APSS: Salamul de Sibiu, export în afara Europei și creștere a producției până la 3.000 tone APSS: Salamul de Sibiu, export în afara Europei și creștere a producției până la 3.000 tone
Pe data de 31 octombrie 2018, Asociaţia Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) a organizat o conferință de presă în cadrul INDAGRA 2018, cel... APSS: Salamul de Sibiu, export în afara Europei și creștere a producției până la 3.000 tone

Pe data de 31 octombrie 2018, Asociaţia Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS) a organizat o conferință de presă în cadrul INDAGRA 2018, cel mai important eveniment agricol din România. Conferința a reunit jurnaliști, autorități, cât și reprezentanți ai companiilor membre în APSS.

Un moment special a precedat evenimentul oficial: vizita ministrului agriculturii din România, Petre Daea, însoțit de E.S, ambasadorul Finlandei la Bucuresti, si de ministrul agriculturii din Finlanda. Invitații au degustat Salamul de Sibiu IGP si au apreciat gustul special și calitatea acestui produs românesc de exceptie.

Carmen Gavrilescu, președinte APSS, a evidențiat importanța certificării IGP, obținute în 2016, salamul de Sibiu devenind nelipsit de la orice masă internațională a României. În acest context, cel mai recent proiect de promovare a produsului la nivel european vine să consolideze această reputație. În perioada 2018 – 2020, salamul de Sibiu IGP va fi promovat în România, Spania şi Italia, în cadrul unui proiect finanțat cu ajutorul unui grant european de 1,5 milioane de euro. Mai mult, de anul acesta, în România, data de 1 noiembrie devine Ziua Naţională a Salamului de Sibiu.

Campania are obiective deopotrivă cantitative și calitative: încurajarea consumului de salam de Sibiu, cât și modificarea obiceiurilor de consum. Produsul va fi implicat într-un program complex, Noaptea Restaurantelor, care debutează vineri seară, şi unde, împreună cu unul dintre cei mai titraţi şefi din România, vor demonstra că salamul de Sibiu poate depăşi nivelul de sandwich, consumat doar la micul dejun.

Statisticile în România indică un consum încă redus al acestui produs premium: 4 felii de salam de Sibiu anual per locuitor. Deși top of mind în mintea românilor, salamul de Sibiu rămâne un produs aspirațional, unde elementul preț influențează în mod negativ decizia de cumpărare.

O tendință în creștere la nivel de consumator este modalitatea de prezentare a produsului achiziționat: feliat versus ambalat, decizia de cumpărare a produsului feliat fiind în creștere în ultimii 2 ani, de până la 40%, în retailul modern cu vitrine asistate.

Care sunt planurile APSS în viitorul apropriat: creșterea producției până la 3000 de tone în următorii 2 ani și stimularea exportului inclusiv în afara Europei, în special în zona asiatică (China, Japonia).

În anul 2017, producția a fost de 2100 de tone, iar pentru 2018, sunt prognozate circa 2400. În privinţa exporturilor, salamul de Sibiu ajunge cu precădere în ţările unde sunt prezente comunități semnificative de români – Spania, Italia, Franţa, Marea Britanie, Germania – însă în cantități reduse în prezent, respectiv doar 2% din producţie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.