Alina Miculescu, Tulip – Atelier de Flori: E o linie fină între a fi profitabil și a fi nevoit să aduci bani de acasă  Alina Miculescu, Tulip – Atelier de Flori: E o linie fină între a fi profitabil și a fi nevoit să aduci bani de acasă 
Alina Miculescu a decis în urmă cu ceva timp să intre în jocul antreprenorilor și să își deschidă propria afacere. Astăzi, conduce Tulip –... Alina Miculescu, Tulip – Atelier de Flori: E o linie fină între a fi profitabil și a fi nevoit să aduci bani de acasă 

Alina Miculescu a decis în urmă cu ceva timp să intre în jocul antreprenorilor și să își deschidă propria afacere. Astăzi, conduce Tulip – Atelier de Flori, dar vrea mai mult de la acest business. Ce planuri are ea pentru 2019?

Cum ai descrie piața de flori din România, atât din perspectiva antreprenorului, cât și a obiceiurilor de consum?

Acum 5 ani când am deschis prima florărie Tulip – Atelier de flori nu aveam experiența unui business atât de dinamic, dar dacă ne raportăm doar la evoluția noastră, piața florilor de România e în continuă creștere. În cazul nostru, tendința de creștere a venit natural odată cu dorința de a răspunde cerințelor și exigențelor clienților și de a ne îmbunătăți și diversifica în continuu portofoliul de produse și servicii.

Atunci când îți dorești să construiești ceva sănătos din punct de vedere comercial și fiscal crești natural. Deși nu e fiscalizată în totalitate, datele statistice reflectă o tendință de creștere continuă. Obiceiurile de consum au evoluat mult odată cu creșterea ponderii vânzărilor online.

Diferența este dată de faptul că, din online, clientul își alege produsul în baza unei imagini și a unor detalii prezentate în pagina de produs, în timp ce clientul din offline are o altă experiență. Interacțiunea cu florile, cu designerul face ca produsul final să capete o notă mult mai personală și îi permite să își pună amprenta pe produsul cumpărat.

Câți bani dau românii pe flori?

Românii sunt foarte atenți la bugetul alocat florilor. Coșul mediu online e cuprins între 100 – 300 lei în timp ce vânzările în offline variază între 35 și 200 lei.  

De unde vin cele mai multe comenzi? B2C sau B2B?

Cele mai multe comenzi sunt B2C dar potențialul semnificativ de creștere a pieței de birouri din Iași a dus în acest an la creșterea numărului de comenzi B2B.

Dar ponderea clienților online vs offline?

Online suntem prezenți de 3 ani prin site-ul www.ateliertulip.ro și afiliații unor florării din țară pentru a efectua livrările în Iași. Ponderea comenzilor online a crescut cu 20-25% în fiecare an, tendință ce ne-am propus să o menținem și în 2019.

Care sunt cele mai importante evenimente pentru care oamenii cumpără flori?

Luna Martie, marcată de 1 Martie și 8 Martie e de departe cea mai bună lună din an. Urmează luna Mai, marcată de Sf. Constantin și Elena, luna Septembrie cu Sf. Maria și începutul Anului Școlar, iar luna în Noiembrie Sf. Mihail și Gavril și Sf. Andrei aduc un aport importat în vânzări. Perioada Sărbătorilor de Iarnă a căpătat în ultimii ani o semnificație aparte, noi înregistrând creșteri semnificative a vânzărilor.

Ce fel de flori cumpără? Le preferă în buchete, în aranjamente, poate la ghiveci? Care sunt preferatele românilor?

Românii cumpără flori de sezon. În sezonul cald preferate sunt florile tăiate, plantele fiind preferate în sezonul rece. Am fost bucuroși să observăm că mulți clienți au devenit mai atenți la modul de prezentare al produsului.

Au început să nu mai pună accent pe cantitate, pe volumul buchetului sau aranjamentului și apreciază mai mult aranjamentele florale cu un design deosebit, semn că evoluăm și că ne sunt apreciate eforturile de a ne îmbunătăți continuu colecțiile de buchete și aranjamente.

Este businessul cu flori profitabil?

În business-ul cu flori e o linie foarte fină între a fi profitabil și a fi nevoit să aduci bani de acasă.  Din cei 5 ani de când ne aflăm pe piață, 3 au fost cu suișuri și coborâșuri. 

Atunci când pierzi 7-10% din florile și plantele achiziționate e destul de dificil să declari că e un business din care faci bani ușor.

E o provocare. E stresant, obositor dar atunci când faci ceea ce îți place, reușești să îți plătești angajații, furnizorii, taxele și impozitele pot spune că e un mare câștig.

Cum pornești o astfel de afacere? De ce ai nevoie?

Am pornit acest business având în spate 5 ani de experiență într-o multinațională și 5.000 de euro disponibili pentru investiție. Știam cât e de important să ai un plan, obiective bine stabilite și mai ales cum e să pleci la birou la 7 și să te întorci acasă după 12-14 ore de muncă.

Trebuie să știi ce puncte forte ai, ce puncte slabe, să știi când și cui să ceri ajutor și mai ales cât timp ești dispus să aloci afacerii tale până va deveni stabilă și profitabilă. Ai nevoie de oameni, de o echipa care să îți împărtășească aceleași principii și valori.

Cum vedeți evoluția afacerii? Ce planuri aveți de viitor?

Pentru 2019 avem în plan extinderea atelierului de lucru și al spațiului de depozitare. De asemenea, ne interesează identificarea unor locații pentru alte două florării.

Identificarea și formarea personalului rămân o prioritate în condițiile în care cea mai importantă resursă a oricărui business este resursa umană.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.