(B)INTERVIU: Ana Smădeanu și Gabi Peșeț: Antreprenorul nu este doar omul cu firma, ci este acela care face diferența într-o companie (B)INTERVIU: Ana Smădeanu și Gabi Peșeț: Antreprenorul nu este doar omul cu firma, ci este acela care face diferența într-o companie
Au renunțat, acum ceva vreme, la jurnalism și au trecut de cealaltă parte a baricadei. Astfel, au ales să pună pe picioare Seven Media,... (B)INTERVIU: Ana Smădeanu și Gabi Peșeț: Antreprenorul nu este doar omul cu firma, ci este acela care face diferența într-o companie

Au renunțat, acum ceva vreme, la jurnalism și au trecut de cealaltă parte a baricadei. Astfel, au ales să pună pe picioare Seven Media, o companie care nu face doar PR, ci comunicare, dupcă cum le place să spună. “Am zice că antreprenoriatul ne-a ales pe noi, deși cochetam cu gândul de a avea o agenție de comunicare și media, dorința firească, zicem noi, după 15-20 de ani în presă, singura activitate pe care am desfașurat-o din prima zi de muncă”, povestesc Ana Smădeanu și Gabi Peșeț într-un interviu acordat TheTrends.ro.

Cum ați luat decizia de a merge pe drumul antreprenoriatului? 

Când am plecat din redacțiile în care lucram (Ana Smădeanu – coordonator Capital – Top 300, Gabi Peșeț – editor Digi 24), am trimis mailurile de mulțumire pentru colaborare și unele ni s-au întors cu întrebarea clasică, “ce vei face”? Mai în glumă mai în serios, le-am spus că ne apucam de PR.

Spre placuta noastră suprindere, răspunsul a fost, în anumite cazuri, “ce tare! Avem nevoie de PR, hai să discutăm”. Și așa au venit primele contracte. Practic, oamenii cu care am interacționat ca jurnaliști au venit spre noi în momentul în care au aflat că am început să activăm în zona de PR. În timp ne-au recomandat și altora, așa că ne-am extins. Colaboram și azi cu mulți dintre primii noștri clienți.

Vă mai aduceți aminte de prima zi de muncă? Care erau planurile inițiale atunci și cum a decurs totul pentru voi?

Prima zi de muncă a fost ciudată. Ești obișnuit cu un ritm, un program, ori noi aveam, vreo doi clienți în prima zi de muncă. Ni se părea că stăm, că suntem prea relaxate, că avem prea mult timp liber etc. Așa că ne-am apucat să ne facem un plan de întâlniri, de atragere de noi clienți, de conturare a unui business în PR și comunicare. Nu am avut în viața noastră o altă afacere, așa că habar n-aveam de unde să o apucăm.

Știam însă ce nu ne plăcea la o agenție și la felul cum comunica aceasta cu presa, așa că ne-am impus să nu facem aceleași greșeli (și ne-a iesit, zicem noi!). Ne-am gândit foarte bine care ne sunt atu-urile și am decis să mizăm pe ele. Planurile au vizat întotdeauna o comunicare orientată către calitate și nu către cantitate. La fel și astăzi.

Ana Smădeanu: Ne-am gândit foarte bine care ne sunt atu-urile și am decis să mizăm pe ele!

De ce v-a atras acest business/domeniu?

A fost un pas firesc, în condițiile în care tot know how nostru era legat de mass-media și comunicare. Ce-i drept nici nu am identificat vreun talent ascuns pe care am fi putut să-l valorificam.

Cum arată, în prezent, o zi de muncă?

Ziua la noi începe devreme, pe la opt, maximum nouă, și întotdeauna cu o cană mare de cafea. Suntem, poate, old fashion, dar ne place să fim primele care ajung la birou. Nu ne-am pierdut obiceiurile din presă, astfel că dimineața, în primul rând, citim ziarele, știrile, social media, stabilim prioritățile zilei, apoi “intram în pâine”. Vorbim foarte mult la telefon (prea mult!), trimitem o groază de mailuri și încercăm să ne încadrăm în deadline-uri, chiar dacă sunt o gramadă de situații neprevăzute.

Avem cel puțin un meeting pe zi cu un jurnalist, client, furnizor, potențial client etc. Sunt zile în care plecăm și la miezul nopții, iar dimineața o luăm de la capăt. Destul de des suntem plecate ori în țară, ori în afara țării, implicate fiind într-o campanie derulată pentru clienții noștri.  Din când în când (dar ne propunem să fie de trei ori pe săptămână) ajungem și la sală și ieșim cu prietenii.

Ce imi puteti spune despre business-ul actual, dacă ar trebui să îl prezentați într-o singura fraza?

Așa cum este și motto-ul nostru, Seven Media nu face doar PR, ci Comunicare. Este o mare diferență J

Cum vedeți concurența în acest domeniu azi? Care sunt pașii câștigători și cu ce vă diferențiați pe această piață?

Concurența este mare, aș zice, nu am intrat pe o piață nouă, totuși. Dar concurența te face competitiv. Este foarte greu, ca agenție independentă, relativ nouă pe piață (avem aproape cinci ani), să ajungi la pitchuri, să te apropii de brandurile mari, de multinaționale, dar de fiecare dată când am ajuns, am demonstrat că suntem competitivi. Cred că cel mai mare atu al nostru este know how-ul redacțiilor, personalizarea serviciilor și atenția acordată clienților.

Care a fost cel mai greu proiect dezvoltat și de ce?

Au fost multe dificile, unele poate chiar din cauza timpului scurt de implementare. Am avut un eveniment internațional care urma să se desfășoare la București, despre a cărui promovare am discutat cu cel puțin trei luni înainte, iar ok-ul clientului, după nenumărate schimbări a venit cu 24 de ore înainte de eveniment și a trebuit să ne organizam în doar câteva ore. Și ne-a ieșit, chiar dacă a fost foarte dificil.

Am avut multe evenimente de criză (turismul este extrem de vizibil  apar constant), în care clientul avea nevoie de acțiuni “acum” și am dormit nopțile pe la birou ca să reușim să implementam o strategie care să-l scoata din impas sau am plecat de la birou direct la aeroport ca să ajungem cât mai repede în locul cu probleme. Și am avut cele mai bune rezultate și pe astel de proiecte.

Cum vedeți antreprenorii români comparativ cu ceilalti europeni? Cât de profesioniști sunt?

Datorită experienței noastre în presă, am interacționat foarte mult cu antreprenori români, mai mici sau mai mari. Nu am zice că sunt diferiți. Poate cei europeni au un know how în antreprenoriat trasmis de generații, lucru care la noi lipsește cu desăvârșire, fiind practic la prima generație de antreprenori.

Gabi Peșeț: Au fost multe proiecte dificile, unele poate chiar din cauza timpului scurt de implementare!

Ce acțiuni/proiecte aveti în plan pentru a atrage noi clienți? Ce ar trebui să știe despre agenție un client care ar vrea să vă cheme în pitch?

În primul rând, un client care ar vrea să ne cheme la pitch ar trebui să știe că suntem creativi și muncitori. Niciodată la noi în agenție proiectele nu se pasează unui junior, iar noi ne ocupăm de altele. Amândouă suntem implicate 100% în orice proiect. Mai mult, echipa noastră de PR este formată din jurnaliști cu experiență în presa quality, tocmai pentru a ne asigura că mesajul clientului ajunge unde trebuie.

Ce înseamnă pentru voi cuvântul antreprenor? Care este diferența dintre antreprenor și angajat în România?

Pentru noi, antreprenorul este cel care clădește un business, se implică, se uită la oameni, la produs și parteneriat. Antreprenorul nu este doar omul cu firma, ci este acela care face diferența într-o companie. Diferența dintre antreprenor și angajat? Antreprenorul este și angajat (și actionează și ca angajat), pe cand angajatul este un executant.

Cat de mult contează echipa alături de care lucrați?

Foarte mult. Degeaba vrei să faci lucruri dacă nu ai o echipă care să te sprijine, vorbim aici și în cazul echipei noastre, cât și în cazul echipei clienților noștri.

Care este proiectul de care sunteți foarte mândre?

Îmi vine în minte un proiect CSR pe care l-am făcut pentru un client de-al nostru, Paralela 45, campania #PrimaZiLaMare. În anii trecuți, un studiu a arătat că peste patru milioane de copii români nu au văzut marea. Cum clientul era o agenție de turism, am decis să oferim unor copii posibilitatea de a vedea marea, cu intenția de a aduce în fiecare an, pe litoralul românesc, tineri care nu au ajuns niciodată acolo.

În 2017 am format un grup de 38 de copii cu posibilități materiale reduse, și le-am făcut cea mai mare surpriză de 1 iunie, ziua lor, la Constanța, unde le-am organizat un program de vacanță. Campania continuă și în 2018 și luna aceasta grupul este format din 25 de copii care nu au văzut niciodată Marea Neagră.

Nu-i ușor să implementezi proiecte cu copii și, mai mult, să promovezi în presă și online activități de CSR, când nu există în spate un buget de promovare pentru presă și online. Proiectul a fost un succes anul trecut și ne-am bucurat de o mediatizare în presa scrisă, audio și video, pe bloguri și în social media peste așteptări. Și anul acesta suntem convinse că bucuria pe care o vom produce copiilor va fi la fel de mare…

Dacă nu investeați atâta timp în acest domeniu ce alt business v-ar fi tentat?

Dacă nu era ceva relaționat comunicării, probabil că am fi fost în continuare angajate.

Life & Style

Care este destinația ta preferată?

Ana: Întotdeauna Spania

Gabi: În ultimii ani am dat Grecia, unde mergeam cu Ana în fiecare vară, pe Orientul Mijlociu

Descrie în câteva cuvinte cea mai recentă vacanță.

Ana: Schi pe ghețar în Austria. Pe pârtie de dimineață până seara, relaxare în saună după orele pe schiuri, somn cât să recuperez o lună întreagă.

Gabi: Punta Cana iarna. Nimic nu se compară cu atmosfera pe care o creează dominicanii pentru turiștii lor.

Cum arată o zi perfectă pentru tine?

Ana: Noi doi, plimbându-ne pe străzile unui oraș pe care-l vizităm, prânz într-un bistro șic, relaxare la un centru spa cu o carte în mână.

Gabi: O zi perfectă e atunci când totul totul iese cum ai planificat, când îți vine să spui tot timpul “great minds think alike”

Ce te inspiră?

Ana: Cărțile și oamenii.

Gabi: Oamenii, cărțile, un peisaj de vacanță.

Restaurantul preferat.

Ana: Gallo Nero (cel de pe Decebal) și Funky Herastrau (vara).

Gabi: Zexe, unde mă simt ca în sufrageria bunicii.

Desertul preferat.

Ana: Lava Cake și cheese cake-ul făcut de mine (cele din oraș sunt mult prea dulci pentru gusturile mele).

Gabi: Înghețata, dimineața, la prânz și seara.

Brandul de fashion sau designerul preferat.

Ana: Ted Baker și Maison Schotch. Ador însă creațiile Valentino.

Gabi: Stefanel, Burberry, Givenchy

Care este gadget-ul fără de care nu poți rezista?

Ana: Telefonul, din păcate.

Gabi: Nu văd viața fără telefon și laptop

Android/iOS (iPhone)/Blackberry/Windows Phone?

Ana: iPhone

Gabi: Android

Marca de mașină pe care o conduci acum și care este cea la care visezi?

Ana: Conduc un Seat Leon. Îmi place A3 Sedane.
Gabi: Un Volkswagen Golf. Tot timpul îmi spun că următoarea mașină e un Land Rover.

Ce personalități de business și nu numai, din țară sau din străinătate, admiri?

Ana: Nicholas Taleb, Richard Branson, Marcus Lemonis.

Gabi: Bill Gates, Elon Musk. Citesc periodic ce fac în business, ce fac în viața privată.

Autorul/cartea preferată.

Ana: Taleb – Antifragil

Gabi: Regii Blestemați – Maurice Druon

Ultima carte citită.

Ana: Sheryl Sandberg – Lean In – Femeile, munca și voința de a conduce

Gabi: Jim Marrs – Guvernarea din umbră

Motto-ul tau.

Ana: “Take care to get what you like or you will be forced to like what you get”

Gabi: “The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.