Silviu Dumitrescu, pilot echipa de motorsport Transitions: La mine, pasiunea pentru mașini nu a fost o alegere! Silviu Dumitrescu, pilot echipa de motorsport Transitions: La mine, pasiunea pentru mașini nu a fost o alegere!
În urmă cu două luni, l-am cunoscut pe Silviu Dumitrescu. Un personaj interesant, aș zice. Pilot la echipa de motorsport Transitions, despre care am încercat... Silviu Dumitrescu, pilot echipa de motorsport Transitions: La mine, pasiunea pentru mașini nu a fost o alegere!

În urmă cu două luni, l-am cunoscut pe Silviu Dumitrescu. Un personaj interesant, aș zice. Pilot la echipa de motorsport Transitions, despre care am încercat să aflăm mai multe detalii. Și? Ce ne-a spus?

La mine, pasiunea pentru mașini nu a fost o alegere. M-am născut cu ea, dacă pot să spun așa. Și asta cu toate că până la vârsta de 16 ani nici nu voiam să știu ce e aia o mașină.

Și, totuși, mi-a plăcut, întotdeauna, să fac sport. Am făcut înot, atletism de performanță ulterior, și, în tot acest timp, am zis că eu nu am nicio treabă cu mașina. Destinul însă are căile lui. Și uite că, la 18 ani m-am rănit destul de rău la un picior și n-am mai putut să practic atletismul. Întâmplător sau nu, asta m-a adus și mai aproape de mașini.

Tatăl meu, dar și bunicul au fost întotdeauna împotrivă să mergem la curse pentru că e un sport foarte costisitor și, în același timp, ca să nu urmăm școala asta de ingineri. Exclus. Pentru Andrei, fratele meu, s-ar fi potrivit foarte bine, pentru că el asta lucrează acum. Dar el a făcut avocatura, iar eu… Finanț-Bănci.

Bine, apropierea de mecanică și de reparația mașinii, nu mă prea interesează. Mie îmi face plăcere să conduc și să merg la curse. Asta cu reparatul mașinilor este o chestie mai de finețe. Trebuie să fii foarte meticulos, iar Andrei se pricepe de minune. Chiar dacă are job full time și muncește toată ziua, de la 8 până la 18, apoi vine acasă, iar noaptea îmi face mie mașina pentru curse.

Sursa foto: http://motorsportnews.ro

Sursa foto: http://motorsportnews.ro

 

Cum a început totul?

Simplu. În 2007 eu, Andrei și bunicul am complotat – împotriva voinței tatălui – și ne-am dus la un fost concurent, Horia Andronic, unul dintre cei mai mari preparatori de mașini de curse din România. Ne-a dat o mașină, pur și simplu și ne-a zis: ”luați mașina asta și veniți la start”, deși și fiul lui este un concurent. Bineînțeles că mașina nu era de locul întâi, nu era una performantă, dar cine îți dă o mașină așa? Ne-a dat omul și câteva piese care să se potrivească la ea și, ulterior, după ce am fost gata, ne-am ales și cu echipament de cursă. Totul OK, nu?

Însă… când am venit cu ea la service, la taică-meu, ne-a zis că nu ne lasă să mergem la curse cu chestia asta. El a mers, întotdeauna, pentru locul întâi, bunicul pentru locul întâi. Și nu era e acord să mergem și să concurăm pentru coada clasamentului.

Și atunci, ne-am gândit – tata, în principiu – să aducem primul monopost din România. Și uite așa am găsit un monopost prin Elveția. Ne-am dus să-l vedem, am fost interesați de mașină, și am luat-o. Ne-am dus la prima cursă, în 2007, la Rânca. Din zece urcări – că sunt zece într-un concurs – am ajuns o dată sus. O singură dată.

A fost o lecție destul de bună pentru noi. Evident, ne-am întors cu noi setări la următoarea cursă, iar lucrurile au început să se milte și să adunăm puncte. Ulterior, în 2008, am zis că trebuie să luăm și a doua mașină, ca să meargă atât Andrei, cât și eu. Mașina pe care am achiziționat-o pentru mine a fost de o evoluție mai nouă, cu un motor puțin mai performant, gata pregătită pentru viteză în coastă. Am mers la două sau trei etape, dar ne-am decis să pregătim mașina mult mai bine pentru anul următor.

În 2009, am ieșit vicecampion național. Și asta pentru că primele trei curse au fost compromise. Au urmat câțiva ani de tatonare, iar în 2012 am zis să trec la raliuri, iar Andrei la viteză în coastă. În 2014, nu prea am mai avut timp să merg la curse și, m-am reapucat, abia, anul acesta.

Cine vă este alături?

Cum, întotdeauna, am avut parteneri de lungă durată, și acum am decis să lucrăm alături de cineva cunoscut. Deși ne-am trezit cam pe ultima sută de metri, pentru că ne-am cunoscut destul de târziu (abia după prima etapă), am decis să creăm împreună echipa de motorsport Transitions, formată din Silviu Dumitrescu, Andrei Dumitrescu și Emil Ghinea.

De ce Transitions? Simplu. Pentru că vine de la tranziția pe care am făcut-o noi în timp. De la mașinile schimbate și de la tranziția către un model mai bun. Dar și de la partenerii noștri care au lentile de ochelari de tip Transition pe care le folosim și noi. Nu (încă) pe traseu, dar în viața de zi cu zi ne sunt utile.

Mi se pare interesant că lentila Transition, față de cea de la ochelarii normali, standard, de soare – care nu se închid, nu se deschid – , se adaptează destul de repede și îți oferă lumina de care ochiul are nevoie. Altfel spus, lentilele Transitions se adaptează în funcție de lumină și condiții meteorologice de la incolor la colorat, la interior şi în aer liber, pentru orice tip de lumină.

Vederea este cel mai important simţ care contribuie în luarea deciziilor la volan, așa că acțiunile de conștientizare au devenit necesare pentru prevenirea accidentelor rutiere. Spre exemplu, ,,Siguranţa la volan începe cu o vedere bună” este mesajul pe care Transitions l-a transmis și prin parteneriatul cu Academia Titi Aur.

Parteneriatul nostru cu Transition are scopul de promova vederea ca element-cheie pentru siguranţa la volan prin activități destinate creşterii nivelului de conştientizare.

Din câte știu eu, Essilor va susține în următoarea perioadă siguranța rutieră prin furnizarea de mesaje, date și analize și va contribui permanent la dezvoltarea și inovarea gamelor de produse care să răspundă nevoilor șoferilor, dar și a pietonilor și participanților la trafic care sunt vulnerabili, precum bicicliștii și motocicliștii.

————————————–

Pe Silviu Dumitrescu, Andrei Dumitrescu și Emil Ghinea îi veți găsi pe 13-14 octombrie 2018 la Trofeul Opel de Brașov unde vor să-și doneze cursa din cadrul Campionatului Național de Viteză în Coasta. O  inițiativă ce nu s-a mai făcut până acum. 

Scopul echipei de motorsport Transitions este acela de a strânge fonduri pentru copiii din grija centrelor Hospice Casa Speranței, iar donațiile se pot face urmând linkul: http://hospice.galantom.ro/fundraising-pages/view?id=6849. 

———————

PS. Lentilele Transitions se adaptează în funcție de lumină și condiții meteorologice de la incolor la colorat, la interior şi în aer liber, pentru orice tip de lumină. De asemenea, sunt mai receptive la schimbarea condițiilor de lumină decât generațiile anterioare și protejează vederea de cel puțin 20% din lumina albastră dăunătoare din interior și peste 85% din aer liber. Acestea pot fi găsite în opticile partenere Essilor în următoarele game: Transitions® Signature® VII, care oferă până la de 3 ori mai multă protecţie decât lentilele standard; Transitions® XTRActive®, cu până la de 5x mai multă protecţie decât lentilele standard, Transitions® VANTAGE, singurele lentile de zi cu polarizare variabilă; lentilele FLASH TO MIRROR activate de Transitions®, care oferă un efect ușor de oglindă modern și Transitions® DRIVEWEAR®, lentile de soare adaptabile pentru condus. 

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.