Sondaj: Care sunt obiceiurile de scris ale românilor și ce branduri folosesc Sondaj: Care sunt obiceiurile de scris ale românilor și ce branduri folosesc
Aproape jumătate dintre români ar scrie de mână mai des dacă ar avea un instrument de scris de calitate. 8 din 10 români consideră... Sondaj: Care sunt obiceiurile de scris ale românilor și ce branduri folosesc

Aproape jumătate dintre români ar scrie de mână mai des dacă ar avea un instrument de scris de calitate. 8 din 10 români consideră că principalele beneficii ale scrisului de mână sunt fixarea cunoștințelor și asimilarea mai rapidă a informației. Doar 3 din 10 români mai scriu de mână scrisori sau felicitări. Românii vor să scrie cu pixul oficial al Reginei Marii Britanii – brandul Parker.

Fixarea cunoștințelor și asimilarea mai rapidă a informației sunt principalele beneficii ale scrisului de mână resimțite de români, potrivit unui sondaj de opinie realizat în mediul online, în luna octombrie, și comandat de Consult Company, unic importator și distribuitor în România de instrumente de scris ale unora dintre cele mai renumite branduri la nivel global, precum Parker, Sheaffer și Cross.

Potrivit sondajului „Percepția românilor asupra scrisului de mână și utilizarea instrumentelor de scris, aproape 5 din 10 (48,56%) români consideră că principalele beneficii ale scrisului de mână sunt fixarea cunoștințelor și înțelegerea mai bună a informațiilor, odată puse pe hârtie, în timp ce peste 3 din 10 respondenți resimt ca principal avantaj asimilarea mai rapidă a informațiilor. Îmbunătățirea creativității este următorul beneficiu apreciat de 8,92% dintre români, iar numai 3,39% dintre participanții la sondaj nu văd un câștig datorat scrisului de mână.

„În cei aproape 15 ani de când aducem în România unele dintre cele mai bune instrumente de scris din lume, am văzut suișuri și coborâșuri în această piață, însă ne-a fost întotdeauna foarte clar că scrisul de mână nu va fi compromis. Există o percepție eronată legată de faptul că tehnologia ar putea înlocui scrisul de mână, la fel cum s-a vorbit și despre dispariția cărților tipărite în defavoarea celor electronice.

Rezultatele acestui sondaj ne arată că a scrie de mână continuă să fie un obicei răspândit în rândul românilor, care înțeleg beneficiile metodei tradiționale de a scrie cu pixul pe hârtie și, mai mult, apreciază și sunt interesați să dețină un instrument de scris de calitate”, declară Claudia Roșu, Managing Partner, Consult Company.

Cele mai frecvente situații în care românii scriu de mână sunt când iau notițe în cadrul întâlnirilor de serviciu și personale sau în scop educațional – precum la cursuri –, la completarea diferitelor acte, cereri sau solicitări, în realizarea de listele cu task-uri zilnice la birou sau pe plan personal.

Doar 3 din 10 români afirmă că scriu de mână scrisori și felicitări, iar 1 din 10 români obișnuiește să scrie în jurnalul personal.

Care sunt cele mai frecvente situații în care românii scriu de mână? (Întrebarea a permis răspunsuri multiple)

  • 75,09% completează diferite acte/ cereri/ solicitări;
  • 60,13% fac liste cu task-uri personale;
  • 56,23% iau notițe la întâlniri de business sau în interes de serviciu;
  • 39,94% fac liste cu task-uri pentru serviciu;
  • 36,04% iau diferite notițe în interes personal;
  • 27,86% scriu de mână scrisori și felicitări;
  • 24,98% iau notițe la cursuri și la școală*;
  • 11,57% scriu în jurnalul personal;
  • 3,54% scriu de mână în alte situații.

*La sondaj au participat exclusiv respondenți cu vârste de peste 18 ani

Pixul este instrumentul de scris preferat de români

Cei mai mulți dintre români – aproape 7 din 10 –  poartă întotdeauna la ei (în poșetă, servietă, buzunar) un instrument de scris, pixul fiind instrumentul de scris preferat pentru utilizare frecventă. Astfel, peste jumătate dintre respondenți (55,06%) aleg să scrie cu pixul, 17,88% preferă creionul și 17,07% optează pentru stilou.

Indiferent de instrumentul de scris utilizat, aproape jumătate dintre români (49,23%) scriu zilnic de mână mai mult decât semnături pe documente sau completarea diferitelor tipizate. Doar 8,33% dintre români afirmă că scriu foarte rar de mână.

Românii ar folosi mai des un instrument de scris, în primul rând, dacă ar deține unul de foarte bună calitate – 42,59% exprimându-și această dorință.

Peste 3 din 10 români ar scrie mai des de mână dacă ar fi nevoiți sau ar alege să utilizeze mai rar dispozitive precum telefoane, tablete sau PC-uri. O pondere nesemnificativă, de doar 2,06% dintre cei sondați, afirmă că nu doresc să scrie de mână și nu consideră că ar putea fi determinați de factori externi să o facă.

Românii vor să scrie cu pixul oficial al Reginei Marii Britanii

În topul celor mai cunoscute branduri de instrumente de scris se regăsesc atât mărci premium, cât și mid-level sau mass-market. Astfel, la întrebarea (cu răspuns multiplu) ce branduri de instrumente de scris cunosc, românii au menționat cel mai frecvent în răspunsurile lor următoarele branduri: 

  1. Bic – 84,23%
  2. Parker – 70,67%
  3. Pilot – 59,84%
  4. Mont Blanc – 42,30%
  5. Sheaffer – 9,87%
  6. Cross – 8,47%

Parker este brandul premium cel mai bine poziționat și cu cea mai bună percepție în rândul românilor – peste 7 din 10 români au nominalizat Parker ca fiind cel mai cunoscut brand de instrumente de scris. Parker Pen Company, producătorul brandului, este furnizorul oficial  de instrumente de scris al Coroanei Britanice.

Parker, alături de Sheaffer și Cross (furnizorul oficial de instrumente de scris al Casei Albe), care fac parte din aceeași categorie de instrumente de scris premium, sunt importate în România exclusiv de Consult Company. În portofoliul companiei se regăsesc și alte branduri dintre cele mai cunoscute la nivel mondial, precum: Rotring, Waterman, Shapie, Scrikss, Tombow, Papermate și Aristo,  pentru care Consult Company este unic importator pe piața din România.

Metodologia

Sondajul de opinie „Percepția românilor asupra scrisului de mână și utilizarea instrumentelor de scris” a fost realizat în mediul online, la solicitarea Consult Company, în luna octombrie 2018, pe un eșantion de 1.357 de respondenți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban. Marja de eroare a sondajului este de +/- 2%.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.