

Dar sunt si minusuri. Un aspect mai putin placut al camerei este acela ca este putin cam friguroasa, iar incalzirea se face pe baza de aer conditionat. Iar acest lucru poate sa duca la un spatiu un pic cam galagios si poate sa creeze un aer uscat. Si aici se simtea un miros proaspat de tigara, la intrarea in camera. Cu toate acestea, designul camerei si confortul ne-au facut sa trecem mai usor peste aceste aspecte.

Din punctul meu de vedere, plasarea restaurantului Zen Sushi in cadrul hotelului, reprezinta un atuu pentru acesta. Cel putin noi asa l-am descoperit.  Unde mai pui ca Sarroglia este pozitionat in centrul Bucurestiului si este foarte aproape de Centrul Vechi, de Parcul Gradina Icoanei, dar si de Parcul Circului. Zone pe care le-am vizitat cu drag peste weekend.

Pretul pentru camera aleasa de noi este de aprox 95 euro/ noapte, cu mic dejun inclus. Un mic dejun cam saracacios, intr-un spatiu neatractiv de la subsolul cladirii. Ce ne-a placut aici? Designul camerei si vibe-ul urban. Plus… Zen Sushi.

Unde mancam?

Este intrebarea pe care si-o pune orice #turistin orice destinatie aleasa. Locul in care mananci si mancarea pe care o alegi fac experienta mai placuta. De fiecare data. Garantam. Pleci din acel loc cu o satisfactie, cu o amintire placuta. Ca #turistin #bucuresti noi am mai testat cateva restaurante noi si vrem sa impartasim cu voi impresiile culinare traite.

Yasou. Auzisem de bine despre acest nou restaurant aparut in jungla urbana din Bucuresti. Si bine am facut ca l-am testat.  Pe scurt, daca aveti pofta de mancare greceasca, Yasou este o alegere buna.

Recent deschis in Floreasca, cei de aici ofera produse de inspiratie mediteraneeana, din care nu lipsesc ingredientele grecesti de la ferme organice si microproducatori de incredere: feta din Argos, masline de Kalamata, branza Graviera din Arta si spread-uri din Macedonia. Aici, chef Iosif Stefanescu se ocupa de bucataria de aici si este un maestro intr-ale fusionului, reprezentand retete elene clasice in spirit conteporan. Meniul este unul vast si cuprinde diverse preparate delicioase, de la mezze si spreads, pana la preparate din pui, porc, peste si fructe de mare si deserturi. Pentru pofticiosi, il puteti “rasfoi” aici: https://www.yasou.ro/meniu !

Noi am mers pe un mix de spread-uri: salata de vinete, tzatziki, fava si branza picanta, cu pita greceasca. Ne-au facut cu ochiul si salata greceasca si cateva mezze: sticksuri de dovlecei prajiti cu sos tzatziki, feta prajita in miere si crusta de susan si halloumi la gratar. Delicioase!

Ca fel principal ne-am ales un platou de fructe de mare si legume la gratar. Pentru ca ne-au placut atat de mult, ne-am mai comandat si o portie de caracatita la gratar. Si, cum orice masa copioasa nu se poate incheia fara un desert grecesc pe cinste, am ales o baklava cu inghetata bio si un iaurt grecesc inghetat cu fructul pasiunii. Toate preparatele au fost gustoase!

Ce ne-a placut  la Yasou: Amplasat intr-una dintre cele mai vibrante zone ale capitalei, restaurantul intampina vizitatorii cu un design minimalist urban si spatii intime, ideale pentru povesti lungi si mese savuroase. Bonus… spread-urile de salate cu pita greceasca si modul de prezentare al acestora.

Altfel spus, Yasou imbina gusturile elene cu vibe-ul orasului si aduce clasicele retete elene in inima Bucurestiului cosmopolit. Reinterpretate pentru cei pe care gandul inca ii poarta la ultima vacanta in Grecia, dar si pentru cei care vor sa redescopere aromele mediteraneene. Noi il recomandam!

Hard Rock Café – stiu ca va ganditi la burger si coaste marinate in acest moment. Dar Hard Rock nu este numai despre asta. O data la cateva luni, vin si cu alte variante de meniu. Tin mine ca prin decembrie, am mancat la ei cele mai bune bucate tranditionale romanesti pentru acea perioada: slana cu ceapa si branza, sorici, si o ceasca zdravana de palinca.

Weekend-ul trecut, am savurat alt tip de meniu: American clasics with a twist. Astfel, am savurat un  New York Strip – vrabioara de vita la gratar marinata in sos de cafea si chilli, servita alaturi de cartofi prajiti condimentati cu mirodenii si dressing ranch, un Spicy Mac&cheese – cu frigarui de creveti la gratar, Chipotle Steak Fajitas – carne de vita la gratar, marinata in sos de soia, lime si chipotle afumat, pe un pat de ardei gras rosu si verde si Blackend Chicken Sandvich – piept de pui asezonat cu mix de condiment, servit intr-o chifla pufuoasa, cu salata, sos Remoulade si salsa de mango.

Ne-am lins pe degete. Bineinteles, toate acestea, au fost share-uite cu prietenii. Doar nu credeati ca am putut manca singuri atata. Iar daca le treceti pragul, nu trebuie sa ratati cele doua deserturi heavenly tasty: hot fudge brownie si fresh apple cobbler.

Acestea au fost optiunile noastre, dar voi puteti oricand sa alegeti alte bunatati de aici: https://www.hardrock.com/cafes/bucharest/menu.aspx

The Harp Backery – Micul dejun la ei este intotdeauna o placere. Cu toate ca eu imi aleg aproape de fiecare data un english breakfast, Mihaela nu conteneste sa schimbe meniul de fiecare data. Dar mereu isi alege ceva care sa includa si oua ochiuri, oua posate sau alt mic dejun care sa aiba si aceste ingrediente. Bineinteles ca adaugam cafea, un fresh de portocale, dar si un mic desert. Pe lista celor testate si care ne-au intrat la suflet se numara pancakes-urile lor cu dulceata, dar și Pavlova cu cremă de vanilie!

Ca sa va faceti o idee, The Harp Bakery se afla la granita dintre cafenea, boulangerie si bistro. Aflat in buricul targului, in zona Unirii, chiar langa metrou, The Harp Bakery combina caracteristicile acestor trei concepte intr-o formula originala. Aici vei gasi o cafea de cea mai buna calitate, patiserie autentica frantuzeasca, paine proaspat coapta, gustari consistente, paste, pizza, dar si o selectie de preparate culinare elaborate.

Pe scurt, noi va recomandam The Harp Bakery pentru ca ne ofera alternative gustoase pentru fiecare moment al zilei: mic dejun, pranz sau cina.

Zen Sushi – L-am laudat ori de cate ori am avut ocazia. Este restaurantul cu sushi preferat de noi si nu cred ca trece luna fara sa le sarim pragul. Alegem de fiecare data un maki for two, dar testam si noi role care ne ung pe suflet. In ultimii doi ani, calitatea si prospetimea ingredientelor, dar si talentul si priceperea bucatarilor ne-au garantat o experienta culinara de calitate pe care cred ca si voi nu o veti uita.

Va puteti delecta, printre altele, cu Duck Harumaki (role din foaie de orez cu piept de rata crocant, legume proaspete, gem de merisoare si alune, sos aromat dulce picant Haru); Tuna tartar (ton, avocado, icre de peste zburator, ou prepelita, ceapa verde, sos putin picant); Dynamite maki (rola cu creveti picanti); Crazy salmon maki (rola cu tartar de somon si avocado invelita in somon tataki); Black code cu sos miso (black code marinat in sos miso,gatit la cuptor pe frunza de houba) si multe alte bunatati.

Nu uitati nici aici de desert. Gustati banana maki, apple tempura sau inghetata cu wasabi, pentru cei mai tari de ingeri. Daca intelegeti ce vreau sa zic. Ce mai vreau sa va spun este faptul ca aici, “Mister Sushi” este Iulian Constantin, chef și owner la Zen, cu peste 15 ani experiență în bucătarie, iar “Misterious sushi” e una dintre minunățiile inventate de el.

Ora Experience – Este restaurantul despre care am auzit cele mai multe vorbe bune in ultima perioada. Asa ca, musai sa ii vizitam. Nu la ceas de seara, ci la un pranz, intr-o zi de sambata. Alaturi de prieteni.

Condus de cheful grec Manos Athanasopoulos, celebru pentru felul în care îmbină stiluri din marile bucătării ale lumii, restaurantul este transformat acum intr-o adevarata galerie de arta. Si nu ma refer aici doar la tablourile de pe pereti ci si la platingurile realizate de chef, care îmbină stiluri culinare din mai multe bucatarii: americana, mexicana, peruana, dar si asiatica.

Meniul promite mult, iar preparatele sunt pentru toate gusturile. Gasim aici startere de exceptie, salate speciale, preparate din carne (peste, vita, porc, rata) realizate intr-un stil aparte, Ceviche sau Tacos. Deserturile sunt de exceptie si toate ies din mainile lui chef Manos care a pregătit dishuri pentru staruri hollywodiene precum Leonardo DiCaprio, Angelina Jolie, Robert de Niro sau modelele Victoria’s Secrets.

Am petrecut aici mai mult de doua ore, timp in care am degustat ton (tuna tataki), rata (duck breast), vita (argentinian rib eye), dar si un avocado tempura de exceptie. Noi vom reveni cu siguranta pentru a manca si alte bunatati din meniul lui chef Manos. Trebuie sa mai stiti ca preturile nu sunt exagerate, iar recomandarea noastra in materie de desert este … Choco Coconut Bomb. Este … bomba!

La placinte – Pe noi ne atrage mereu acest restaurant cu placintele cu visine, papanasi cu dulceata sau celebrul tort… Cusma lui Guguta. Meniul este destul de variat, iar odata ce le treceti pragul cu siguranta veti reveni. Pentru placinte, pentru bucatele traditionale moldovenesti, dar si pentru atmosfera din restaurant.

Servirea poate sa fie lenta atunci cand restaurantul este aglomerat, insa merita asteptarea din plin. Aici gasiti si sarmale, fasole cu carnati, ciulama de pui cu ciuperci, pastrav copt cu mamaliga, coltunasi si pelmeni de casa cu smantana.

Ce vizitam?

In cele doua weekend-uri, noi am prins vreme buna de plimbare si am profitat la maximum de soare. Ne-am plimbat ore-n sir prin Herastrau, IOR si am dat o tura si prin Gradina Botanica.

Si de data aceasta ne-au incantat privirile architectura caselor din cartierul Primaverii (Paris, Londra, Atena, etc.). Seara, ne-am retras la Spa-ul de la Orhideea sau am ales sa vedem o piesa de teatru.

Slava Domnului aveti de unde alege!

No comments so far.

Be first to leave comment below.